Strona 59 z 161 PierwszyPierwszy ... 949575859606169109159 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 581 do 590 z 1609

Temat: [8L] Klimatyzacja w 8L - problemy, porady, serwis

  1. #581

    Data dołączenia
    Jan 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Podlasie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    No sytuacja wyglada tak, powyzej 1.5-2tyś obrotów te rury od klimy są chlodne no zimne nawet mocno, ale jak sie pusci noge z gazu to one po 3 sek są juz duzo cieplejsze, gdy wlaczalem klime slyszalem takie cyk i obroty silnika wieksze są bo slychac, i widac ze sie kreci te sprzegielko czy cos tam na pasku a jak sie wyłączy klime to sie nie kreci.

    I teraz są dwie albo trzy opcje.

    - Nabita klima niby była ale może gdzieś jest dziura i przez okres zimowy uciekł mi ten płyn chłodniczy z klimy,
    *klima była nabijana zimą bo w grudniu kupiłem auto i było okolo 500czegoś tam tego płynu z 800.

    -Zapchana ta chłodniczka

    -Sprężarka dała dupy i dopiero przy wyższych obrotach zaczyna coś pompować,

    i teraz pytanie,

    -jesli sprezarka to lepiej kupic na allegro czy swoją regenerowac?

    -jesli chlodniczka czy coś w tym stylu to dużo roboty?

  2. #582
    leno89's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Katowice
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Pierwsze to co musisz zrobić sprawdzić ile jest czynnika chlodzacego..czyli jedz do serwisu z klima i niech to sprawdza. Podępną Ci zegary i beda wiedziec. Nie martw sie na zapas,

    800 gramów czynnika Ci nabili bo tyle powinno być 850 dokladnie chyba.

  3. #583
    KRISPIETRUCH's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    OŚWIĘCIM
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CFFB
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez leno89 Pokaż post
    Pierwsze to co musisz zrobić sprawdzić ile jest czynnika chlodzacego..czyli jedz do serwisu z klima i niech to sprawdza. Podępną Ci zegary i beda wiedziec. Nie martw sie na zapas,

    800 gramów czynnika Ci nabili bo tyle powinno być 850 dokladnie chyba.
    Dokładnie 750

  4. #584

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Reda 3city
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Ciezko stwierdzić co jest przyczyną tylko po tym "ze nie chłodzi" potrzebne są cisnienia oraz pomiary przechłodzenia i przegrzania i tego pomiaru nie zrobi wam żaden wulkanizator bo on nie ma o tym zielonego pojecia. Podlącza maszyne i niech sie dzieje co chce 0 diagnozy, 0 sprawdzenia szczelonsci bo zrobienie prozni i odczekanie 15-20 min to ch** nie test, powinno robic sie to na nadcisnieniu nawet do 20 bar po stronie tłocznej, wpuszczanie UV do układu to totalna bzdura robi sie to w ekstremalnej ostatecznosci gdy wykrycie nieszczolniosci jest naprawde trudne. Mozesz rozebrac schowek i dobrac sie do parownika i sprawdzic czystosc ale on zasyfia sie w skrajnych przypadkach jesli miałeś filtr kabinowy i wymieniales go co jakis czas to nie powinno zabrudzic parownik w takim stopniu ze nie bedzie przez niego przepłu powietrza. Mozesz sprawdzic skraplacz to cos przy chłodnicy tutaj juz predzej sie zabrudzi. Sprawdzic czy napewno rusza kompresor i wentylatory. Temp nawiewu zalezna jest od temp zewn i wewn samochodu ale przyjmuje sie ze granica lezy od 4-11 stopni. Jesli masz klimatronik to jesli na zewnatrz jest ponizej 5 stopni to ma prawo nie ruszyc sprezarka. Nie wlączanie klimy w zime to najwiekszy bład jaki mozna popelnic ale tutaj nikogo nie obiwniam bo nikt o tym nie mowi i przecietny zjadacz chleba nie ma o tym pojecia. Powinno sie zima przynajmniej raz w tyg wlączyc klime na kilkanasie minut dlaczego? a dlatego iz olej który smaruje spręzarke krązy w ukladzie razem z czynnikiem i po dluzszym postoju oddziela sie od czynnika i osadza na rurkach w skraplaczu parowiniku itp. Przychodzi wiosna odpalamy klime sprezarka rusza i trach? co poszlo nie tak a to ze olej który powinien smarować kompresor nie zdąrzył wrócic do niego poniewaz oddzielil sie od czynnika. Po tym jak mowisz ze jesli dodajesz obroty to zaczyna lekko chłodzic to stawiam nie niedostateczna ilosc czynnika. Znajdz kogos kto sie zajmuje klimatyzacja profesjonalnie nie zadnego wulkanizatora, niech sciagnie czynnik do butli zwazy i porówna z tabliczka w naszych Audi powinno byc 750-800gram. Przyjmujemy zasade ze w ciagu roku ma prawo uciec 40g czynnika jesli ubytek byl wiekszy to znaczy, ze mamy nieszczelnosc i trza szukac oraz wymienic filtr osuszacz koniecznie gdzy oleje stosowane w klimatyzacji samochodowej sa strasznie higroskopijne a wilgoc w układzie zabija spręzarke. Jesli bylo ok robimy próznie ladujemy odpalamy i sprawdzamy czy rusza kompresor jesli tak mierzymy przechłodzenie oraz przegrzanie profesjonalny chłodniarz nie bedzie miał z tym zadnego problemu i po tych pomiarach jest w stanie stwierdzic gdzie jest problem.
    Ostatnio edytowany przez Haurox91 - 24-03-14 o 21:36

  5. #585
    KRISPIETRUCH's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    OŚWIĘCIM
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CFFB
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Kolego Haurox91 nie do końca jest tak jak mówisz, u mnie też było podobnie z tym, że jak jechałeś szybko to coś chłodziło im wolniej tym cieplej a autku, po 2 chłodził lepiej tylko przy ustawieniu LO . Pojechałem sprawdzić czynnik i rzeczywiście mało bo 280g, gość zaczął testować i okazało się że nie trzyma ciśnienie od ok 280g przy teście próżni, gdzie jak pytałem test ten polega na robieniu ciśnienia (lub podciśnienia-nie pamiętam) aż do 15 atmosfer. A zaczęło się u mnie to wszystko od wymiany łożyska na kompresorze, wyło już i rzeczywiście po wyciągnięciu z jednej strony (bo jest 2 warstwowe) było już rozleciane, po założeniu nowego mam problem z klimą i jeszcze go nie rozwiązałem.

  6. #586

    Data dołączenia
    Mar 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Spieszę donieść, że u mnie problem był wręcz prozaiczny.. złamała się osłona kostki z podłączenia sprężarki i coś widać gdzieś nie stykało... Domowym sposobem (szkotką) owinięta i chłodzi aż mróz się robi.
    Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki i pomoc!!

  7. #587

    Data dołączenia
    Jan 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Podlasie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    no to nie wiem zobacze ten skraplacz jego sie czysci czy cos?, a filtr kabinowy wymienilem dopiero wczoraj a byl jeszcze oryginalny audi siedział od nowosci xD.

  8. #588

    Data dołączenia
    May 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Reda 3city
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    Jaco79 w poscie nr 532 opisalem ze stawiam na to ze nie startuje sprezarka i do sprawdzenia przewód wiec chyba sie wstrzeliłem. Krispietruch przeciez napisalem to samo co ty, ze powodem slabego chłodzenia na niskich obrotach jest zbyt mala ilosc czynnika i test szczelnosci sprawdza sie na cisnieniu wiec co jest nie do konca tak hmm ?? i o jakim problemie z klimą mówimy mozesz to opisac ?. Kolego Białaa skraplacz mozesz przedmuchac spręzonym powietrzem tak samo parownik jesli nie miales wymieniane kabinówki przez ponad 10+ lat jestem w szoku jest to jedna z przyczyn parowania szyb wiec ludzie czesto od tego zaczynaja i kabinówka jest systematycznie wymieniana no ale widac sa wyjątki , u Ciebie jest wszystko mozliwe w rejonie parownika takze sciagał bym schowek i tez przedmuchał parownik ba nawet w obu przypadkach pomógł bym se chemią.

  9. #589

    Data dołączenia
    Jan 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Podlasie
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    A duzo to roboty? rozebrac to wszystko? zeby przeczyscic

  10. #590
    ignac112's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sorkwity
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cześć. Przestała mi chodzić klima, a w tamtym roku aż do zimy chodziła aż miło.
    Po załączeniu klimy na panelu pali się śnieżka i nie gaśnie, wentylatory nie startują, tak samo sprężarka klimy. Na wtyczce brak napięcia.
    Co powinienem teraz sprawdzić?
    Audi A3 8L AHF+ 3d
    -chip
    -egr out
    -kat out
    -18" sline
    Czarna bestia

Strona 59 z 161 PierwszyPierwszy ... 949575859606169109159 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •