Strona 107 z 154 PierwszyPierwszy ... 75797105106107108109117 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 1,061 do 1,070 z 1538

Temat: Jakie opony na zime polecacie ?

  1. #1061
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Kolego jak chcesz taniej, to załóż 15-taki, jeżeli je producent dopuszcza. Z opon budżetowych TL Viking Snow Tech II są całkiem spoko i na wodzie nie jest jak na sankach.
    http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rsh...&wt_ga=&wt_kw=

    Indeks nośności się dobiera pod auto u Ciebie 91 wystarczy spokojnie. Na letnich masz większy, bo można je stosować w innych autach też. Zmian wysokości opony nie polecam.

  2. #1062
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    A co powiecie o Uniroyal MS Plus 77 ?
    Czy lepiej dopłacić i wziąć Conti ts850 ?
    Od opony oczekuję przede wszystkim bezpieczeństwa, jakieś tam trzymanie w zakrętach tzn. żeby auto nie pływało, aby byle jakaś zaspa, troszkę więcej śniegu nie zatrzymały mnie..
    Wiadomo, zimą się nie szaleje także raczej spokojna jazda, głównie miasto i krótkie trasy po +-100km.
    Chyba, że coś innego jeszcze polecicie ? Oponki raczej kupię nowe.

  3. #1063
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    jak 16 to nie 15, mozna ewentualnie założyć, jak kto już ma 15' felgi na zimę, opony o rozmiarze 205/60/15, sam się zastanawiam czy takowych nie zakupić, choć droższe są od 195/65/15, mniej więcej na poziomie 205/55/16 cenowo. Opony budżetowe najczęściej są dobre na jeden określony rodzaj nawierzchni, takie optymalne na sucho/mokro/snieg to juz raczej dobra opona premium=droga. Za rozmiarem 205/60 a nie 195/65 przemawia lepsza przyczepność na suchym i śniegu ( większa liczba lamelek, jak się okazuje , lepiej daje radę , zjawisko tzw adhezji ), lepsza droga hamowania, minus to wyższa cena niż standardowego rozmiaru. Co do 16' do leona to bardzo dobra opona to semeprit ultra grip, grupa continental, zresztą widać że wzór bieżnika do złudzenia przypomina flagową conti TS850, dobre właściwości na suchym oraz w warunkach typowo zimowych, to bym polecił Kaziu rozmiary jakie możesz założyć to 225/45/17, 205/55/16, 205/60/15, 195/65/15, innych nie bierz pod uwagę...dębica super na śnieg ale porażka na suchym i mokrym, to skrajny przypadek specjalizacji jednokierunkowej w budżetowych zimówkach , możesz jeszcze wziąć pod uwagę sava eskimo s3+, jesli liczysz każdą stówkę

    aha, index nośności ma byc faktycznie 91 ( bravo cosmo ), ale zwróćcie też uwagę na index prękości, najczęsciej występuje T, natomiast do mocniejszych wersji ( ja tak mam np ) z pewnością jest H, jako zalecany przez producenta, i lepiej się tego trzymać. Wyższ eindexy, to niestety też wyższe ceny...
    Ostatnio edytowany przez marek_s3 - 02-10-14 o 23:01

  4. #1064
    przemox6's Avatar
    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Centralna Polska
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.6 BFQ
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Darepb Pokaż post
    A co powiecie o Uniroyal MS Plus 77 ?
    Czy lepiej dopłacić i wziąć Conti ts850 ?
    Od opony oczekuję przede wszystkim bezpieczeństwa, jakieś tam trzymanie w zakrętach tzn. żeby auto nie pływało, aby byle jakaś zaspa, troszkę więcej śniegu nie zatrzymały mnie..
    Wiadomo, zimą się nie szaleje także raczej spokojna jazda, głównie miasto i krótkie trasy po +-100km.
    Chyba, że coś innego jeszcze polecicie ? Oponki raczej kupię nowe.
    Mam takie na przodzie 15" i jestem zachwycony i nastepne zimowki kupie 4x Uniroyal za tą cene nie kupi sie nic lepszego.

  5. #1065
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marek_s3 Pokaż post
    jak 16 to nie 15, mozna ewentualnie założyć, jak kto już ma 15' felgi na zimę, opony o rozmiarze 205/60/15, sam się zastanawiam czy takowych nie zakupić, choć droższe są od 195/65/15, mniej więcej na poziomie 205/55/16 cenowo. Opony budżetowe najczęściej są dobre na jeden określony rodzaj nawierzchni, takie optymalne na sucho/mokro/snieg to juz raczej dobra opona premium=droga. Za rozmiarem 205/60 a nie 195/65 przemawia lepsza przyczepność na suchym i śniegu ( większa liczba lamelek, jak się okazuje , lepiej daje radę , zjawisko tzw adhezji ), lepsza droga hamowania, minus to wyższa cena niż standardowego rozmiaru. Co do 16' do leona to bardzo dobra opona to semeprit ultra grip, grupa continental, zresztą widać że wzór bieżnika do złudzenia przypomina flagową conti TS850, dobre właściwości na suchym oraz w warunkach typowo zimowych, to bym polecił Kaziu rozmiary jakie możesz założyć to 225/45/17, 205/55/16, 205/60/15, 195/65/15, innych nie bierz pod uwagę...dębica super na śnieg ale porażka na suchym i mokrym, to skrajny przypadek specjalizacji jednokierunkowej w budżetowych zimówkach , możesz jeszcze wziąć pod uwagę sava eskimo s3+, jesli liczysz każdą stówkę

    aha, index nośności ma byc faktycznie 91 ( bravo cosmo ), ale zwróćcie też uwagę na index prękości, najczęsciej występuje T, natomiast do mocniejszych wersji ( ja tak mam np ) z pewnością jest H, jako zalecany przez producenta, i lepiej się tego trzymać. Wyższ eindexy, to niestety też wyższe ceny...
    Ja chyba zawnioskuję, o nadanie Ci specjalnego tytułu - naczelny bajkopisarz forum A3-club.net. Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać, bo nie wierzę, w to co czytam. Wygląda to jakby było skądś przepisane, przez osobę, która kompletnie tego nie rozumie, albo nie do końca wie o co chodzi. Ja mam złotą zasadę, jak czegoś nie wiem, to się nie wypowiadam, albo posługuję się przypuszczeniami.

    Opony budżetowe są zdecydowanie gorsze od opon premium, ale nie na tyle gorsze, żeby twierdzić, że są zazwyczaj dobre tylko na jeden rodzaj nawierzchni. Znam sporo opon budżetowych, które dorównują swoimi parametrami, niektórym producentom premium. Kwestia marki i jej postrzegania wśród odbiorców oraz czystego marketingu. Nie wspomnę już o oponach średniego szczebla, które zazwyczaj są tak dobre jak premium, a różnice są niedostrzegalne, dla przeciętnego Kowalskiego. Opony premium mają zazwyczaj jeden lepszy parametr - zużycie, ale i tutaj są niechlubne wyjątki.

    Opona szersza wcale nie jest lepsza na śniegu, to nie jest zasada. Jest wręcz odwrotnie zazwyczaj, opona węższa będzie na śniegu lepsza, ze względu na większy docisk. Trzeba wiedzieć jak opona zimowa działa, żeby sobie to wyobrazić. Nawet w obrębie jednego modelu potrafią być spore różnice, bo nie tylko bieżnik odpowiada za jakość opony. Z zasady adhezja, to po prostu zjawisko przylegania, nie trudno sobie więc wyobrazić, że oprócz elastyczności bieżnika, w grę będzie wchodziła też siła nacisku. Przy bardziej rozłożonej, będzie ona po prostu mniejsza.

    Opona zimowa to głównie mieszanka. Bieżnik to sprawa wtórna. Przykładem, niech będzie opona Dębica Frigo obecnie produkowana, która wygląda dokładnie jak stary Good-Year UG i co z tego, skoro na wyglądzie się kończy. Jest pięć razy od niego gorsza. To mieszanka zapewnia odpowiednie ugięcie się bieżnika, który tylko wówczas ma szansę się prawidłowo wgryźć w śnieg. Inne kwestie, to zużycie, ekologia, hałas i odprowadzenie wody. Z tego wychodzi, że wyglądają tak samo, a są to dokładnie dwie różne opony. I ogólnie mówisz o poprzedniej Dębicy, o tej z cegiełkami, bo ona była niesamowita na śniegu. Obecny model jest bardziej zbalansowany i już nie ciągnie tak na śniegu, jak jej poprzedniczki.

    Sava to nic innego jak Dębica, biorąc pod uwagę, że pewnie jest robiona w Dębicy.. Generalnie Goodyear ma słabe swoje spółki średniego stopnia (Sava, Fulda) i budżetowe (Dębica) - taka polityka firmy. Stawiają na Goodyear i Dunlopa. Ja osobiście wolę dużo bardziej grupę Conti i Viking jest Conti. Jeżeli ktoś więc szuka w miarę wyważonej budżetówki, to moim zdaniem Viking będzie lepszy, ale to już kwestia subiektywna. Ewentualnie można dołożyć parę złotych i kupić Barum.

    Indeks prędkości mówi o tym, z jaką prędkością możesz na oponie się poruszać. Producent standardowo podaje, dopasowany do osiągów samochodu, ale nie jest musem, żeby taki indeks stosować. Ogólnie zasada poruszania się po drogach jest znana każdemu przedszkolakowi, co trochę z tatą jeździ. Jak ma opony na 190 to nie jedzie na nich szybciej, bo najpewniej opony ulegną uszkodzeniu. Indeks nie ma nic do zaleceń producenta w tym względzie. Jak ktoś ma auto Vmax 200, a kupi opony do 190 km/h o indeksie T, to wcale nie zrobi źle. Nawet jak ktoś Vmax ma wyższe, a nie planuje na zimówkach takich prędkości przekraczać, to może sobie takie opony sprawić i spokojnie na nich jeździć. Także daruj sobie protekcjonalizm w stosunku do mnie i skończ swoje personalne wycieczki, że czegoś mi o to gratulujesz. Nie jesteśmy żadnymi znajomymi, ani kolegami, żebyś sobie tak pozwalał.

    @Darepb

    Spokojnie wystarczą. Oprócz tego, te o których marek mówi - Semperit Speed Grip. Mam na Astrze je i powiem Ci że spoko dają radę.

  6. #1066
    Darepb's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WLKP-Wolsztyn
    Auto
    BRAK
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    21 razy
    Podziękował
    17 razy

    Domyślny

    Cosmo, mówisz o tych Uniroyal, tak ?

  7. #1067
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Tak, zobacz sobie ceny i sobie wybierz. Poprzedni model był ok, a ten wydaje się jeszcze lepszy. Najlepiej jest samemu sprawdzić, bo jednemu opony pasują, innemu nie. Ja jestem w pełni zadowolony z MS66 plus i takie same miałem w swoim A3. Były ciche, lekko kierownica chodziła, ze śniegu też wyjeżdżały. Obecne, jeżeli wierzyć ludziom, którzy jeździli na tych i na tych, to są lepsze. Ja mam jeszcze dobre poprzednie MS-y w Hondzie i Citroenie, a Astra fabrycznie była na Speed Grip 2. Ogólnie Speed Grip 2 też daje radę i bardzo pozytywna opona. Porównaj sobie ceny i coś wybierz Z takich ciekawych opon, to jest jeszcze Firestone Winterhawk 3 i też nie są drogie i ogólnie jakbym ja miał dla siebie wybierać, to skusiłbym się na nie z tych trzech. Dobrze w testach wypadają i ogólnie też kolega je w zeszłym roku założył i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. W porównaniu do poprzednich modeli, bardzo duża różnica. Kupiliśmy je trochę przez przypadek, bo były w dobrej cenie, ale w tym roku też widzę dobrze stoją.

    Także wybierz coś pomiędzy tymi trzema, który bieżnik Ci bardziej siedzi na Winterhawkach najdłużej pojeździsz, a ja w sumie na to głównie patrzę.

    Firestone Winterhawk 3
    Semperit Speed Grip 2
    Uniroyal MS 77 Plus

  8. #1068
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    adhezja to zjawisko przylegania i sklejania śniegu, np 2 kulek śniegu po złączeniu polecam spróbować , jak trudno je rozerwać, to samo dotyczy opony i powierzchni zaśnieżonej drogi, im większa powierzchnia kontaktu , tym lepiej, z siłą docisku to juz teorie przeszłe,że węższa opona jest lepsza,zostały w motorsporcie, ale tam i tak sa zupelnie inne opony niz cywilne używane np w rajdach. Jeszcze jak dochodzi efekt sporego momentu Nm, to na węższej oponie będzie tylko gorzej. Nie robię do ciebie ( małe c ) żadnych "wycieczek" personalnych bo z takimi miękkimi egzemplarzami nigdy bym sie nie zadawał, piszesz na zasadzie negacja wszystkiego co ode mnie, i sam sobie zapzreczasz , bo semperit to własnie idealny przykład opony średniej klasy spełniającej swoje zadanie w równym stopniu co opona klasy premium, gubisz sie i motasz w tych swoich wywodach. O winterhawk 3 pisalem juz w popzrednim sezonie, bo testowalem i wypadają dobrze, semperit wiadomo, więc wciskaj sobie dalej swoje polecenia uniroyala i vikinga, a nie przeklepujesz moje

    wg teorii miękkiego, to np 14" w polo ma lepsza przyczepnosc w gorzystym terenie niż 18" s4, tak..bo mniejsza powierzchnia styku ALE MNIEJ LAMELEK KTÓRE ODPOWIADAJĄ ZA PRZYCZEPNOŚC TO SŁABSZY CIĄG , gratuluję teorii lat 80tych, wtedy opony byly jeszcze na tyle słabe że jedynym kryterium była powierzchnia docisku, A TERAZ LICZY SIĘ POWIERZCHNIA SKLEJANIA ZE ŚNIEGIEM

  9. #1069
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Viking jest oponą budżetową, a nie oponą ze średniej półki - mylisz pojęcia jak zwykle. Poleciłem go w zamian za Dębicę. Adhezja to uczona nazwa bardzo prostego zjawiska, i wiem co to jest. Gdybyś miał podstawową umiejętność, która nazywa się czytanie ze zrozumieniem, to byś rozumiał lepiej świat i moje posty, oraz to co jest napisane w gazecie, na temat m. in. lamelek. Co do Twojego polecania, to ma się ono jak dooopa do wiatraka, bo za każdym razem wyczyniasz jakieś mongolskie teorie i ludzie chyba już to powoli widzą. Lamelki, lamelkami, ale Polo, jakbyś nie zauważył, to mniej waży od s3, więc znowu Twoje porównania są wzięte z sufitu. Ogólnie kupuj se ze względu na te lamelki nawet opony od traktora na zimę, nikt Ci nie broni. Konstrukcja opony zimowej nie uległa żadnej zmianie w ostatnich latach. Lamele pogarszają sterowność na suchym i mokrym asfalcie, z którym mamy do czynienia również w zimie. Mistrzem przewagi lameli są opony już wspomnianej Dębicy. Do jazdy w zimie, nie jest potrzebna opona jak najbardziej lamelowana, tylko wyważona. Mniejsza powierzchnia docisku, w wielu przypadkach bieżników, wpływa korzystnie na jej zachowanie na śniegu, ze względu na docisk. W niektórych modelach, będzie tak, że w przypadku większego rozmiaru, opona będzie się zachowywać lepiej, bo powiedzmy sobie szczerze, pewnie tak chciał producent i tak była projektowana. To widać też na testach, że ta sama opona, w różnych rozmiarach sprawuje się różnie. To jest cała tajemnica. Zanim więc przetworzysz informacje, trochę niedouczonych technicznie dziennikarzyny, spróbuj sobie zaprzeczyć. Spowoduje to mniej kompromitacji w przyszłości Mało tego, ja dokładnie napisałem w swoim poście powyżej, że niektóre opony klasy budżetowej dorównują niektórym oponom klasy premium, a opony ze średniej półki, praktycznie niczym się nie różnią, poza trwałością w pewnych przypadkach. Po czym ty piszesz, że sam sobie zaprzeczam, bo semperit to idealny przykład opony średniej klasy spełnia swoje zadanie w równym stopniu co opona klasy premium. Gdzie tu logika? Ja wiem gdzie, nie czytasz tego co piszę nawet swoimi postami tylko mnie atakujesz. W przeciwieństwie do mnie, bo jak już ja się odnoszę, do czegoś co napisałeś, to zawsze przytaczam argumenty.

    Przyjmij do wiadomości, że też ktoś więcej od Ciebie może jeździć na danych oponach i uważać, że są dobre. Nie czytam Twoich postów i nie wiem co polecasz generalnie, bo uważam to za stratę czasu. Jeżeli w sprawie opon, mamy podobne zdanie to chyba znaczy dobrze. Zwłaszcza, że potwierdziłem że Semperit to dobra opona, więc przyznałem Ci rację, że zwracasz na nią uwagę.

    Ogólnie powstrzymam się od inwektyw, ale ile ty chłopie skończyłeś klas? 3? Ogarnij bajerę bo mi gacie ze śmiechu się drą

    ps. moja wiedza pochodzi z praktyki i teorii, bo miałem okazję mierzyć to i owo, m. in. starty energii w przypadku poślizgów, dla maszyn pracujących w terenie
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 04-10-14 o 09:54

  10. #1070
    kr3ngdee's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Toruń/Warszawa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    15 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Panowie zluzujcie majty i lepiej mi powiedzcie czy na zimę lepsze 17stki na niższym profilu np 205/50 czy 15stki jakies 195/65 lub coś około tego? A3 8L ASZ
    Podpis niezgodny z regulaminem forum.

Strona 107 z 154 PierwszyPierwszy ... 75797105106107108109117 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •