Mam zalany do swojego i różnicy z millersem nie odczuwam szczerze dopiero 4 tys zrobiłem zużycie takie samo bo uszczelka pod klawiatura wymiekla..
Mam zalany do swojego i różnicy z millersem nie odczuwam szczerze dopiero 4 tys zrobiłem zużycie takie samo bo uszczelka pod klawiatura wymiekla..
|
Uszczelka 60 PLN, robota 15 min..
A propos "tego co ktoś myśli na temat olejów" to jaką by to miało mieć wartość użyteczną/dodaną etc.??? Bo ja nie wiem w sumie. Poza tym, że ktoś popitoli sobie głupoty na ten temat, to chyba bez laboratorium nie da się rzetelnie na to pytanie odpowiedzieć. Jeżeli LM, to ja mam jedną uwagę - nie w sklepie w Polsce, bo ceny są beznadziejne. Tańszy sporo jest ten olej w Niemczech. Millers też ma cenę niektórych produktów dosyć wysoką. Zapewne jest to wpływ popularności ww. środków smarnych i "marż importera". Na szczęście Motul, nie jest "dotykany" przez Polaków, bo zaraz by kosztował pewnie jeszcze więcej, chociaż w sieci są sklepy, które sprzedają po "kosmicznych" cenach. Ogólnie pytanie nie powinno być, co sądzicie o olejach LM, tylko co sądzicie o ich cenach lub co jeszcze postronny użytkownik może poddać ocenie - normach przez nie spełnianych.
Weźmy sobie taki olej Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 - cena w Polsce około 230-250 PLN, cena w DE - około 47 Euro - około 200 PLN. Nawet kupując ten olej tam w detalu, jakbym go przywiózł do Polski, to bym zarobił. Cena Motula X-max jest podobna. W Polsce jest taniej, na razie.
Normy też sobie można porównać i niestety LM spełnia gorsze - dlaczego. Są pewne ograniczenia olejów tzw "starej daty" BMW 98 vs LL-01, Mercedes 229.3 vs 229.5, no i indeks lepkości, ale różnica jest niewielka i w sumie on też za dużo sam nie mówi. Także większość "internetowych znawców" powie wam, że to na pewno olej lepszy, bo droższy. No cóż, w samych normach i danych ogólnie dostępnych, tego raczej nie widać, więc skąd to wiedzą??? Millers - normy te same - ok, tu jet dobrze. Indeks lepkości 164... no i koniec dyskusji jakby dalej. Cena Millersa też wyższa od Motula... Żadna z firm, poza Motulem nie podaje też informacji, na temat jednego z w sumie kluczowych parametrów jakim jest lepkość HTHS, więc pewnie tylko spełnia ten olej wymogi ACEA, w tym względzie. Czy to znaczy, że Motul jest znacząco lepszy, najlepszy. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi i nie będzie, bo w przypadku olejów decydują szczegóły. Np niedawno dowiedziono, że mieszanina PAO-Ester, ze względu na szczególną konstrukcję, ma problem z właściwym zabezpieczeniem silnika po pewnym okresie i pomimo iż olej bazowy zostaje w dobrej kondycji, to obserwuje się znaczny, wzrost zużycia wewnętrznego silnika. Badania z 2013 roku. Jeżeli więc ktoś stosuje już LM i oleje, o których ostatnio znowu sporo mitologii narosło, to niech je częściej zmienia. Wtedy spełnią swoją rolę i można powiedzieć, że być może będą się lepiej sprawować.
Ogólnie jest jeden dobry olej, do sportowej jazdy, w silnikach się nadający i wcale niedrogi, a o solidnej bazie - Lotos Quazar 10W50. Jeżeli ktoś więc takich aplikacji szuka, to ma pewność, tego co stosuje i wspomaga "polski przemysł", chociaż w części
Znowu nadszedł czas na mnie Mam nadzieję, że mnie nie ukamienujecie, bo pacjentem teraz jest BMW E36 328 z 1998r.
przebieg: 168000 podobno
modyfikacje silnika/systemu zasilania paliwem: brak
zużycie oleju na 1000 km: na pewno łyka, dokładnie jeszcze nie wiem ile ale raczej to będzie bez znaczenia
jaki olej używałeś poprzednio: 10w40 castrol
jak i gdzie użytkujesz auto: Będzie to auto typowo weekendowe w ciepłe dni, nie będzie non stop upalana, ale nie raz zapewne się zdarzy przeciągnąć ją na obrotach.
czego oczekujesz od oleju: Aby chronił silnik jak najprędzej jak również w wyższych temperaturach, i oczywiście kultura pracy. Syntetyt, nie ma mowy o żadnym półsyntetyku.
jakim budżetem dysponujesz: Bez znaczenia, ale z drugiej strony nie chcę płacić niepotrzebnie.
inne: Zastanawiam się nad 5w40 albo 5w50, ewentualnie 10w60 ale to już raczej przesada. Auto będzie mało jeździć i tylko w okresie letnim (cabrio) i nie będę w stanie przez ten okres zrobić 10.000km, pewnie nawet nie zrobię 5000km, więc zastanawiam się czy warto pchać się w Liqui bo strasznie drogie, a raczej wolałbym zmieniać olej co roku.
No to ja z kolei nie widzę sensu pchać się w syntetyk w przypadku tak sezonowego auta. Auto będzie śmigać głównie w lecie, wymienisz olej co roku, po 5k km... dobry półsyntetyk wystarczy w zupełności. Ja Ci polecę Motul Synergie 6100 + 10W40, jako spełniający Twoje wymagania w 100%. Ostatecznie, jak tak bardzo chcesz i lepiej będziesz spał w nocy, to X-cess Motula będzie najlepszym wyborem, jednak to i tak przerost formy nad treścią...
lukwilma (23-02-15)
No ja też miałbym pytanko do specjalistów:
1. Audi 8p S3 ( nie chipowany )
160k przebiegu
Jazda głownie po mieście
Bierze ok litra na 10
Wymieniam co 10k
Teraz jest Motul Specific pod ten model ( nie pamiętam dokladnie jaki, ale chyba Specific do tego modelu jest jeden
Budżet: bez ściaskania każdej złotówki
2. Seat Leon 2.0 TDI FR ( 210 km)
Przebieg też cos koło 150k
Wymiana raz na rok ( coś koło 10k )
Jazda po mieście + trasa ( no ale to na razie się nie zapowiada )
Bierze niewiele, ok 0,5 na wymianę
Wiem, że to nie Audi no ale silnik też chyba jeździ w Audi
Obecnie też Motul Specific ( ta samo co w Audi ... )
Motula już leję wiele lat, do wielu różnych samochodów i właściwie tylko z tego powodu nie do końca chciałbym go ponownie wlewać. Chciałbym zobaczyć jak na innych pracuje, no chyba że powiecie że nie ma sensu, to kupię Motula
Super by było jak by to obu pasował ten sam olej, ułatwia to bardzo dolewki
Co proponujecie - jest jakaś ciekawa alternatywa dla Motula ?
cosmo-pl czy ty prowadzisz jakiś sklep - chętnie bym podjechał i zakupił od razu.
Jako ciekawostka w BMW ( też benzin - mocny ) zalałem Millers-a i zauważyłem że lampka od ciśnia oleju ( przy rozruchu ) gaśnie mi później niż na poprzednim oleju. Poprzednio w BMW miałem Castol dedytkowany do tego modelu ( kurcze no nie przypomnę sobie jaki to był konkretnie, za to drogiii, ze hoho ... ) Nie wiem czemu tak się dzieje, oleju tego i poprzedniego bierze mniej więcej tyle samo, mam wrażenie że silnik pracuje podobnie. Tak więc chyba Millersa na razie nie ...
Witam,
Panowie jestem nowy i wlasnie zakupilem moje pierwsze auto -
-Audi A3
-rocznik 2001
-pojemnosc 1800 ccm
-moc 125 KM
-przebieg 180 000
-nie ma informacji o poprzednim oleju
-polka cenowa - obojetnie
Moj tato ma A4 z 2000 i od lat leje motula 6100 i wszystko gra. Chcialbym pozostac przy motulu ale z tego co czytam rekmenduja 8100 5w40. Wydaje mi sie ze na ten przebieg (potwierdzony) lepszy bedzie full syntetyk. Nie wiem jaki olej byl wczesniej lany do tego auta, jezeli byl pol syntetyk to moge zalac teraz syntetykiem ? Dziekuje za odpowiedz.
Tak - np 8100 X-cess i do taty możesz wlać ten sam Będziecie mieli wtedy olej razem na dolewki.
Niestety nie mam może się to za jakiś czas zmieni
Co do oleju to do obu lejesz 504.00/507.00 i w sumie ja bym nie zmieniał. Bierze Ci niedużo, wręcz książkowo, masz jeden olej, do obu samochodów. Pytanie czy na to stawiasz. Gdyby miało być optymalnie, to oleje dobrane są dobrze - jeden olej dla "floty". Gdyby miało być idealnie, to dla S-ki Motul X-max 0W40, a dla Leona to co teraz Co do wymian, to na oleju 507.00 spokojnie możesz sobie ten olej zmieniać co 2 lata i te 20 000 km Seatem przejechać bez żadnego problemu. Co do S-ki to wiadomo inny poziom potrzeb i to 10 000 km, dla osób dbających o sprzęt jest ok
mrfac (24-02-15)
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź !
Kurcze, jednak chyba zostanę przy Specific, naprawdę jest to wygoda że leje jeden, nie zajmują mi pół półki baniaki od olejów No i jest, jak akurat trzeba dolać,a nie wkurzać się że akurat się skończył i trzeba szukać
Chodź nie powiem, wiedząc że może być idealnie a nie tylko dobrze, już sen będzie mniej spokojny
No wymiana to max co 10000, wybacz, ale ja jako dwie lewe ręce do mechanikowania, jedyne co mogę przy samochodzie zrobić, to zapewnić mu świeży olej. A nich mają zatem
Jeszcze raz dziękuję !
Zamówiłem x-max do S-ki Ech ...
Hej
Witam!
Zrobiłem autem pierwszy 1000
wziął mi ok 500ml
Na razie nie panikuję sprawdzę zużycie na innym oleju. Przy okazji powymieniam wszystkie filtry. Po zakupie wymieniałem też uszczelkę pokrywy zaworów bo ciekło. Może jednak nie był to ten wyciek. Auto nie kopci po rozgrzaniu, silnik pracuje ok. Jedyne co to falują obroty.
przed i po tej operacji sprawdzałem stan zużycia oleju.
proszę o pomoc w doborze oleju
Witam wszysdkich! Mam pytanie dotyczace zmiany oleju. Otóz mam Audi A3, I od kilku lat używałem Oleju Castrol 10W40 ale dziś wymieniłem Olej I filtr, ale mechanik u którego zostawiłem auto wlam mi Shell 10W40. Pytanie z mojej strony jest takie czy nic zlego nie stanie sie z silnikiem po takiej wymianie? I czy miało by sęs spuszczenie shell i wlanie spowrotem Castrol?? Z góry dzięki
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)