Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 33

Temat: A3 2.0 TFSI pasek rozrzadu

  1. #21

    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    wawa
    Auto
    audi a3 BPY
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BPY
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    czy ten popychacz wymienić na oryginał czy jest jakaś lepsza opcja?
    Cytuj Oryginalnie napisane przez Zyzio Pokaż post
    tak musisz wymienić pasek po 5 latach lub co 90tys razem z pompą wody i rolkami. Kompletny rozrząd to koszt ok 600zł + wymiana więc nie powinno Cie to boleć
    Polecany jest pasek Contitecha wzmacniany. Jest bardzo trwały i nic się z nim nie będzie działo. Grunt żeby dobrze założyli rozrząd.
    Pierwsza wymiana rozrządu zalecana jest przy 120tys. jednak z uwagi że jest już to auto 5 letnie (chodzi o trwałość elementów, podobnie jak opony z wiekiem tracą właściwości) i ma ok 80tys to powinieneś wymienić kompletny rozrząd tak dla bezpieczeństwa + najlepiej popychacz pompy paliwa który wyciera się w tym silniku. Jeśli masz pytania wbijaj na PW lub gg 2162166

  2. #22
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    najlepsza opcja to jest ASO, najnowszy popychacz ultra wytrzymały starcza na 15-25K ale radze wymieniać co okres przeglądu 15K max, inaczej :




    to się zużywa tak jak opony w samochodzie i trzeba wymieniać.

    w CDL wymienia się go co 100K, z uwagi na inną konstrukcję krzywki wałka rozrządu. Zawsze można przełożyć górę od CDL, co zaowocuje wymianą popychacza co 100K i dodatkowo wzmocni układ paliwowy

  3. Podziękowania dla Zyzio za pomoc w problemie

    GisB (20-02-13)

  4. #23
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez dykta Pokaż post
    czy ten popychacz wymienić na oryginał czy jest jakaś lepsza opcja?
    Tylko oryginał. I tylko najnowszy z literką C na końcu. Z mojego doświadczenia 30kkm można bez stresu na nim zrobić.

  5. Podziękowania dla morgan za pomoc w problemie

    GisB (20-02-13)

  6. #24

    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarocin
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam,

    Mam następujący problem, po wymianie łańcucha i napinacza na wałkach rozrządu zerwał się klin na wariatorze.

    Powiem tylko, że łańcuch i napinacz był wymieniany dlatego, że był słyszalny, trochę hałasował.
    Po wymianie w/w elementów silnik pracował poprawnie, zdecydowanie ciszej, żadnych niepokojących objawów nie było, żadnych błędów w kompie.
    Auto jeździło tak z 2-3 tys km i zerwał się klin na wariatorze.
    Operacja wymiany łańcucha i napinacza mogła mieć jakiś związek z tym? Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
    Co zrobić by zapobiec takiej sytuacji w przyszłości, koszt wariatora jest znaczny i nie chciałbym za jakiś czas tego po raz kolejny naprawiać.

  7. #25
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    kolego ktory klin?
    oznacz:

  8. #26

    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarocin
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Klin na wariatorze, to taki mały bolec który wystaje z wariatora, wchodzi w wałek rozrządu, na tym zdjęciu nie widać go.

    Na rysunku poniżej widać ten bolec (klin) u mnie się zerwał.

  9. #27
    Zyzio's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa / Ryki
    Auto
    Stage4+ CS
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T CDLA
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gerard111 Pokaż post
    Operacja wymiany łańcucha i napinacza mogła mieć jakiś związek z tym? Gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?
    Co zrobić by zapobiec takiej sytuacji w przyszłości, koszt wariatora jest znaczny i nie chciałbym za jakiś czas tego po raz kolejny naprawiać.
    Musieli coś niedokładnie zmontować i strzeliło, mogli źle zablokować wałki rozrządu (nie fachowo bez blokady) lub robili na znacznikach (tak jak u mnie ostatnio) bez sciągania pokrywy zaworów i blokowania wałków.
    Trudno ocenić jak się tego nie widzi na żywo. Trzeba bardzo dokładnie co do mm to ustawiać punktowo lub za pomocą blokady, wówczas będzie gwarancja ze wszystko będzie pracowało tak jakby wyjechało świeżo z fabryki.
    Być może sam wariator był już na tyle "wytelepany" przez wyciągniety łańcuch z że miał w środku luz i samo z siebie strzeliło, być może też zmęczenie materiału, nie ma reguły. Trzeba wszystko dokładnie sprawdzać podczas montażu wówczas jest pewność ze silnik będzie pracował poprawnie.

  10. #28
    morgan's Avatar
    Data dołączenia
    May 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    49 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gerard111 Pokaż post
    Mam następujący problem, po wymianie łańcucha i napinacza na wałkach rozrządu zerwał się klin na wariatorze.
    Albo wariator był już zużyty i powinni go wymienić przy wymianie łańcuszka albo spitolili ustawienie rozrządu. Innych opcji tutaj nie widzę. Ciężko mi sobie wyobrazić, że ten bolec mógłby sam z siebie paść - szybciej wariator się rozleci.
    Jaki przebieg ma Twoje auto?

  11. #29

    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarocin
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Teraz ma ok 140tys.

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Szukając w necie można trafić na takie przypadki, gość z forum golfV miał podobny problem, tam ewidentnie był błąd przy montażu wałków, wariatora, bo od razu po wymianie łańcucha i napinacza ECU zgłaszał problem z wałkami. Gośc zrobił 20km i klin puścił.

    Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć czy po takim zerwaniu klina na wariatorze, zawory i wałki się nie uszkodziły?

    Poniżej znalezione w necie zdjęcie wariatora z zerwanym klinem:
    Ostatnio edytowany przez gerard111 - 14-01-15 o 05:43

  12. #30

    Data dołączenia
    Jan 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jarocin
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam ponownie.

    Auto naprawione, wszystko wskazuje na to, że przyczyną zerwania klina był wyrobiony hamulec w wariatorze (czasami nie trzymał jak powinien), była także zużyta zębatka, która prowadzi łańcuch. Wariator został zregenerowany (polecam gościa, jest z okolic Aleksandrowa Kujawskiego, koszt kompleksowej usługi to 450zł, w serwisie nowa część ponad 1800zł).
    Silnik po montażu zregenerowanego wariatora i ustawieniu wałków odpalił bez problemu. Podczas jazdy próbnej wyskoczył błąd P0011 ale po przejechaniu 30km, ponownym jego skasowaniu błąd zniknął i już się nie pokazuje, więc myślę, że będzie ok (przejechałem już ponad 700km i żadnego błędu nie ma w kompie).

    Jeszcze jedna uwaga dla posiadaczy 2.0 TFSI (AXX). podczas pracy na biegu jałowym lubi hałasować zawór odpowietrzający pary paliwa. Dźwięk jego pracy dał nam do myślenia, gdyż myśleliśmy, że to coś w układzie rozrządu. (jest umieszczony pod pompą wysokiego ciśnienia). Zawór stuka sobie głośno i z duża częstotliwością. Jeśli Wam się wydaję, że hałasuje łańcuch, pompa paliwa, sprawdźcie najpierw ten zawór... można go chwycić ręką i od razu będziecie wiedzieć co i jak.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •