Zgodnie z art. 10.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przez okres dwóch lat od daty zakupu.
W związku z powyższym wada mojego towaru została stwierdzona i zgłoszona w terminach uprawniających mnie do żądania wymiany towaru lub zwrotu jego kosztu zakupu.
Powyższe określa również:
Art. 8.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Przytoczony przez Państwa art. 4.1 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, nie podważa w żaden sposób zasadności mojej reklamacji. Określa jedynie, że wada wykryta do 6-ciu miesięcy jest uważana jako istniejąca w momencie zakupu. Nie zmienia to faktu, że mogę zasadnie reklamować wady powstałe do dwóch lat od daty zakupu, oraz mam dodatkowo jeszcze 2 miesiące na poinformowanie o tym sprzedawcy.
Powstała wada ewidentnie wynika z niskiej jakości kleju łączącego gumową podeszwę z gumowymi obwódkami. Potwierdza to sposób rozerwania podeszwy, jest dokładnie w tym samym miejscu w obu butach. Jeśli myśleć Państwa tokiem, to można nawet uznać, że wada (niska jakość kleju) istniała już w momencie zakupu obuwia.