Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 21 do 30 z 46

Temat: Wymiana sworznia wahacza

  1. #21

    Data dołączenia
    Sep 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Nie będę zakładał nowego tematu więc odkopię stary. Przy skręcaniu kierownicy w lewo coś skrzypi strasznie. Na diagnostyce wyszło, że mam do wymiany sworzeń wahacza lewego. Wymienię po obu stronach. Problem w tym, że nie wiem czy po wymianie to skrzypienie ustanie, czy mam przy okazji zwrócić uwagę na coś jeszcze? Gdzieś czytałem, że może być guma stabilizatora. Ale najbardziej skrzypi na postoju (przynajmniej wtedy najlepiej słychać, pewnie dlatego, że cicho), a wtedy chyba stabilizator nie pracuje.

  2. #22
    Enten's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Otwock
    Auto
    Audi a3, Golf mk1 1.9TDI ASZ
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    52 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    stabilizator też pracuje.

    skrzypi Ci może guma na łożysku na górze kolumny. Wsłuchaj się.
    My life be like Ooh Ahh...

    ... wracam do gry
    BKD+GTB2260VK = 245ps/510Nm

    by EvolutionMotorSport


    Zużycie paliwa - Motostat.pl

    mój golf mk1 http://www.a3-club.net/forum/showthr...57#post1331057

  3. #23
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Odkopię trochę temat, a czy jeśli podczas przykręcania już nowego sworznia, zacznie się obracać z nakrętką ? Idzie tam wsadzić jakoś imbus, aby zablokować sworzeń ? Bo miejsca tam zbyt wiele nie ma.. Miał ktoś taką sytuację ?

  4. #24
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    po wyciagnieciu przegubu wsadzisz klucz imbusowy. mozesz podlewarowac za sworzen albo zrobic dzwignie np z lyzki motazowej pchac w dol i przykrecac.mozna tez uderzyc od dolu mlotkiem w sworzen alby wsunal sie glebiej czego nie polecam
    Who I am? I am a the Champion.

  5. #25
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Z tym odkręceniem przegubu może być czasem problem, bo śruby od półosi mam bardzo skorodowane.. :/
    Ale dało by jakoś to ogarnąć bez ściągania przegubu, tym sposobem choćby, aby "podlewarować" wahacz .. ?

  6. #26
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    kilka razy juz robilem albo dzwignie albo lewarowalem do gory nigdy sie nie bawilem w odkrecanie przegubu bo to zbedna praca. Podlewarowac za sworzen nie za wahacz
    Who I am? I am a the Champion.

  7. Podziękowania dla PROSTO za pomoc w problemie

    Darepb (24-08-13)

  8. #27
    czaro95's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez PROSTO Pokaż post
    kilka razy juz robilem albo dzwignie albo lewarowalem do gory nigdy sie nie bawilem w odkrecanie przegubu bo to zbedna praca. Podlewarowac za sworzen nie za wahacz
    Albo poprostu można użyć klucza płaskiego i imbusa od góry

    Na te nakrętki trzeba uważać które dają do nowych sworzni bo mają tą uszczelke w środku która się podwija i potem w razie odkręcenia sworznia będzie nielada problem

  9. #28
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez czaro95 Pokaż post
    Albo poprostu można użyć klucza płaskiego i imbusa od góry
    No, ale wtedy byś musiał chyba wspomniany przegub odkręcić, bo nie wsadzisz od góry imbusa..
    Czaro, u ciebie się sworzeń okręcał jak wymieniałeś czy nic ?

  10. #29
    czaro95's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Radom
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    18 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Darepb Pokaż post
    No, ale wtedy byś musiał chyba wspomniany przegub odkręcić, bo nie wsadzisz od góry imbusa..
    Czaro, u ciebie się sworzeń okręcał jak wymieniałeś czy nic ?
    Okręcał sie. Dlatego odkręciłem śrubę ile się dało i ciąłem szlifierką kątową

  11. #30
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    A nowy się też okręcał ?

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •