Strona 27 z 83 PierwszyPierwszy ... 1725262728293777 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 261 do 270 z 829

Temat: Prosze o pomoc w wyborze oleju silnikowego V2 [PRZECZYTAJ 1. POST]

  1. #261
    szparag's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Konin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    80 razy
    Podziękował
    118 razy

    Domyślny

    Mam zalany do swojego i różnicy z millersem nie odczuwam szczerze dopiero 4 tys zrobiłem zużycie takie samo bo uszczelka pod klawiatura wymiekla..

  2. #262
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Uszczelka 60 PLN, robota 15 min..

    A propos "tego co ktoś myśli na temat olejów" to jaką by to miało mieć wartość użyteczną/dodaną etc.??? Bo ja nie wiem w sumie. Poza tym, że ktoś popitoli sobie głupoty na ten temat, to chyba bez laboratorium nie da się rzetelnie na to pytanie odpowiedzieć. Jeżeli LM, to ja mam jedną uwagę - nie w sklepie w Polsce, bo ceny są beznadziejne. Tańszy sporo jest ten olej w Niemczech. Millers też ma cenę niektórych produktów dosyć wysoką. Zapewne jest to wpływ popularności ww. środków smarnych i "marż importera". Na szczęście Motul, nie jest "dotykany" przez Polaków, bo zaraz by kosztował pewnie jeszcze więcej, chociaż w sieci są sklepy, które sprzedają po "kosmicznych" cenach. Ogólnie pytanie nie powinno być, co sądzicie o olejach LM, tylko co sądzicie o ich cenach lub co jeszcze postronny użytkownik może poddać ocenie - normach przez nie spełnianych.

    Weźmy sobie taki olej Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 - cena w Polsce około 230-250 PLN, cena w DE - około 47 Euro - około 200 PLN. Nawet kupując ten olej tam w detalu, jakbym go przywiózł do Polski, to bym zarobił. Cena Motula X-max jest podobna. W Polsce jest taniej, na razie.

    Normy też sobie można porównać i niestety LM spełnia gorsze - dlaczego. Są pewne ograniczenia olejów tzw "starej daty" BMW 98 vs LL-01, Mercedes 229.3 vs 229.5, no i indeks lepkości, ale różnica jest niewielka i w sumie on też za dużo sam nie mówi. Także większość "internetowych znawców" powie wam, że to na pewno olej lepszy, bo droższy. No cóż, w samych normach i danych ogólnie dostępnych, tego raczej nie widać, więc skąd to wiedzą??? Millers - normy te same - ok, tu jet dobrze. Indeks lepkości 164... no i koniec dyskusji jakby dalej. Cena Millersa też wyższa od Motula... Żadna z firm, poza Motulem nie podaje też informacji, na temat jednego z w sumie kluczowych parametrów jakim jest lepkość HTHS, więc pewnie tylko spełnia ten olej wymogi ACEA, w tym względzie. Czy to znaczy, że Motul jest znacząco lepszy, najlepszy. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi i nie będzie, bo w przypadku olejów decydują szczegóły. Np niedawno dowiedziono, że mieszanina PAO-Ester, ze względu na szczególną konstrukcję, ma problem z właściwym zabezpieczeniem silnika po pewnym okresie i pomimo iż olej bazowy zostaje w dobrej kondycji, to obserwuje się znaczny, wzrost zużycia wewnętrznego silnika. Badania z 2013 roku. Jeżeli więc ktoś stosuje już LM i oleje, o których ostatnio znowu sporo mitologii narosło, to niech je częściej zmienia. Wtedy spełnią swoją rolę i można powiedzieć, że być może będą się lepiej sprawować.

    Ogólnie jest jeden dobry olej, do sportowej jazdy, w silnikach się nadający i wcale niedrogi, a o solidnej bazie - Lotos Quazar 10W50. Jeżeli ktoś więc takich aplikacji szuka, to ma pewność, tego co stosuje i wspomaga "polski przemysł", chociaż w części

  3. #263
    lukwilma's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Starogard Gdański
    Auto
    Octavia
    Model
    Inny
    Silnik
    1.6 AKL
    Pomógł
    10 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Znowu nadszedł czas na mnie Mam nadzieję, że mnie nie ukamienujecie, bo pacjentem teraz jest BMW E36 328 z 1998r.

    przebieg: 168000 podobno
    modyfikacje silnika/systemu zasilania paliwem: brak
    zużycie oleju na 1000 km: na pewno łyka, dokładnie jeszcze nie wiem ile ale raczej to będzie bez znaczenia
    jaki olej używałeś poprzednio: 10w40 castrol
    jak i gdzie użytkujesz auto: Będzie to auto typowo weekendowe w ciepłe dni, nie będzie non stop upalana, ale nie raz zapewne się zdarzy przeciągnąć ją na obrotach.
    czego oczekujesz od oleju: Aby chronił silnik jak najprędzej jak również w wyższych temperaturach, i oczywiście kultura pracy. Syntetyt, nie ma mowy o żadnym półsyntetyku.
    jakim budżetem dysponujesz: Bez znaczenia, ale z drugiej strony nie chcę płacić niepotrzebnie.
    inne: Zastanawiam się nad 5w40 albo 5w50, ewentualnie 10w60 ale to już raczej przesada. Auto będzie mało jeździć i tylko w okresie letnim (cabrio) i nie będę w stanie przez ten okres zrobić 10.000km, pewnie nawet nie zrobię 5000km, więc zastanawiam się czy warto pchać się w Liqui bo strasznie drogie, a raczej wolałbym zmieniać olej co roku.

  4. #264
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No to ja z kolei nie widzę sensu pchać się w syntetyk w przypadku tak sezonowego auta. Auto będzie śmigać głównie w lecie, wymienisz olej co roku, po 5k km... dobry półsyntetyk wystarczy w zupełności. Ja Ci polecę Motul Synergie 6100 + 10W40, jako spełniający Twoje wymagania w 100%. Ostatecznie, jak tak bardzo chcesz i lepiej będziesz spał w nocy, to X-cess Motula będzie najlepszym wyborem, jednak to i tak przerost formy nad treścią...

  5. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    lukwilma (23-02-15)

  6. #265
    mrfac's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    No ja też miałbym pytanko do specjalistów:

    1. Audi 8p S3 ( nie chipowany )
    160k przebiegu
    Jazda głownie po mieście
    Bierze ok litra na 10
    Wymieniam co 10k
    Teraz jest Motul Specific pod ten model ( nie pamiętam dokladnie jaki, ale chyba Specific do tego modelu jest jeden
    Budżet: bez ściaskania każdej złotówki

    2. Seat Leon 2.0 TDI FR ( 210 km)
    Przebieg też cos koło 150k
    Wymiana raz na rok ( coś koło 10k )
    Jazda po mieście + trasa ( no ale to na razie się nie zapowiada )
    Bierze niewiele, ok 0,5 na wymianę
    Wiem, że to nie Audi no ale silnik też chyba jeździ w Audi
    Obecnie też Motul Specific ( ta samo co w Audi ... )

    Motula już leję wiele lat, do wielu różnych samochodów i właściwie tylko z tego powodu nie do końca chciałbym go ponownie wlewać. Chciałbym zobaczyć jak na innych pracuje, no chyba że powiecie że nie ma sensu, to kupię Motula
    Super by było jak by to obu pasował ten sam olej, ułatwia to bardzo dolewki

    Co proponujecie - jest jakaś ciekawa alternatywa dla Motula ?

    cosmo-pl czy ty prowadzisz jakiś sklep - chętnie bym podjechał i zakupił od razu.

    Jako ciekawostka w BMW ( też benzin - mocny ) zalałem Millers-a i zauważyłem że lampka od ciśnia oleju ( przy rozruchu ) gaśnie mi później niż na poprzednim oleju. Poprzednio w BMW miałem Castol dedytkowany do tego modelu ( kurcze no nie przypomnę sobie jaki to był konkretnie, za to drogiii, ze hoho ... ) Nie wiem czemu tak się dzieje, oleju tego i poprzedniego bierze mniej więcej tyle samo, mam wrażenie że silnik pracuje podobnie. Tak więc chyba Millersa na razie nie ...

  7. #266
    KociekPL's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kłodzko
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8 APG

    Domyślny

    Witam,

    Panowie jestem nowy i wlasnie zakupilem moje pierwsze auto -

    -Audi A3
    -rocznik 2001
    -pojemnosc 1800 ccm
    -moc 125 KM
    -przebieg 180 000
    -nie ma informacji o poprzednim oleju
    -polka cenowa - obojetnie

    Moj tato ma A4 z 2000 i od lat leje motula 6100 i wszystko gra. Chcialbym pozostac przy motulu ale z tego co czytam rekmenduja 8100 5w40. Wydaje mi sie ze na ten przebieg (potwierdzony) lepszy bedzie full syntetyk. Nie wiem jaki olej byl wczesniej lany do tego auta, jezeli byl pol syntetyk to moge zalac teraz syntetykiem ? Dziekuje za odpowiedz.

  8. #267
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Tak - np 8100 X-cess i do taty możesz wlać ten sam Będziecie mieli wtedy olej razem na dolewki.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mrfac Pokaż post
    No ja też miałbym pytanko do specjalistów:

    1. Audi 8p S3 ( nie chipowany )
    160k przebiegu
    Jazda głownie po mieście
    Bierze ok litra na 10
    Wymieniam co 10k
    Teraz jest Motul Specific pod ten model ( nie pamiętam dokladnie jaki, ale chyba Specific do tego modelu jest jeden
    Budżet: bez ściaskania każdej złotówki

    2. Seat Leon 2.0 TDI FR ( 210 km)
    Przebieg też cos koło 150k
    Wymiana raz na rok ( coś koło 10k )
    Jazda po mieście + trasa ( no ale to na razie się nie zapowiada )
    Bierze niewiele, ok 0,5 na wymianę
    Wiem, że to nie Audi no ale silnik też chyba jeździ w Audi
    Obecnie też Motul Specific ( ta samo co w Audi ... )

    Motula już leję wiele lat, do wielu różnych samochodów i właściwie tylko z tego powodu nie do końca chciałbym go ponownie wlewać. Chciałbym zobaczyć jak na innych pracuje, no chyba że powiecie że nie ma sensu, to kupię Motula
    Super by było jak by to obu pasował ten sam olej, ułatwia to bardzo dolewki

    Co proponujecie - jest jakaś ciekawa alternatywa dla Motula ?

    cosmo-pl czy ty prowadzisz jakiś sklep - chętnie bym podjechał i zakupił od razu.

    Jako ciekawostka w BMW ( też benzin - mocny ) zalałem Millers-a i zauważyłem że lampka od ciśnia oleju ( przy rozruchu ) gaśnie mi później niż na poprzednim oleju. Poprzednio w BMW miałem Castol dedytkowany do tego modelu ( kurcze no nie przypomnę sobie jaki to był konkretnie, za to drogiii, ze hoho ... ) Nie wiem czemu tak się dzieje, oleju tego i poprzedniego bierze mniej więcej tyle samo, mam wrażenie że silnik pracuje podobnie. Tak więc chyba Millersa na razie nie ...
    Niestety nie mam może się to za jakiś czas zmieni

    Co do oleju to do obu lejesz 504.00/507.00 i w sumie ja bym nie zmieniał. Bierze Ci niedużo, wręcz książkowo, masz jeden olej, do obu samochodów. Pytanie czy na to stawiasz. Gdyby miało być optymalnie, to oleje dobrane są dobrze - jeden olej dla "floty". Gdyby miało być idealnie, to dla S-ki Motul X-max 0W40, a dla Leona to co teraz Co do wymian, to na oleju 507.00 spokojnie możesz sobie ten olej zmieniać co 2 lata i te 20 000 km Seatem przejechać bez żadnego problemu. Co do S-ki to wiadomo inny poziom potrzeb i to 10 000 km, dla osób dbających o sprzęt jest ok

  9. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    mrfac (24-02-15)

  10. #268
    mrfac's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Dzięki za błyskawiczną odpowiedź !

    Kurcze, jednak chyba zostanę przy Specific, naprawdę jest to wygoda że leje jeden, nie zajmują mi pół półki baniaki od olejów No i jest, jak akurat trzeba dolać,a nie wkurzać się że akurat się skończył i trzeba szukać
    Chodź nie powiem, wiedząc że może być idealnie a nie tylko dobrze, już sen będzie mniej spokojny
    No wymiana to max co 10000, wybacz, ale ja jako dwie lewe ręce do mechanikowania, jedyne co mogę przy samochodzie zrobić, to zapewnić mu świeży olej. A nich mają zatem

    Jeszcze raz dziękuję !

    Zamówiłem x-max do S-ki Ech ...

  11. #269

    Data dołączenia
    Jun 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Głogów
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sz.marcinkowski Pokaż post
    Silnik: 1,6 AVU, polift 2001 rok, przebieg 225 000 km

    zużycie oleju na 1000 km: auto w moim posiadaniu od tygodnia / kilkuset kilometrów
    -poprzedni właściciel używał CASTROL 10W40
    -użytkowanie pojazdu codziennie parę km do pracy ( zmniejszej miejscoowosci do miasta), na weekend jakieś wypady do szkoły, za miasto itp. Jazda w tygodniu raczej spokojna, jedynie na weekend na szybszych trasach większe predkosci
    -chcę być pewny jego jakości i tego że będzie dobry dla mojego silnika
    - na olej nie szczędzę. max 40zł/litr. i jakieś pewne źródło zakupu (inter cars?)

    Może powinienem się wstrzymać z tym pytaniem dopóki dłużej nie polatam tym autem ale chce poznać opinie o najlepszych olejach do tych silników. Do poprzedniego auta (civic vi gen) używałem Motul 10w40 synergie i byłem bardzo zadowolony
    Hej
    Witam!
    Zrobiłem autem pierwszy 1000
    wziął mi ok 500ml
    Na razie nie panikuję sprawdzę zużycie na innym oleju. Przy okazji powymieniam wszystkie filtry. Po zakupie wymieniałem też uszczelkę pokrywy zaworów bo ciekło. Może jednak nie był to ten wyciek. Auto nie kopci po rozgrzaniu, silnik pracuje ok. Jedyne co to falują obroty.
    przed i po tej operacji sprawdzałem stan zużycia oleju.
    proszę o pomoc w doborze oleju

  12. #270

    Data dołączenia
    Feb 2015
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    Londyn
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    1.6 AEH

    Domyślny

    Witam wszysdkich! Mam pytanie dotyczace zmiany oleju. Otóz mam Audi A3, I od kilku lat używałem Oleju Castrol 10W40 ale dziś wymieniłem Olej I filtr, ale mechanik u którego zostawiłem auto wlam mi Shell 10W40. Pytanie z mojej strony jest takie czy nic zlego nie stanie sie z silnikiem po takiej wymianie? I czy miało by sęs spuszczenie shell i wlanie spowrotem Castrol?? Z góry dzięki

Strona 27 z 83 PierwszyPierwszy ... 1725262728293777 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •