Pokazane rezultaty 1 do 10 z 966

Temat: [8L] Pytanie o termostat i ...

Threaded View

  1. #11

    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    kobieta
    Miasto
    śląsk
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez haraksza Pokaż post
    U mnie dalej to samo, silnik nagrzewa się, temp. na klimatroniku na kanale 49 dochodzi do 121, na liczniku podnosi się do 110, kiedy jadę szybko 120-140km/h, na wysokich obrotach temperatura opada do nawet 95-100 stopni C, co by sugerowało, że termostat otwiera przy 105, tak jak piszę w instrukcji. Najgorsze jest to, że jak jadę 90km/h to temp dochodzi do 121 na klimatroniku, a na liczniku waha się od 90-110, chwilę postoi na 110 i za min wraca do 90 i z powrotem; tak mogę zrobić 30 km trasy i temperatura przy takiej prędkości i obrotach nie spada, tak jakby nie otwierało dużego obiegu, staje i sprawdzam i faktycznie górne węże bardzo gorące dolny zimny, wentylatory załączają się, kiedy stanę w miejscu po całej trasie. Bardzo mnie to dziwi, że przy dużej prędkości otwiera termostat i schładza silnik, a przy normalnej prędkości samochód nie otwiera dużego obiegu. Wiem, bo sprawdzałem że mam termostat z grzałką, którą steruje komputer, ale dlaczego przy normalnie jeździe on nie otwiera się przy tych 105 stopniach, nie mam pojęcia, pomysły też mi się kończą.
    Cześć, mam dokładnie to samo, a właściwie miałam.
    Zaczęło się od alarmu temperatury wody. Oddałam auto do mechanika na wymianę rozrządu, pompy i termostatu z obudową i grzałką. Problem nie zniknął, ale robię krótkie trasy więc jakoś tak jeździłam, czasem się coś tam podnosiło na wskaźniku temperatury. Potem nauczyłam się odczytywać temperaturę na klimatroniku. Wskazania były dokładnie takie same jak na Twoim filmiku. Potem został wymieniony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Dalej to samo. Teraz wymiana uszczelki pod głowicą, dalej to samo.
    Ale...
    W tym momencie zgasły mi zegary, tzn. nie ma podświetlenia, nie działają wskazówki. Widzę tylko kontrolki świateł, błędu sondy lambda i środkowy wyświetlacz z napisem OK lub np. otwarciem drzwi. Nie mam obrotów, prędkości, paliwa, temperatury ani podświetlenia całości. W klimatroniku na kanale 49 też zgłupiało, pokazuje -60 stopni.
    Szukając błędu i testując czy woda się zagotuje gazowaliśmy autko przez jakiś czas i zegary dostały olśnienia, zadziałały, klikatronik też.
    Ale...
    Przyjechał elektryk i stwierdził, że winny podnoszącej się temperatury jest nadal czujnik G2/G62(wymieniony 3 miesiące temu, kupiony na aukcji, niby oryginał). Podobno on nie otwiera dużego obiegu (dolny wąż zimny).
    Więc znowu wymiana czujnika na oryginał załatwiany w sklepie i znowu zgasły zegary.

    Teraz nie wiem co zrobić, bo strach wyjechać z garażu bez wskazówek i z niewiedzą, czy w układzie mi się gotuje czy nie.
    Próbowałam na własną rękę podpinać VAGa (nie bijcie, dopiero się uczę) i odczytywałam temperatury z silnika i z zegarów - i tu klops, bo na Vagu w zegarach pokazuje mi 0 stopni.
    Pójdę jeszcze zobaczyć czy uda mi się zrobić przez Vaga test zegarów. Edit. Zrobiłam - wskazówki ani drgnęły.
    Nie wiem za co się teraz zabrać, pomóżcie proszę.

    Edit. Nikt nie odpowiedział to ja opiszę dalszą część historii.
    Dzisiaj wybrałam się na przejażdżkę, jakieś 10 km. Musiałam jechać na wyczucie bo ani obrotów, ani prędkości, dziwnie tak. Po powrocie podpięłam Vaga i sprawdziłam temperatury:
    - w Engine 96 stopni
    - Instruments 0 stopni (bo przecież licznik nie działa, a na klimie kanał 49 pokazuje -60)
    Posiedziałam jeszcze chwilę i pogazowałam na postoju, temperatura na engine stopniowo rosła i...uwaga, gdzieś na 105 stopni zegary się oświeciły, wskazówki działają, klima również. Czyli drugi raz to samo - zegary moje się budzą dopiero po rozgrzaniu auta.
    Co do temperatury to niestety wymiana tego czujnika G2/G62 nic nie zmieniła (czyli 3 czujnik robi to samo), z tym, że w momencie gdy klima krzyczy już 121 stopni, na zegarach ok.115, a w vagu na engine 111 stopni, w instruments 116 stopni. Czyli różnica w vagu 5 stopni (może tak być?).
    Dodam też, że dolny wąż nadal zimny, wentylatory załączają się tylko awaryjnie (tak mi się wydaje) przy tej wysokiej temperaturze. Brakuje 1 biegu wentylatorów?
    Zamówiłam czujnik w chłodnicy... Napiszę później czy się poprawiło.
    Ostatnio edytowany przez alusia567 - 03-03-16 o 18:24

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •