Strona 8 z 83 PierwszyPierwszy ... 6789101858 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 71 do 80 z 830

Temat: Prosze o pomoc w wyborze oleju silnikowego V2 [PRZECZYTAJ 1. POST]

  1. #71
    carmar's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Jak bym miał benzynę to przy pół litra bym się niepokoił a nie przy litrze, poza tym nie liczę na całkowity brak zużycia oleju tylko jego ograniczenie co jest realne z doświadczeń innych po zastosowaniu innego(lepszego) oleju. Powtórzę że robię bardzo krótkie odcinki i to też ma wpływ na zużycie, po jednej trasie(1 tyś) nie ubyło nic, a ten tysiąc rozłożony w czasie na krótkie odcinki potrafi zrobić swoje.

  2. #72
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Pawliko Pokaż post
    Co wlać do mnie? Wg poprzedniego wlasciciela obecnie castrol 5w30 albo 5w40.
    A3 8P 2.0 TFSI, udokumentowane 122tys km. Auto uzytkowane miasto 60% i trasa 40%, jezdze raczej spokojnie, bez palowania spod kazdych swiatel, choc czasem zdarzy sie wcisnac. Auto mam krotko ale z tego co widze oleju raczej nie bierze. Wymieniac bede co ok. 12kkm tak mysle.
    Co wlac? Ufam raczej trzem markom: Valvoline, Liqui Moly ew. Motul
    Jak tak jeździsz, to ja bym raczej celował w olej 504.00 i robił wymiany co 20 000 km, ale jak chcesz tak często, to spokojnie wybierz dobry 502.00 - np Motul X-clean i rób co 12000 km. Lepkość sobie sam dostosuj 5W40 to trochę lepsza ochrona silnika w sytuacjach gdy jedziesz mocno-szybko, ale moim zdaniem 5W30 u Ciebie wystarczy.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez carmar Pokaż post
    Pany szybkie pytanie, 1,9 TDI AGR przebieg 280 tyś. Jazda 70% miasto i krótkie odcinki, rocznie max 10 tyś. Obecnie szajsowaty Castrol magnatec 10W40 który w rok znika ok 1 litra. Co wlać?
    Zużycie żadne, na czym Ci zleży w przypadku oleju i jak jeździsz?

    EDIT: ok nie doczytałem drugiego postu. Ja bym się szarpnął na coś fajnego, jeżeli auto jest zadbane - np Motul X-max 0W40. Na krótkie trasy będzie idealny. Jeżeli za drogo, to wybierz Motul Specific 502.00/505.01 5W40. Oba dadzą radę, powodzenia
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 21-10-14 o 18:13

  3. #73
    Pawliko's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    StanceAudi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    1.4 TFSI - CMBA, CXSA (122 KM)
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    To nie jest tak, że chcę wymieniać ten olej tak często, jednak w każdym aucie wymieniałem co 10-12kkm. Jeżeli w moim silniku spokojnie moge bezpiecznie jeździć do 20 tys to wiadomo, że koszty się w jakiś sposób zmniejszają

    A jesteś kolego w stanie podać mi konkretne oleje które spełniają normę dla tego silnika? Byłem teraz w dobrym sklepie w Szczecinie i proponowali mi Liqui Moly TOP-TEC 5W40 w ilości 5l za cenę 135zł po rabacie - cena bdb moim zdaniem, olej pewny i oryginalny, lałem go do moich BMW, jednak jest to technologia syntetyczna a nie pełen syntetyk z tego co wiem. Co uważasz?

    Carmar, a co to za zużycie litra na ROK? Nie wiem ile jeździsz ale ja w roku zrobię... z 60 000km, to litr zużyty byłby fest wynikiem ale nawet od wymiany do wymiany litr to przecież znikome zużycie.

  4. #74
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Kolego normy są dwie do tego silnika odpowiednie - 502.00 i 504.00. Ten olej, który podajesz to norma 502.00 i tutaj wymiany musisz robić maks co 15 000 km. Olej o wyższej normie 504.00 pozwala na LL i wymiany nawet co 30 000 km, ale rozsądnym jest robić maks 20 000, 22 000. Oleje LM są spoko, ale te są raczej zwyczajne, tzn mają spory dodatek bazy niesyntetycznej, powyżej 20% i dlatego nie są pełnymi syntetykami. Spełniają normy i na pewno są ok. Ja Ci poleciłem, żebyś śmigał na lepszym oleju i rzadziej robił wymiany, bo jak sporo jeździsz i normalnie, to będzie to miało wymierny efekt w postaci oszczędności, bez szkody dla silnika. Olej Ci poleciłem, kupić go możesz też on-line spokojnie z pro-choice.pl albo oil-land.pl

    z normą 504.00 - Motul X-clean+ 5W30, z normą 502.00 Motul X-clean i 5W30 lub 5W40 - tutaj sobie sam dobierz, który i czego oczekujesz, na pierwszym będzie oszczędność na paliwie niewielka, na drugim lepsza ochrona silnika odrobinę. Jak śmigasz 60 000 rocznie, to sobie od razu dwa zestawy zamów

  5. #75
    Pawliko's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    StanceAudi
    Model
    A3 8V
    Silnik
    1.4 TFSI - CMBA, CXSA (122 KM)
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Dzięki wielkie kolego!

  6. #76
    carmar's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    Zużycie żadne, na czym Ci zleży w przypadku oleju i jak jeździsz?

    EDIT: ok nie doczytałem drugiego postu. Ja bym się szarpnął na coś fajnego, jeżeli auto jest zadbane - np Motul X-max 0W40. Na krótkie trasy będzie idealny. Jeżeli za drogo, to wybierz Motul Specific 502.00/505.01 5W40. Oba dadzą radę, powodzenia
    Boję się że jak przejdę z 10W40 na 5W40 rozszczelnię silnik, nie mówiąc o "wodzie" 0W40

  7. #77

    Data dołączenia
    Apr 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Paździęczewo
    Auto
    Audi A4 1.8T Avant Quattro AJL
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    to żart czy palnąłes głupotę ???

  8. #78
    carmar's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Devastation Pokaż post
    to żart czy palnąłes głupotę ???
    To nie jest żart, zdania są podzielone, jednym pociekło, innym nie. Mechanicy na ogół są przeciwni takim zabiegom ponieważ może wypłukać się nagar, a później w związku z tym zmniejszyć się kompresja. Gdybym wiedział że na 10-tce silnik jeździł tylko sezon to nie miał bym problemu a tak nie wiem ile tego nagaru mogło się nazbierać przez x lat. Bazuję wiedzą wyłącznie od mechaników, dlatego jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Proszę o opinię osób które zrobiły taki zabieg w podobnym silniku i śmigają już chwilę

  9. #79
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Kolego zmień mechaników Tacy z od polonez i selktola raczej nie są tym za co powinnaś płacić.

    Lepkość oznaczona jako W nie ma najmniejszego znaczenia, bo olej jak się rozgrzeje, to jest i tak dużo mniej lepki! Jakie więc ma to uzasadnienie co napisałeś? Jeżeli ciekłby jak jest zimny, to po rozgrzaniu lałoby się z niego strumieniami. Oczywiście lepkość normalnej temp pracy w przypadku 10W40 i 0W40 jest dokładnie taka sama - 40 0 pomaga natomiast w zimnych roz******h, powoduje znacznie mniejsze opory - łatwiej zapalić, mniej paliwa przepalasz i silnik jest szybciej dosmarowany w newralgicznych punktach, a zwłaszcza jeżeli chodzi o turbinę. Ja nie widzę żadnego powodu, dla którego miałbyś nie przejść na taki olej. Resztę możesz sobie włożyć między bajki.

    Co do przechodzenia między olejami, to to z czego teraz korzystasz to jest mieszanina oleju syntetycznego w około 60% i oleju mineralnego albo rekombinowanego. Prawda jest jednak taka, że spełnia na pewno odpowiednią normę, co oznacza że ma odpowiedni poziom środków dyspergująco-myjących, nie gromadzi się więc Ci żaden nagar! A już na pewno nagar nie poprawia kompresji!

    To tyle. Pytasz, dostajesz konkret odpowiedź - weź sobie to do serca. Na tym forum ludzie już o takich podstawach od dawna wiedzą. Pomiędzy olejami możesz dowolnie przechodzić, bez żadnych obaw. Zaleca się jedynie przepłukanie silnika, po oleju gorszej jakości, żeby nie zabrudzić od razu nowego, ale w przypadku półsyntetyka raczej twoje auto tego nie wymaga. Ja osobiście, gdyby mi zależało na aucie, to co 3-4 wymianę tą płukankę bym zrobił, zwłaszcza w dieslu, a nie liczył, że mi się nagar zbierze Zaglądnij sobie do silnika przez wlew i zobacz czy coś tam widać takiego w ogóle. Powodzenia!

  10. #80
    carmar's Avatar
    Data dołączenia
    May 2012
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krosno
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Gdybym siedział na forum to pewnie bym się tutaj nie pytał o takie "podstawy", nie uważasz?
    Zmienię "fachowców" bo teraz wszystko jasne. Wielkie dzięki!

Strona 8 z 83 PierwszyPierwszy ... 6789101858 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •