|
Kolego gdzie ja juz o to nie pytalem, elektroda,forum golfa i nikt takiego nie posiada do diesla z mfa, jesli cos maja to od benzyny, ale taki mam juz wgrany. Moze da sie to zalatwic jakos programowo ale niestety liczniki 919 sa slabo zdokumentowane... Na temat 920 jest o wiele wiecej info.
A jak wygląda kwestia wrzucenia licznika od leona/toledo? Kształt identyczny i tylko mfa jest
'98 Audi A3 1.8 Ambiente
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro
'85 Audi Coupe quattro 2.2
Podejść podejdą, kwestia zmiany kilku pinów w kostce i edycji eepromu... Ale możecie się męczyć tak jak ja, że wszystko będzie już prawie dobrze a zatrzymacie się na tym, że źle zlicza kilometry... i wtedy MFA staje się bezuzyteczne, bo źle zlicza spalanie itd...
Już lepiej kupić chyba zegary do A3 ale od A3 od benzyny, anglika itp... napewno to latwiej zaadoptowac niz zegary passata, leona, skody...
... I na takie zegary można upolować MEGA okazję. Nie chwaląc się
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz
=== Back in Black 8L 1.8T -> click ===
No i ostatecznie udało się Tak jak myślałem problemem było K-Value. W A3 zegary miały K-Value 77 0D - czyli 3447 impulsów. W Liczniku od Passata z wsadem Golfa ustawione było kodowanie z końcówką 1 - czyli K-Value 06 11 HEX, co daje 4358 impulsy. A więc różnica spora. Wziąłem jeszcze raz czysty wsad Golfa i w miejsce K-Value wklepałem same 00 00. Przebieg ustawiłem na 0. Połączyłem się VCDS'em i próba kodowania na wartość 2 UDANA ! Kodowanie na 2, czyli C8 0D daje mi 3528 impulsów - różnica 81 impulsów w stosunku do seryjnego licznika z A3.
Co najlepsze po tym kodowaniu nie trzeba zmieniać komórek odpowiedzialnych za prędkość Wskazuje dobrze ta z Golfa - lekko zawyża ok 3-5 km/h ale liczniki fabrycznie zawyżają, więc dałem sobie spokój.
Przejechane kilometry nareszcie pokazuje tak jak trzeba.
Teraz mnie ciekawi, czy kodowanie to stały element... Tzn. czy przyjmuje tylko podane impulsy. Nie próbowałem już wklepywać do epromu wartości z A3, ale wcześniej jak tak robiłem na kodowaniu 1, nic to nie dawało...
1 = 4345 Impulses
2 = 3528 Impulses
3 = 4134 Impulses
4 = 3648 Impulses
Po poprawnym K-Value zaczęło też normalnie wskazywać spalanie ^^
Także zegary od Passata można spokojnie zamontować do A3
Musze się jeszcze pobawić w liniowy wskaźnik temperatury
marcelm (24-10-14)
OOO widze w końcu że ktoś do a3 założył zegary od gofra no to szacun. Ja założyłem prawie od a3 a nawet a4 do leona oczywiście musiałem zrobić "pająka" bo sporo pinów trzeba po przepinać . W chwili obecnej musiałem zrezygnowć z zegarów od audi bo fis sie "skończył"
liniowy wskaźnik zrobiłem poprawiłem tylko jedną wartość i ładnie to wygląda
Był 1.6 AKL jest swap 1.8T AUQ--200km ---FULL FIS
Witam, niestety i na mnie przyszła kolej ze zmianą półfisa Jaegera 8L0920900E (pobór prądu na postoju i niedziałające wskaźniki temp. i paliwa). W związku z tym zamówiłem kabelek VCDS i VAG Tacho. Jednocześnie rozglądam się za jakimś licznikiem z pełnym fisem VDO i znalazłem takie dwa:
http://allegro.pl/licznik-zegar-fis-...732009240.html
http://allegro.pl/licznik-8l0920930k...725597025.html
Teraz pora na pytania:
1. Czy którykolwiek będzie się nadawał tak żeby z nim jakichś większych problemów?
2. Czy jest sens brać prawie trzykrotnie droższy licznik europejski?
3. Ewentualnie może ktoś ma odpowiedniego full fisa VDO na sprzedaż?
A3 8L '03 - 1,9 TDI ASZ 5D Quattro + A3 8L '02 - 1,9 TDI ASZ 3D
Przełożenie tarcz, edycja wsadu (bądź wgranie od odpowiednika EU), kodowanie kluczy i anglik będzie działać
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)