Pokazane rezultaty 1 do 9 z 9

Temat: 1.8T AUM - logi

  1. #1

    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny 1.8T AUM - logi

    Witam,

    Chciałbym prosić o sprawdzenie logów i w miarę możliwości jakąś małą podpowiedź.
    Od dłuższego czasu (w zasadzie to od momentu jak kupiłem auto, czyli jakieś 2 lata) nurtuje mnie problem falujących wolnych obrotów, są to minimalne wahania, bez włączonej klimy w zakresie 720-760 obr/min co widać w logu statycznym. W przeciągu tego czasu ani się to nie powiększyło ani nie pomniejszyło. Przez ten czas w aucie było zrobionych kilka rzeczy, które mogłyby mieć z tym związek: przepływomierz (nowy), świece, przepustnica (inna, używana, w celu sprawdzenia), uszczelniona odma (wężyk, trójnik, zaworek). Niestety, nic z tych rzeczy nie pomogło. Auto nie łapie żadnych błędów, przyspiesza (moim zdaniem) normalnie.

    Logowane na 3 biegu, nie do końca gdyż warunki drogowe/pogodowe na to nie pozwoliły, może uda się coś z tego wywnioskować.

    Dynamiczne:
    002+033: http://vaglogi.pl/log-002_033_6pygHv1.html
    003+020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Un83n.html
    115+118: http://vaglogi.pl/log-115_118_REJ890.html

    Statyczny:
    002+033: http://vaglogi.pl/log-002_033_0tJy023.html

    Z góry dzięki!

  2. #2

    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    octavia 2.0 AZJ
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez pioootras Pokaż post
    Od dłuższego czasu (w zasadzie to od momentu jak kupiłem auto, czyli jakieś 2 lata) nurtuje mnie problem falujących wolnych obrotów, są to minimalne wahania, bez włączonej klimy w zakresie 720-760 obr/min
    wątpie żeby ktoś wypatrzył przyczynę czegoś takiego w logu.
    Logi są okej poza tym co sam zauwazyleś że nei są wykonane do końca.

  3. Podziękowania dla zwonko za pomoc w problemie

    pioootras (18-09-18)

  4. #3
    Bart3k's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARX
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Jaką przepływkę kupiłeś jako nową?
    Przepływ jest trochę niski według mnie jak na 150 hp.

    Sprawdzałeś szczelność? Może gdzieś jest minimalna nieszczelność i z tego wychodzą nierówne obroty biegu jałowego.

    Poza tym w 020, cofa troche zapłon nawet na niskich obrotach. Świece dedykowane do 1.8T?

  5. Podziękowania dla Bart3k za pomoc w problemie

    pioootras (18-09-18)

  6. #4

    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    octavia 2.0 AZJ
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Przepływ jest trochę niski według mnie jak na 150 hp.
    jak krecil tylko do 5200RPM.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Poza tym w 020, cofa troche zapłon nawet na niskich obrotach.
    a to co moze cofac tylko na wysokich? Przeciez to przyspieszanie i nawet najbardziej bedzie cofl wychodzac z niskich.

  7. #5
    Bart3k's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARX
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez zwonko Pokaż post
    a to co moze cofac tylko na wysokich? Przeciez to przyspieszanie i nawet najbardziej bedzie cofl wychodzac z niskich.
    Według Ciebie takie stuki na serii to norma? Może nie są jakieś ogromne, ale nie mają prawa pojawiać się praktycznie w całym zakresie obrotów..


    Cytuj Oryginalnie napisane przez zwonko Pokaż post
    jak krecil tylko do 5200RPM.
    Co do przepływu, masz rację, nie jest do końca zrobiony log, więc może troche za szybkie stwierdzenie że jest za mało..

  8. #6

    Data dołączenia
    Dec 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnów
    Auto
    octavia 2.0 AZJ
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    33 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Według Ciebie takie stuki na serii to norma?
    Oczywiście, że nie uważam że to norma. Chodziło o sformułowanie "nawet na niskich obrotach" - tak jakby tam nie mogły się pojawiać, a właściwie tam pojawiają się najczęściej.
    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Może nie są jakieś ogromne, ale nie mają prawa pojawiać się praktycznie w całym zakresie obrotów..
    Pojawić to mają się prawo co widać w załączonym przykładzie oczywiście to źle, że się pojawiają, ale wartości najgorsze to to nie są. Oczywiście najbardziej podejrzany układ zapłonowy ale to może być wiele innych rzeczy.

  9. #7

    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Jaką przepływkę kupiłeś jako nową?
    Nówka Boscha, sprawdzana po numerach, jest ok. Poprzednia była padnięta i były problemy z mocą, po wymianie ustąpiło. Problem z wolnymi obrotami niestety pozostał.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Bart3k Pokaż post
    Sprawdzałeś szczelność?
    Szczelność sprawdzana tylko "naocznie" ale nic niepokojącego nie znaleźliśmy. Przymierzam się do zrobienia testu kompresorem, może akurat coś się ujawni.
    Zastanawia mnie jeszcze szum zasysanego powietrza, najbardziej słyszalny pod obciążeniem (chociażby z włączoną klimą) zaczynający się od około 2 tyś obr. Wydaje mi się, że wcześniej tego nie było.
    W wolnej chwili postaram się zrobić jeszcze raz logi.

  10. #8
    Bart3k's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2016
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARX
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez zwonko Pokaż post
    Oczywiście, że nie uważam że to norma. Chodziło o sformułowanie "nawet na niskich obrotach" - tak jakby tam nie mogły się pojawiać, a właściwie tam pojawiają się najczęściej.
    Masz rację, źle się wyraziłem

    Sprawdź szczelność normalnie kompresorem i wtedy będzie wiadomo czy gdzieś coś ucieka. Może gdzieś jakiś wężyk delikatnie puszcza.
    Ostatnio edytowany przez Bart3k - 18-09-18 o 15:21

  11. #9

    Data dołączenia
    Dec 2015
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Chciałbym się jeszcze upewnić bo wcześniej tego nie robiłem a co czytam to inna wersja..
    - odpinam puchę z przepływką, w to miejsce wchodzi zaślepka z wentylem do pompowania powietrza
    - odpinam czarny grzybek (separator odmy) i to miejsce zaślepiam
    - ściągam wąż z przepustnicy i też zaślepiam
    - odkręcam korek wlewu oleju

    To wystarczy?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •