Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 31 do 40 z 41

Temat: Dziwna praca silnika

  1. #31
    mirek_smok's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bydgoszcz
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    75 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    wiazke kupiłem nowa dzis zakładam wtryski w normie zamieniałem 3 z 4 a bład ciagle na 4 , autko ma 110 tys przejechane .
    Cytuj Oryginalnie napisane przez Łubudubu Pokaż post
    W czasie jazdy nic nie szarpie tylko na jałowym biegu...
    to moze cos z zawieszeniem silnika badz wydechu u mnie jest tak ze czasem chodzi idealnie a czasem szarpie a na wolnych obrotach silnik sie kiwa jak kaczka i szarpie przy dodawaniu gazu i bład mam wypadanie zapłonu .
    W sumie sprawa ogarnieta , moge napisac co było przyczyna , opcja mało prawdopodobna ale jednak, przy okazji jestem szczesliwym posiadaczem nowej wiązki wtryskow i dwumasa ze sprzegłem , a mianowicie przyczyna tkwiła w komputerze był zimny lut na pinie nr 45 na płycie , przelutowane piny od 45-48 i pomogło , smiga az miło , w razie czego mozna zawsze innego kompa podpiac na sprawdzenie , moze ktos ma podobne objawy co moje .
    Ostatnio edytowany przez mirek_smok - 22-05-12 o 09:10

  2. #32

    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sępólno Krajeńskie
    Auto
    audi a3 sportback
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    w moim przypadku drgania silnika zaczęly pojawiac sie po wymianie głowicy oraz rorządu. wszystko działa bez zarzutu. silnik na poduszkach ustawiony, pompowtryskiwacze działaja ksiązkowo. co może by tego przyczyną?

  3. #33
    tim's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    Muszę podłączyć się pod temat.
    Miałem podobny problem do kolegów ale...
    1.Wibracje silnika a co za tym idzie drgania w kabinie, pojawiają się wyłącznie na rozgrzanym silniku - najlepiej odczuwalne w okolicach 90c.
    2.Tylko i wyłącznie na biegu jałowym (przy włączonej klimatyzacji problem ustaje)
    W sobotę wymieniłem poduszki pod silnikiem (nr. kat. 1ko199868 i 1ko199867 obie gumy były popękane)
    Od tego momentu jest lepiej ale problem nie został całkowicie wyeliminowany nadal wibracje są lekko odczuwalne.
    Sprzedam zestaw naprawczy kpl. w koło zapasowe --orygniał---

  4. #34
    SaszaK-ce's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Mam podobnie, silnik zimny nie telepie pracuje równo, gdy tylko się rozgrzeje na biegu jałowym silnik w nierównomiernych odstępach czasu buja się, co jest odczuwalne lekko w kabinie. Czasami co 1 sek, a czasami i przez 15 sek normalnie i znowu telepnie sobie. Zaczne chyba od wymiany poduszki tej na łapie od spodu. Radziłem się już na forum i ktoś wypowiadał się że to dwumas. Ale myśle że to bzdura bo dwumas drgał by cały czas. A poza tym nie mam innych objaw zużytego koła dwumasowego.

  5. #35

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Witam,

    Przekopuje forum ale nie pasują mi Wasze objawy do moich..

    Więc tak, Gdy zapale auto kilka sekund chodzi całkiem normalnie po czym silnik zatrzyna "rzucać" (obroty trzyma równo sprawdzone na Vag-u) słychać zgrzyty od strony skrzyni biegów, gdy wcisnę sprzęgło zgrzyty ustają ale silnik nadal się trzęsie. Szarpanie czuć na kierownicy, po uzyskaniu jakichś 75 stopni silnik się uspokaja, zgrzytów też nie słychać jenak przy ruszaniu z miejsca słychać taki charakterystyczny dźwięk można to porównać do głuchego niskiego pisku. Nie ma żadnych błędów. Przebieg auta to 150 000.

    Diagnozy stawiają na koło zamachowe dwumasowe + komplet sprzęgła (szczególnie łożysko oporowe) - mam wątpliwość ponieważ czy temperatura silnika wpływa jakoś na pracę dwumasy?
    Być może ktoś z was spotkał się z takim zachowaniem auta..

    Podczas puszczania czy wciskania sprzęgła nie czuć żadnych wibracji na pedale.

  6. #36

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Małopolska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam, posiadam podobny problem A3 1.9 ASZ. mianowicie po odpaleniu auto przez 15min drga na zimnym silniku, po wciśnięciu sprzęgła nie ma żadnej różnicy, gdy silnik się nagrzeje wszystko ustaje. Problem też znika gdy dodam minimalnie gazu, tak mało że nawet nie podniesie się obrotomierz i problem ustaje. co zrobić aby to zdiagnozować? Logi? statyczne, dynamiczne?

