Jesli masz can w aucie to tak wychodza natomiast jesli tego nie masz to same konektory sa w kostce. Reszta to pociagnac kable
Jesli masz can w aucie to tak wychodza natomiast jesli tego nie masz to same konektory sa w kostce. Reszta to pociagnac kable
|
Mam auto z 2001 roku z elektronicznym zegarkiem więc raczej jest CAN, czyli wystarczy podpiąć się pod te kabelki i podciągnąć je do radia?
I jeszcze jedno pytanie, w radiu mam teraz nie używane przewody które potrzebował chorus np. gala (i coś jeszcze nie pamiętam dokładnie) której concert nie potrzebuje, czy te przewody idą do licznika? Pytam bo łatwiej było by je przepiąć jak ciągnąć nowe.
Proszę o pomoc w prawidłowym podłączeniu radia Concert II. Przestudiowałem forum w tym zakresie jednak nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.
Sprawa wygląda następująco. Posiadam audi a3 8l 2001 r. (polift). Zegary pół fis, bose.
Radio podłączyłem do fabrycznych kostek. Samo radio oczywiście działa, jednak występują typowe objawy dla braku podłączenia can-bus, tzn. brak podświetlenia klawiszy, logiki zapłonu, czasami nie włączają się przednie głośniki. Z lektury forum wiem już, że należy jakoś doprowadzić brakujące kable z zegarów, jednak nie mam pojęcia jak się do tego zabrać stąd moja prośba o pomoc. Czytałem też, że należy jakieś kable zamienić miejscami w kostkach.
Poniżej zdjęcia kostek w samochodzie, kolejno od góry.
Kostka górna:
Kostka środkowa:
Kostka dolna:
Dla porządku jeszcze zdjęcia wejść w radiu.
Udało mi się wymontować zegary, wyglądają następująco:
Z informacji, które podał renegat207 wiem, że upragniony can znajduje się pod pinami 18 i 19 w zielonej wtyczce.
Jak najmniej inwazyjnie wpiąć się do tych przewodów? Chciałbym uniknąć przecinania kabli.. Czy jest to możliwe?
Czy ktoś ewentualnie orientuje się gdzie w Krakowie można wykonać taką usługę i jaki jest mniej więcej jej koszt (serwis audi)?
Bardzo proszę o pomoc, wyjaśnienie i wskazówki.
Ostatnio edytowany przez rafau69 - 23-03-14 o 17:45
Właśnie wróciłem z garażu, pociągnąłem przewody z radia do licznika, tak jak pisaliście pin 18 i 19, próbowałem również podłączyć pod Can znajdujący się na pinach 22, 23 (zielona wtyczka) niestety również żadnych zmian podświetlenie nie działa, radio nie steruje sie kluczykiem, co może być nie tak? :/ Czy pin w radiu o nazwie CD-GND który jest obok pinów CAN powiniem być podłączony?
Raczej tak. Warto sprobowac
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz
=== Back in Black 8L 1.8T -> click ===
o ile dobrze pamiętam to kanał 62 w liczniku (przed poprowadzeniem kabli z can-em ten kanał nie był u mnie aktywny), potem zmieniłem wartość z 0 na 1 i zapisałem... tylko u mnie zmiana w tym kanale uaktywniła górną część fis-a dla rds-a z radia... a co do podświetlenia radia to pojawiło się zaraz po podłączeniu kabli can i zapaleniu świateł w aucie...
Z informacji na forum wynika, że can powinien być. Mam m.in. ESP co podobno może być dowodem. Przy radiu cana nie ma na pewno, ale z tego co zrozumiałem studiując w tym zakresie forum przy liczniku powinien być.
Może podpiąłem się pod złe piny? Dysponuje ktoś może opisem pinów tych zegarów? Należy podpiąć się pod piny napędu czy komfortu?
Bardzo proszę o pomoc.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)