Od tygodnia jadac autem i wciskajac pedal gazu do tzw "dechy" zaswieca sie zolta sprezynka ( auto dalej przyspiesza). Check engine nigdy sie nie zapala.
Blad wystapil parokrotnie (po wylaczeniu silnika sprezynka przestaje swiecic i wszystko wraca do normy) ale dopiero po jakims czasie podpiolem VAGa i odczytalem jego numer. Potem blad wykasowalem.
Niestety blad jest odtwarzalny i wystapil juz 7dmy raz. Nie ukrywam ze Ja sam powodowalem jego wystapienie dodajac gazu ( chcac sprawdzic czy to aby raptowne dodanie gazu powoduje jego wystapienie - tak sie dzieje ).
Predkosci sa rozne ( raz jest to 60km/h a raz 100km/h ). Temperatura silnika chyba niema znaczenie bo z tego co pamietam to na cieplym i zimnym bylem w stanie ten blad wywolac.
Po sprawdzeniu VAGiem mam taki oto blad ( tylko ten i nic wiecej ) :
Auto Audi A3 8P BMN Quattro 170koniKod:1 Fault Found: 012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation P3138 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 7 Reset counter: 40 Mileage: 145688 km Time Indication: 0 Date: 2013.05.07 Time: 07:19:08 Freeze Frame: RPM: 2592 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 63.0 km/h Mass Air / Rev.: 621.3 mg/str Mass Air / Rev.: 626.8 mg/str Lambda: -18.0 % Text: Kein Messwert verfuegbar
Natknolem sie na strone z wyjasnieniem ww bledu :
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P3138/012600
Jako jeden z punktow wymienione jest aby :
Czy moze mi ktos napisac czy oznacza to wymiane kolektora ssacego czy zle to czytam ?Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part.
Moze potrzebne sa inne logi aby zgiagnozowac przyczyne bledu, jezeli tak to ktore zrobic ?
Blad ma nadany Fault Priority na 5 czyli nie wplywa on na wlasciwosci jezdne auta ( ale mam co do tego mieszane uczucia bo kontrolka zapalonej zoltej sprezynki powoduje u mnie gesia skorke ).