Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 41 do 50 z 62

Temat: stuki przedniego zawieszenia nie do zdiagnozowania

  1. #41

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Goldcity
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    U mnie przy wolnej jeździe np po polnej drodze gdzie wystają kamienie też lekko słychać tak jakby stukanie. Gdy jadę szybko to tego nie słychać. Nie słychać tego również jak jadę np przez tory lub szybko po kostce brukowej. Z racji tego że mnie to po prostu irytuje to wymieniam po kolei. Najpierw wymieniłem łączniki stabilizatorów - nic nie pomogło, stare łączniki były bez luzów. Później wymieniłem sworznie wahacza - nie pomogło, stare również były idealne. Zamówiłem teraz tylne tuleje wahaczy przednich (te z aluminiową obudową na 3 śruby). Czekam jak przyjdą i wymieniam. Oczywiście wymieniam tylko na Lemfordery.
    P.S.
    W oczekiwaniu na towar poszedłem do garażu i chciałem sprawdzić czy jest luz na tej tulei wahacza. Luzu wyczuwalnego nie ma ponieważ ledwo ją ściągnąłem z wahacza, bardzo ciężko schodziła z trzpienia. Guma w stanie idealnym. Także nie sądzę aby wymiana zamówionych tulei rozwiązała problem. Cóż, zamówione, zapłacone będzie trzeba wymienić. Jak wymienię to dam znać.

  2. #42

    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Ostrów Wlkp
    Auto
    Audi A3 S-Line ABT
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    13 razy

    Domyślny

    Witam Czy koś może rozszyfrować mi jaki mam amortyzator w swoim a3
    Mam oznaczenie 1T0 413 031 DC Chyba najistotniejsza są dwie ostatnie litery

  3. #43
    seth01's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam,

    Ja mam podobny problem, stuki w zawieszeniu nie do zdiagnozowania poprzez mechaników aż do momentu gdy pojechałem do znajomego który odrazu stwierdził że to na pewno poduszki na amortyzatorach. Wiec szybko kupiłem nowe i dałem mu do wymiany, co się później okazało że moje poduszki są w dobrym stanie natomiast mi sprzedali do 8L, a nie 8P. To co zdiagnozował mechanik to że na amortyzatorze jest luz i stwierdził że gdy kupie nowe amory najlepiej bilstein to problem na pewno zniknie. Zauważył że auto miało przygodę z lewej strony dlatego jest luz - tutaj się z nim zgodziłem bo faktycznie tak było. Natomiast podczas jazdy i nasłuchiwania stuków to ewidetnie prawa strona również stuka. Wyszukalem na allegro takich oto amorów: http://allegro.pl/bilstein-amort-prz...05478620.html?, będą odpowiednie ? Moje zdziwienie dzisiaj było większe kiedy jechałem autem, a przód znacznie gorzej mi się zachowywał. Tzn podczas pokonywania zakrętów lewa strona - czyli ta którą rozrkęcał mechanik - prawej nie ruszał, zachowywała się dziwnie. Jakby był jakiś luz, gdy skręcałem w lewo to czułem że prawe koło idzie idealnie równo z moją kierownicą, natomiast lewe koło skręca ale z jakimś wyczuwalnym luzem - tak jakby delikatnie pływało. Nie wiem czy rozumiecie o co mi chodzi, natomiast moje pytanie co mechanik mógł spiepszyć ? Czy zamontował coś źle ? Czy potrzeba ustawić gemometrie ? Czy może podczas demontażu i montażu łatwo jest coś uszkodzić i właśnie tam leży problem ? Ktoś ma doświadczenie w naprawach to niech podpowie bo zaniepokoiła mnie cała sytuacja a do mechanika na reklamacje moge podjechać dopiero w piatek.

  4. #44

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Goldcity
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Dalej jestem w kropce. Wymienione amortyzatory z poduchami i łożyskami (Bilstein+FAG), sworznie wahacza, łączniki stabilizatorów, tylne tuleje wahacza przedniego. Zostały tylko końcówki drążków. Problem dalej jest nie rozwiązany. Mianowicie jak rano jadę to coś trzeszczy i popukuje, głównie od strony kierowcy. Jak przejadę np 5km i "coś" się zagrzeje/ułoży to przestaje pukać i trzeszczeć. Później gładko jedzie, żadnych puków, stuków. Zostawię auto na 8 godzin pod pracą, i jak jadę to znowu się zaczyna dopóki nie przejadę paru kilometrów. Dźwięk nie dochodzi z dołu zawieszenia, słychać go trochę wyżej. Chrupanie słychać również jak się przejeżdża przez próg zwalniający jak wjeżdżam na niego.

  5. #45
    seth01's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam,

    U mnie problem stukania na nierównościach przy wolnej jeździe, rozwiązała wymiana tylnych tulejek wahacza przedniego. Koszt w aso to około 80zł za komplet.

    Pozdrowienia

  6. #46

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Goldcity
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez seth01 Pokaż post
    Witam,

    U mnie problem stukania na nierównościach przy wolnej jeździe, rozwiązała wymiana tylnych tulejek wahacza przedniego. Koszt w aso to około 80zł za komplet.

    Pozdrowienia
    Albo się pomyliłeś z tulejami albo z ceną

  7. #47
    seth01's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Polska
    Auto
    Audi A3 8P
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BSE
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Nie pomyliłem się. Kupujesz same wkłady do wprasowania. Miałem ich numery ale niestety teraz nie mogę odnaleźć. Jeśli chcesz kupić to odezwij się do http://pro-choice.pl/ oni jak wytłumaczysz o co chodzi sprzedadzą Ci oryginalne tulejki do wprasowania za około 30zł sztuka.

  8. #48
    Golem1's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD
    Pomógł
    253 razy
    Podziękował
    15 razy

    Domyślny

    W 8P tylne tuleje wachacza są łącznie z elementem mocującym(wspornikiem) i kosztują w ASO koło100-150zł ale tak jak napisał seth01 można wyprasować stare z elementu mocującego i wprasować tuleje z polo bo są identyczne, tu macie ich numer 1k0 407 183E ( w ASO koło45zł)lub kupić zestaw pouliretanów i też wprasować w miejsce starych.

  9. #49

    Data dołączenia
    Mar 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Goldcity
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Dzisiaj wyjechałem z garażu. Przejechałem po progu zwalniającym, takim dłuższym z cegiełek. Jak na niego wjeżdżałem do było słychać chrupnięcie na wysokości amortyzatora z lewej strony, jak zjeżdżałem to również było to słychać. Z kolei jak wracałem do domu i przejeżdżałem przez ten sam próg to już nic nie było słychać. Dalej mnie to irytuje, wymieniłem już praktycznie całe zawieszenie:
    - amortyzatory Bilstein
    - poduchy wraz z łożyskami FAG
    - tylne tuleje wahaczy przednich Lemforder
    - łączniki stabilizatorów Lemforder
    - sworznie wahaczy Lemforder
    Na starych częściach problem również występował, które po demontażu były idealne.
    Dźwięk występuje tylko na zimnym, nierozruszanym zawieszeniu. Jak chwilę pojeżdżę to jest cisza. Na dziurach, wybojach żadnych stuków. Na szarpakach również wszystko ok.

  10. #50
    antoś's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łódź
    Auto
    Audi >400bhp
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    9 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    U mnie było słychać różne stukania mimo, że wymieniłem w przednim zawieszeniu wszystkie tuleje, łączniki, sworznie, sprężyny i końcówki. Winna okazała się przekładnia kierownicza. W A3 jest ona kiepska i szybko ulega zużyciu. Zdecydowałem się na regenerację, gdyż zakup używanej, nawet świeżej nie ma sensu. Takie z małym przebiegiem też pukają. Po naprawie jest cicho jak makiem zasiał, kierownica chodzi ciężej. Jeżeli ktoś jest z Łodzi lub okolic polecam zakład Motopol na ul. Wodnej. Zapłaciłem 600zł i naprawa trwała jeden dzień.

Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •