|
założyłem nową sondę przed katalizatorem i na vcds w grupie 33
Wyświetla się cały czas regulator lambda 0 a czasami na chwilę 25%
Oraz napięcie sondy 5.02v i też stoi tak samo. Sprawdziłem po jeździe na biegu jałowym i trochę przygazówki i takie wartości. Temperatura katalizatora wynosiła 160 st. , czy to może podczas jazdy sonda reaguje?
Poprzednie błędy o zepsutej grzałce zniknęły.
Kupiłeś chociaż nową czy sonda z wcześniejszych pomysłów typuSprawdź przewody czy nie ma zwarcia z plusem sterownika.@krzyho
A tak w ogóle, to po wymianie sondy nie kasuję się wyuczonych wcześniejszych wartości i adaptuję przepustnicę?
Kupiłem nową wyjął z pudełka pojeździł parę km i wykręcił bo była niedopasowana do jego modelu auta i sprzedał mi.
Jego auto to Skoda Octavia 2 1.6 102km po roku 2004
I nie podeszło mu
- - - Aktualizacja postu - - -
Jaki kolor przewodu ma ten plus, bo znalazłem koło filtra kabinowego masę koloru brązowego.
Czyli kupiłeś używaną. Jaki numer ma ta sonda? Jego silnik to BGU (1.6 102 km)? No to nie dziwne, że mu "nie podeszło" skoro w jego silniku są inaczej rozprowadzone piny. Pomierzyłeś chociaż przed kupnem tej "nówki" rezystencję grzałki, rezystora kalibrującego pompę jonową i na zwarcia wewnątrz sondy między pinami?
Pomierz, na których pinach przy sondzie pojawia się 5V.Jaki kolor przewodu ma ten plus, bo znalazłem koło filtra kabinowego masę koloru brązowego.
Lista, który styk jest od czego.
- 3-4 obwód grzałki
- 1-5 obwód komory pomiarowej
- 2-6 obwód rezystora kalibrującego do pompy jonowej
Mam sondę za katalizatorem sprawną b1-s2 ok,
to sama dobierze odpowiednią mieszankę do silnika?
Z szerokopasmową jest problem bo stałe napięcie 5v i błąd system to lean.
Mam wrażenie, że robi się dobry zawijany tasiemiec z tego tematu.
No to wiem, że masz problem z pierwszą a nie drugą. Pierwsza jest odpowiedzialna za skład mieszanki, druga za sprawność katalizatora i monitorowanie pierwszej.
Jaki ma numer ta sonda? Dałeś dedykowaną do swojego modelu? Pisałeś kilka postów wyżej, że masz jakaś sondę z innymi oznaczeniami.
Na razie, to ta sonda pokazuję na tyle dużą ubogą mieszankę (te 5V to właśnie wskazanie ubóstwa, gdzie norma to 1.4-1.6V, co odpowiada mieszance A/F 14,7:1, lambda=1).
Sonda przełączona jest w tryb sterowania a nie regulacji. Porób logi tej sondy. Pomierz w końcu styki we wtyczce w czasie pracy i w ogóle odpiętej przy niepracującym silniku między pinami. Masz jeszcze starą, "działającą" sondę (poza obwodem grzałki) do porównania.
Może ogarniesz sam...
A tak w ogóle, to opłacało się brać "nówkę" używaną, wymontowaną z innego samochodu, ze względu na niedopasowanie, niż kupić nawet jakiś "tańszy" zamiennik?
---Dodanie kilku słów---
Nie zastawania cię to, że po zainstalowaniu "nowej" jest od razu posypana? To jest już pewnie bubel nadający się co najwyżej żeby ją jako ozdobę na choinkę powiesić za wtyczkę.
Jeśli była zamontowana do BGU, no to był na obwód napięciowy katowana masą ze sterowania grzałki i pewnie już ma po takich zwarciowych przeżyciach dość krótkiego życia, to raz.
Dwa, skoro w starej tylko grzałka była przepalona, a z "nową" jest problem z regulacją, to jasne jest, że to z tą "nową" sondą jest problem, a nie z ewentualnymi przyczynami ubogiej mieszanki.
Ostatnio edytowany przez BuX2 - 01-12-18 o 20:35 Powód: Dodanie kilku zdań.
0258007351 ,na starej sondzie miała 1,54-1,52v cały czas oraz błąd obwodu grzałki
- - - Aktualizacja postu - - -
Na starej regulacja cały czas 0%
0258007351 - rozumiem, że to numer tej "nowej" sondy, a nie tej starej z przepaloną grzałką.
No i dobre miała napięcie. Z tym, że podajesz pewnie wskazania na nierozgrzanej sondzie (>350°C).
Brak (spalone) ogrzewania tym bardziej wydłuża czas do czasu prawidłowej temperatury działania sondy.
Skoro regulacja cały czas stoi na 0% (zakładam, że tylko tak jest przy nierozgrzanej sondzie), to znaczy, że sterownik zmienia tryb pracy na sterowanie, oparte na zapamiętanych charakterystykach. Zapamiętane (wyuczone) parametry masz w grupie 32.
- 32.1 Wyuczone wartości lambda przy biegu jałowym
- Dopuszczalny zakres: -33% do +33%- 32.2 Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu
- Dopuszczalny zakres: -10% do +10%
- (-) Silnik pracuję na bogatej mieszance (dużo paliwa w spalinach/ mało tlenu) i odejmuję ilość paliwa.
- (+) Silnik pracuję na ubogiej mieszance (dużo tlenu w spalinach/ mało paliwa) i dodaję ilość paliwa.
Tylko, że w tym przypadku, po co to sprawdzać? Trzeba wymienić sondę na sprawną.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)