trzeba przerabiać bo będą nie dolegały
trzeba przerabiać bo będą nie dolegały
|
Co im trzeba zrobić żeby dolegały?
Jeżeli chcesz zakładać tarcze z Jeegera to nawet jak ich przerobisz to nie będą ładnie wyglądały. Różnią się. Do tego te okienka na date i i licznik km. mają inne wymiary.
Jeżeli chcesz żeby to ładnie wyglądało załóż ori tarcze VDO albo dobre zamienniki np. od momana.
Co do skalowania to trzeba część mapy wsadu przerabiać odpowiedzialnej za wychylenie wskazówki (przeliczyć sumy kontrolne) prędkości obrotomierza.
I ostrzegam lepiej nie wgrywać całych wsadów bo można uwalić licznik bezpowrotnie. Chodzi o liczniki crypto z różna wersją masek szyfrujących.
Oryginalnej VDO ze 130km/h centralnie na gorze to chyba nie ma i dlatego pozostaje kupic tarcze od "Momana" gdzie 130km/h jest na górze(tak jak ma oryginalnie anglik na malej skali).Nie musi wtedy robic nic przy wsadzie ,bo stary i nowy licznik to diesel ,wiec obrotomierz bedzie chodzil dobrze.
Wiesz moze jak sie to przelicza ?, bo jesli chodzi o skale obrotomierza, to nie trzeba nic przeliczac jesli chodzi o sumy kontrolne, natomiast jakakolwiek ingerencja w predkosciomierz wywala def-a. Aktualnie mam wlozona tarcze od wersji 240 km/h, ale oryginalnie mialem do 260, tarcza od obrotomierza juz przelozona i przerobiony wsad, ale zalezy mi tez na predkosciomierzu.
A3 8L - 1,8T AGU+DET3+K03S+FMIC (230ps/320Nm) + A3 8L - 1,8T AUM (angol/dawca)
Napisz do kolegi inhoss, tutaj cos robil ze wsadem,moze ogarnal juz predkosciomierz.Obrotomierz zmienial we wsadzie z benz. na diesla.
https://www.a3-club.net/forum/showth...-softami/page2
Odnośnie immo 2 liczniki 919.. jest tu https://www.a3-club.net/forum/showth...uktura-Eepromu
immo 3 920 jest tu http://www.a6klub.pl/liczniki-xxx-92...mu-vt71730.htm struktura wsadu jest taka sama jak w A3 920 więc i sposób przeliczania też.
redwater (03-05-17)
Ja mam licznik 919 i jest immo1, struktura jest tez inna niz w tych z immo2. I co ciekawe z immo1 sa 2 rodzaje: pierwsze bez literki na koncu i z literka A, a drugi rodzaj to litery na koncu B i C. Od D jest juz immo2. I te dwa rodzaje z immo1 tez sie roznia struktura wsadu miedzy soba. Namieszali w tych romach, przeszukalem juz pol internetu w poszukiwaniu wsadu 919880C (benzyna) i nie znalazlem. W linkach ktore podales nie ma sposobu na sumy kontrolne (moze we wsadach z immo2 ich nie ma i nie sa potrzebne), jest tylko jak sie skaluje wychylenie wskazowki i dopasowuje to do predkosci i wszystko dziala pieknie poza tym, ze wywala w liczniku dziennym kilometrow "def". Widocznie gdzies sa sumy kontrolne, ktore trzeba wyliczyc wg jakiegos wzoru. I albo trzeba wiedziec jak sie to wylicza i gdzie to wklepac, albo inzynieria wsteczna i bardzo duzo czasu. :/
EDIT:
Dzięki koledze renegat207 (dzieki za pomoc) wszystko nareszcie dziala jak nalezy.
EDIT2: zrobilem sobie dzis wtyczke 20 pin i podlaczylem i w temacie o montazu fis nie ma nic o pinie 16 - reverse light, a bez zmasowania go, lub podlaczenia do zarowki cofania komputer sie pluje o przepalonej zarowce.
Doszedlem tez ktory kabel z wtyczki od termometru jest od temperatury, to ten czerwono-czarny, laczymy go z pinem nr 5 w srodkowej wtyczce.
EDIT3: podkladane wszystko do kupy, ladnie dziala, sygnal komsumpcji faktycznie zielono bialy kabelek, ale u mnie ta wtyczka jest pomaranczowa, jednak w tym samym miejscu co na fotce biala.
Ostatnio edytowany przez redwater - 13-05-17 o 17:32
A3 8L - 1,8T AGU+DET3+K03S+FMIC (230ps/320Nm) + A3 8L - 1,8T AUM (angol/dawca)
Siemka mam takie pytanie bo mam obecnie licznik Jegara 920 i chce zmienić na pełen FIS. Moje auto to 02r Benzyna.
.Na co mam zwrócić uwagę przy kupnie pełnego FIS-a??
Jak rozpoznać jakie mam immo?? i jakie ma immo nowy licznik fis przed zakupem? z tego co słyszałem to najlepiej żeby był na immo2.
Czy przy pomocy kabla viaken odczytam PIN z jegera?
Jak wpisać swój stary przebieg do nowego fisa to się robi przez modyfikacje wsadu?
Zauważyłem że niektóre liczniki FIS chyba europa mają prędkość 100km/h "prosto jak w jegerze" a niektóre tam gdzie 80-90km/h w jegerze bardziej na lewo, czym to się rożni?? W moim zepsutym jegerze mam 100km/h na wprost, to jak zamontuje licznik fis z angola tam gdzie 100km/h będzie na 90km/h to prędkość będzie źle pokazywało?
Przeszukałem wszystkie aukcje i same angole są nie mogę nigdzie znaleźć wersji Europejskiej licznika fis, czy jeśli bym kupił tarcze to muszę robić coś jeszcze?? .
Ostatnio edytowany przez a3kuba - 31-05-17 o 00:22
Do angielskiego licznika mozesz dokupic same tarcze:
http://moman.pl/audi-a3-(8l-i-8l0)-1...19,443004.html
Albo wersja budzetowa - kupic zwykly licznik VDO bez fis za 30 pln z odpowiednimi tarczami, trzeba wtedy tylko przyciac odpowiednio okienko na fis, da sie zrobic tak ze nic nie widac - sam tak zrobilem, bo mialem tarcze od diesla.
Potem musisz przekodowac licznik vcds-em na europejski i turbobenzyne, liczniki z CAN sie przyjemnie przekodowuje. Aha i te liczniki po lifcie (920) to chyba raczej wszystkie maja immo3.
Ostatnio edytowany przez redwater - 31-05-17 o 08:59
A3 8L - 1,8T AGU+DET3+K03S+FMIC (230ps/320Nm) + A3 8L - 1,8T AUM (angol/dawca)
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)