No wlasnie tak sie zastanawiam czy problem nie lezy w wiazce. Tamtedy przepychalem kabel zasilajacy od subwoofera, a nie bylo latwo.
Moglbys napisac jak sprawdzic to kodowanie?
No wlasnie tak sie zastanawiam czy problem nie lezy w wiazce. Tamtedy przepychalem kabel zasilajacy od subwoofera, a nie bylo latwo.
Moglbys napisac jak sprawdzic to kodowanie?
|
kodowanie masz w podwieszonych
http://www.a3-club.net/forum/showthr...43#post1350143
Kurcze, ale sobie narobiłem. Spróbowałem wykonać to kodowanie/adaptację. Kontrolki ABS, ESP i kierownica nadal się palą. A do tego nie mam teraz wspomagania;/
VAG pokazuje:
03: ABS brakes
2 faults found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit
44: Steering Assist
2 Faults found:
02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting/Adaptation
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
000 - -
dopoki nie usuniesz bledu ABS, przeciez wyraznie pisze gdzie i ktory ( lewy przod )
moze to byc czujnik, moze to byc wiazka, a moze to byc np piasta kola przerdzewiala z pierscieniem zliczajacym
to adaptacje mozesz sobie robic do tak zwanej usranej śmierci
jak juz wszystko bedzie ok, to adaptacja przejsc musi, wg tego co zamieszczalem milion razy
samo wspomaganie mozesz przywrocic wg adaptacji, powinno wejsc, ESP nie, bo opiera sie jak wiadomo o ABS
( tak samo czujnik ciesnienia w oponach jesli ktos posiada )
adaptacje G85
1. wlaczamy silnik
2. wykonac kierownica obrot w prawo
3. wykonac kierownica obrot w lewo
4. przejechac krotki dystans w linii prostej z predkoscia nie wieksza niz 20km/h
5. w czasie jazdy kierownica ustawiona prosto
6. zatrzymac sie, nie wylaczac silnika
odpalamy VAG
wchodzimy do 03 - ABS Brakes
Login/Coding 11
-tu zapyta nas o haslo (kod) wpisujemy 40168
i ENTER
wchodzimy do BASIC SETTINGS 04
wchodzimy na grupe 060
tutaj zaleznie od VAG-a i innych, albo bedzie mozna nacisnac GO ,
albo na gorze najpierw Activate Basic Settings ON/OFF i potem GO
adaptacja wykonana
moze, ale nie musi (ja nie mialem ) pojaiwc sie napis "steer angle sender compension"
wychodzimy,
moze byc tak ze zaswieci nam sie czerwona "kierownica" i przestanie dzialac wspomaganie, trzeba sie przejechac kawalek i porobic "osemki" , pelne skrety, powinno zgasnac i wrocic wspomaganie.
w innym link do kalibracji calego ESP, ABS + wspomaganie :
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ial_Procedures
po 4sek korzystania z wyszukiwarki "google"
Procedury adaptacyjne
Czujnik przyspieszeń bocznych (G200)
Wymagania:
- Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole , wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 063
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 2, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 m/s2.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik ciśnienia hamulców 1 (G201)
Wymagania:
- Napięcie w aucie minimum 12,0 V
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -8.0 a +8.0 bar.
[Done, Go Back]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 066
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 005
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -3.8 a +3.8 bar.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
Wymagania:
- Uruchom silnik.
- Obróć kierownicę 1 obrót w prawo a następnie 1 obrót w lewo.
- Przejedź krótki dystans po linii prostej na równym podłożu nie szybciej niż 20 km/h (kilka metrów wystarczy).
- W momencie jak masz kierownicę prosto zatrzymaj się nie zmieniając pozycji kierownicy (koła na wprost).
- Pilnuj aby kierownica nie skręciła się.
- Nie gaś silnika.
- Napięcie w układzie minimum 12,0 V.
[Select]
[03 - Brake Electronics]
[Coding-II - 11] lub (jeśli Coding-II niedostępne)
[Security Access - 16]
Wprowadź 40168, umożliwia dostęp do basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Aktywuj Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
Po prawidłowym wykonaniu basic setting, pole 2 winno wskazać "OK".
[Done, Go Back]
Aby się upewnić że basic setting wykonano prawidłowo, sprawdź czujnik ponownie.
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
Sprawdź pole 1, wartość musi być pomiędzy -1.5 a +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Adaptacja krańcowego położenia kierownicy
(Silnik cały czas w ruchu)
- Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (Âą10°)przez minimum 5 sekund.
- Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
- Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
- Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (Âą10°).
- Wyłącz silnik i zapłon.
- Włącz zapłon.
- Poczekaj 5 sekund.
- Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną.
lub tez :
kalibracja wyglada tak:
- wyprostuj kola
- uruchom samochod
- skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
- przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
- zatrzymaj samochod z kolami na wprost
- nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:
[03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
kod 40168 [Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
[Done, Go Back]
zeby sie upewnic ze wszystko ok:
[Measuring Blocks - 08]
Group 004
[Go!]
w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)
po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
- wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
- skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
- wysprostuj kola/kierownice
- wylacz silnik / wyjmij kluczyk
- odpal silnik i odczekaj 5s
- jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kolko (kiera na max w lewo a pozniej w prawo) - powinno pomoc
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Witam.
Dzisiaj podczas normalnej jazdy podczas skrętu zapaliła się czerwona kontrolka kierownicy i brakło wspomagania.
Podłączyłem interfejs Vag Can Pro i jest błąd układu wspomagania;
"Numer Sterownika
--
1K1909144K EPS_ZFLS Kl.5 D06 00 0000000 1701
Znalezione bledy 668(0x029C):22 Napięcie w instalacji elektrycznej, zacisk 30 Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny"
Czy to jest jakaś mniejsza usterka, czy maglownica jest do wymiany ?
Adaptację, czyli kołami do oporu w lewo, a potem w prawo wykonałem w/g instrukcji i dalej nic.
I jeszcze o jedno zapytam, mam też świeży błąd w zestawie wskaźników, nie wiem, czy to ma z tym coś wspólnego, poniżej on:
"Znalezione bledy 1298(0x0512):2E Test lampek kontrolnych w zestawie wskaźników Defekt Lamp OFF sporadyczny
Witam. Temat załatwiony, przekładnia od golfa 5 podeszła spokojnie i wszystko śmiga, jak należy.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez tomku77 - 29-07-15 o 22:01
Witam wszystkich, spadło trochę śniegu i pojawił się problem w moim aucie- samochód po prostu tańczy na drodze, ale pokolei.
W kwietniu wymieniłem moduł kierownicy żeby zakodowac tempomat, robiłem adaptację esp abs, wszystko poszło okej. Dzisiaj jest tragedia, autem rzuca po całej drodze, co skręcam to samochód leci bokiem i za każdym razem na fisie wyswietla duży czerwony wykrzyknik, palą się ikony od hamulców i abs, błąd pokazuje żeby zatrzymać i zgasić auto. Gdy zgasze i odpale, błędów brak, wystarczy zahamować, auto łapie poślizg- błąd znów jest.
Połączyłem te dwa fakty i w tym roku miałem dwa przypadki gdy na lekko mokrej nawierzchni, skrecalem na skrzyżowaniu, poczułem że auto też trochę idzie bokiem i były te same błędy na fisie.
Co to może być? Dodam że gdy auto traci przyczepność to nie mruga kontrolka od ESP od razu jest błąd na fisie. Komputer mogę podłączyć najwcześniej w weekend. Przycisk ESP OFF działa i wyswietla napis na fisie ASR OFF.
Ostatnio edytowany przez Cortex - 21-12-17 o 15:05
Ktoś coś?
Ja miałem to samo (identyczne objawy jak u Ciebie). Przyszło mi pismo, że jest prowadzona akcja serwisowa przez audi i mam się zgłosić do najbliższego autoryzowanego serwisu audi. Ma to związek z wadliwym sterownikiem ABS/ ESP. Na ich koszt wymieniają soft i co tam trzeba, zadzwoń do audi i podaj VIN żeby mogli sprawdzić czy Ciebie też obowiązuje ta darmowa wymiana.
Ja mam termin po nowym roku.
Hmm. Jeśli to prawda to co mam zrobić w sytuacji gdy auto kupiłem w marcu, żadne pismo raczej do mnie nie dotrze. Na co się powołać, co mówić by wiedzieli o co chodzi?
O jaki w ogóle może sterownik chodzic, mógłbyś na pw podrzucić mi to pismo?
Udało mi się dostać do komputera, faktycznie w zakładce z ABS pokazał się błąd, dokładnie z tego dnia co wszystko się zadziało, brzmi on tak :
To co pisał kolega wyżej, to wstawie opis modułów i software który mam:1 Fault Found:
01130 - ABS Operation
008 - Implausible Signal - Intermittent
Mam nadzieję, że komuś coś więcej to powieControl Module Part Number: 1K0 907 379 AD
HW: 1K0 907 379 AD
Component and/or Version: ESP MK60EC1 H35 0106
Software Coding: 11422012092800FC881404EA901E00413800![]()
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)