  7. #37

    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Jasionka
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    kolego a3klubowicz ja mam to samo co ty;p ale mam tak na zimnym i cieplym, i mam dwumasa do wymiany.

  8. #38

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    Koledzy, wymieniłem cały zestaw z dwumasą i nic się nie zmieniło... 2k zł w plecy..

    nie wiem co w tym aucie siedzi. Przez 100 km analizowałem pracę pompowtrysków- dawki idealne (grupa 013) na 018 same "0" a w grupie 023 na drugim cylindrze mam na zimnym silniku między 50-60, co o tym myślicie?

    - - - Aktualizacja postu - - -

    Cytuj Oryginalnie napisane przez a3klubowicz Pokaż post
    Witam, posiadam podobny problem A3 1.9 ASZ. mianowicie po odpaleniu auto przez 15min drga na zimnym silniku, po wciśnięciu sprzęgła nie ma żadnej różnicy, gdy silnik się nagrzeje wszystko ustaje. Problem też znika gdy dodam minimalnie gazu, tak mało że nawet nie podniesie się obrotomierz i problem ustaje. co zrobić aby to zdiagnozować? Logi? statyczne, dynamiczne?
    Kolego, sprawdź na vagu czy vcds grupy 013, 018, 023, i napisz co Ci tam wyszło, być może to to samo co u mnie.

    a powiedz mi czy przy ruszaniu bądź cofaniu słyszysz jakieś dziwne odgłosy? u mnie coś jakgdyby "miałczy" szczególnie jak chcę wycofać, przed i po wymianie sprzęgła ten sam odgłos..

  9. #39

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Święciechowa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Witam, odświeżam temat ponieważ mam podobne objawy co założyciel tylko na szczęście nie odczuwam tego pulsowania w pedale hamulca, znajomy mechanik powiedział, że to mogą być poduszki do wymiany więc za to się wezmę. Niestety to nie wszystko, jakoś dziwnie ogólnie silnik mi chodzi, nie jest to jeszcze praca jak u traktora ale za dużo mu nie brakuję, ktoś mi podpowiedział, że mogą to zawory, tylko czy wymiana uszczelek wystarczy?? Miał ktoś może podobne objawy?? Jeszcze dodatkowo cieknie mi z któregoś miejsca olej, leci sobie po kolektorze i dalej w dół po turbinie, jest to możliwe żeby to jakoś z zaworów ciekło?

  10. #40
    renegat207's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lipiny LBN
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    66 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    Witam.
    Dla zaciekawionych drganiami silnika mogę dodać ,że problem nie tkwi w jednej usterce. Jeśli wyeliminujemy dwumas i poduszki pozostaje czujnik temp. cieczy i czujnik temp. paliwa, zawór egr, wartość ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach, soft mapy zapłonu, działanie pompowtryskiwaczy mechaniczne i elektryczne na złączach elektrycznych a nawet ku zdziwieniu uszkodzony soft licznika. Ja u siebie zacząłem od dwumasu. Poduszki dobre czujniki ok. Następnie przeczyściłem kolektor ssący i zawór egr ( drgania delikatnie zmniejszyły się lecz nie ustały), potem zabrałem się za licznik i wgranie oryginalnego softu. ( znaczna poprawa ). Drgania te nie dawały mi spokoju , więc zabrałem się za pompowtryskiwacze. Wcześniej zakupiłem zestawy naprawcze ( kpl. uszczelek, podkładek, i śrub regulacyjnych i mocujących) razem koszt około 400 zł. Demontaż nie jest łatwy bo przeprowadza się go na zimnym silniku i trzeba dorobić specjalną dźwignię do wyciśnięcia pompowtrysków. Po demontażu każdej pompki zauważalny był osad i nagar na rozpylaczach i przepalone uszczelki. Powymieniałem wszystko i przeczyściłem każdą pompkę. Potem trzeba dokładnie zamontować i i ustwić śrubę regulacyjną. Do oporu i wykręcamy o 180 stopni. Przy okazji wymieniłem też uszczelkę pod klawiaturą. Trzeba pamiętać żeby przemyć złącza od pompek spirytusem przed założeniem. Po montażu trzeba pokręcić trochę rozrusznikiem żeby doszło paliwo. Po odpaleniu, rozgrzaniu i jeździe próbnej 20 % mocy więcej i dużo cichsza i stabilniejsza praca silnika !! Drgania ustały jak kamień z serca
    Jeśli ktoś chce więcej info zapraszam na priv.

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •