Mocno dymiło tylko po odpalaniu na zimnym. Jakby nie było kompresji to byłby wyczuwalny jakiś spadek mocy? Bo te ma moc, ciagnie od niskich obrotow. Na razie jestem troche spłukany, bede musiał tak ze dwa miesiace pojezdzic zanim oddam do mechanika.
Mocno dymiło tylko po odpalaniu na zimnym. Jakby nie było kompresji to byłby wyczuwalny jakiś spadek mocy? Bo te ma moc, ciagnie od niskich obrotow. Na razie jestem troche spłukany, bede musiał tak ze dwa miesiace pojezdzic zanim oddam do mechanika.
|
Może puszczać tylko pierścień olejowy\zgarniający, więc i kompresja może wyjść ok. Odnośnie mocy to musiałbyś chyba przejechać się identycznym autem, w 100% sprawnym i porównać, bądź hamownia. A to dymienie po odpaleniu to chwilowe, czy dłużej ? Do czasu nagrzania sie silnika ?
Moj ojciec ma stilo 1.6. Tez 101 koni, tylko ze silnik 16v, one jest ciezsze o 100 kg od audi, ale w porownaniu z tym stilo to audi jest duzo mocniejsze.
Teraz juz za kazdym razem gdy odpalam auto po dluzszym postoju dymi. Te dymienie trwa ok 5-10 sekund po odpaleniu. Nie trwa to do czasu zagrzania silnika. To wyglada tak ze po odpaleniu zakopci, a pozniej to tylko rozdmu****e
Jeśli tylko po odpaleniu przez pierwsze sekundy to wskazuje na uszczelniacze.
Witam wszystkich forumowiczów,
Zakupiłem ostatnio Audi A3 1.8T AUM 2001r. Przejechałem 150km i od razu pojawił się problem (prawdopodobnie ukryty przez wcześniejszego właściciela) z dymieniem z wydechu. Kolor spalin ciężko określić ale na pewno nie jest czarny raczej niebiesko- biały. Problem pojawia się przy zdjęciu nogi z gazu, jak się zatrzymuje to widać za mną chmurę dymu. Przejrzałem podobne problemy na forum lecz niestety nie znalazłem mojego przypadku. Poniżej zamieszczam informacje które mogą być przydatne:
- dym jest koloru niebiesko - białego o zapachu palonego oleju (plastiku?) i występuje tylko przy odjęciu gazu
- podczas odpalania samochodu nie wydobywa się żaden dym, gdy silnik jest zimny problem też nie występuje
- silnik bierze olej w ilościach 0.7l/10 000km
- korek wlewu oleju czysty, przy odkręceniu podczas pracy ładnie podskakuje ( nie jest zasysany)
- oleju chłodniczego nie ubywa i nie ma też widocznych oczek olejowych
- turbina lekko się poci ale nie widać żeby olej z niej ciekł
- podczas ostrego wciśnięcia gazu samochód przyśpiesza pulsacyjnie ( na każdym biegu)
- komputer zgłasza też błąd drugiej lambdy (chyba jest wstawiona strumienica i kątowy emulator sondy)
Proszę o pomoc bo boję się że podczas zakupu wdepnąłem w minę i dopiero się zaczną moje problemy. Czy miał ktoś podobny problem i ma jakieś sugestie? Z przeczytanych wątków wnioskuje że mogą to być turbo, uszczelniacze zaworowe, pierścienie lub nieszczelna/zatkana odma.
Turbina puszcza olej to znaczy że padła skoro nierówno pompuje. Smaży Ci się olej w wydechu (turbina go puszcza i masz w efekcie ten biały dym)
Najlepiej wymienić na nową lub zrobić hybrydę u perunów
Z używkami jest loteria.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)