na początku to weź miernik i zmierz napięcie spoczynkowe akumulatora - czyli takie jakie jest bez obciążenia jeśli masz w granicach 12-12,5V to jest dobrze, potem sprawdź pod obciążeniem tzn mierz napięcie w czasie zakręcenia rozrusznikiem i jeśli spada napięcie poniżej 10V to aku do wymiany.
Na twoim miejscu wyciągnął bym aku z auta naładować prostownikiem zmierzyć napięcie po ładowaniu i zostawić aku na 24h w domu po 24h sprawdź napięcie jak spadnie znacznie tj. np o 1V to aku nie trzyma i do wymiany.
Jak aku trzyma napięcie wkładasz do auta i pomiar miernikiem napięcia pod obciążeniem (przy kręceniu rozrusznikiem) jeśli jest powyżej 10V to aku dobre, sprawdź wtedy jeszcze napięcie ładowania. Jeśli stało 2-3 dni nieodpalane to może coś zjada ci prąd więc wtedy zmierz pobór w stanie spoczynku tzn odłączasz kabel + od aku, klemę + aku łączysz z 1 kablem miernika i drugi kabel miernika do kabla +, miernik ustaw na A i zamknij auto centralnym kluczykiem jeśli po około 2-3min na mierniku spdanie poniżej 0,08A to masz w normie jeśli masz powyżej 0,08A to coś zjada ci prąd w stanie spoczynku.