|
Rano, zaraz po odpaleniu kanał 49 pokazywał 30, w trakcie jazdy wzrosło do 78, i zaczęło spadac do 42. kanał 51, rosło do 90 i na tylu się zatrzymało. Czujnik? Gdzie on jest?
Ostatnio edytowany przez Radeknavi - 30-10-13 o 16:35
powiem ci tak ze prawdopodobnie czujnik, g2/g62 znajduje sie zaraz obok bloku silnika(strona kierowcy) w takiej ksztaltce, jest 4-pinowy i w miare łatwo sie go wyjmuje, jest wciśniety i z boku zapiety na taka zawleczke/spinke.
wydaje mi sie ze czujnik ale tylko ze wzgledu na to ze wydaje mi sie ze termostat by nie powodował takich spadków temperatury, zreszta drugi czujnik klimatyzacji temp prawidłowo czyli te 90 stopni utrzymuje.
jeszcze jedno jak na cieplym silniku (zaplon wlączony) odepniesz ten czujnik to na klimatorniku powinno byc sie zrobic 30 stopni, jak podepniesz znowu powinna temp wrocić
Takie pytanie, czy sterownik silnika lub wentylatorów może być odpowiedzialny za uszkodzenie, jakieś spalenie tego elektrycznego termostatu?
Termostat był wymieniany na oryginał z ASO ale po pewnym czasie zaczął się przycinać jakby nie do końca otwierać po czym w ogóle się nie otwierał. Wąż zimny, chłodnica rownież. Zmieniłem sterownik wentylatorów, termostat dalej przycinał. Wymieniłem obecnie na Behra, termostat z ASO dałem na gwarancję a obecnie problemy zniknęły, znajomy mechanik mówił właśnie o jakimś uszkodzeniu tego termostatu przez sterownik. Czy jest w ogóle coś takiego możliwe?
Hej,
pytanie do osób które mają 1.6 i silniki typu AVU, w każdym razie z termostatem z podgrzewaczem, gdzie temperatura normalnej pracy to ok 108 stopni. Na forum ktoś udostępniał dokument o dokładnym działaniu tego termostatu i tam jest wykres, że jak ogrzewanie jest włączone na więcej niż 70%, to wtedy zakres temperatur silnika dla jazdy pod obciążeniem-spokojna wacha sie w przedziale 85-95 stopnie, bo dla ogrzewania poniżej 70% jest to 85-110 stopni.
I pytanie jest jak ustawicie ogrzewanie na te 70% to macie na klimatroniku na 49 kanale te 95 stopni? Gdyż u mnie jest cały czas 108. Ale w czasie jazdy pod góre to spada temperatura do 99 stopni, także termostat działa. Mój klimatronik ma 89 kanałów.
witam
pdf tego termostatu i zasada jego pracy,praktycznie to samo APF,AVU,BFQ
http://przeklej.net/down/70966864684...a61b8f097.html
temperatura pracy silnika także zależy od 4 pinowego czujnika temperatury.Może to dziwne ale miałem 3 czujniki i na każdym inne temperatury podczas pracy.
Ambiente - jakie masz wolne obroty przy tych 108 st ?
Siks - jeśli chodzi o przycinanie co miałeś na myśli,nie otwieranie się do końca,czy nie domykanie po otwarciu i ciepła chłodnica z rana ?
Wolne w sensie na biegu jałowym?, jakoś 850 obrotów. Ale te 108 to mam w czasie zwykłej jazdy tak do 2500 obrotów/min. Dodam jeszcze, żę przy uruchamianiu zimnego silnika na 49 kanale mam zawsze 30stopni, mimo że powinno być niżej z racji niższej ogólnie temperatury. Natomiast jak płyn osiągnie powyżej 30 stopni to zaczyna normalnie rosnąć. Powyżej 60stopni widze że na blacie też wskazówka idzie w góre czyli obie sie zgadzają.
To ciekawe co piszesz z tymi czujnikami, a duże były różnice w wskazaniach między nimi?
Ambiente
Wskazania u mnie na zimnym, kanał 49 30stopni,kanał 51, 30 stopini.Jeśli będzie niżej to uszkodzony czujnik.
mam 3 sztuki tych czujników
Gdy kupiłem autko to orginał był padnięty bo jak się lekko zagrzeje to ma przerwę lub zwarcie załanczają się wentylatory]ale po 10 latach to szmelc. Założyłem za 40 zł sklepowy, na klimie 95 st na vagu jest wtedy 75st[termostat wtedy zaczyna popuszczać]czyli szmelc padł po 4 miesiącach ,podróbka za 9,50 z allegro daje wskazania 108st na vagu, na klimie 111st i otwiera się termostat, ale wolne obrotyu mnie w tym czasie 650obr/min na vagu i liczniku, myślę też coś nie tak
rezystancje różne jednak najważniejsza cewka pin C-D podaje sygnał na komputer to była nawet różnica przy tej samej temperaturze dwóch czujników nawet 2kohm.
Czyli myślę tak : sprawny czujnik powinien dawać na klimie tyle samo co na vagu może plus minus 3 stopnie,i teraz pytanie możliwe że potrzebne jest przekodowanie za pomoca vaga do odpowiednich wskazań temperatur ? A przekodowanie dlatego że samoczynne otwieranie termostatu następuje przy 105 nawet to na nim pisze jak ktoś wymieniał.Natomiast dziwi mnie to że na sklepowym czujniku była różnica temperatur jak pisałem poprzednio termostat otwierał się przy 75 stopniach.CIekawe?
U mnie sprawa rozwiązana, wystarczyło wująć czujnik, przetarłem go , przeczyściłem wtyczkę i wskazania są prawidłowe
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)