"jak miałem taką usterkę i huczała mi skrzynia to może lepszy gęściejszy?" - nie odpowiem ci, ale olej fabryczny w skrzyni to dopiero jest "woda", jesli uważasz ze jest ok to możesz go zostawić, moja na "jakimś tam elfie" nie wiem jaki dokładnie, bo taki mi zalali w serwisie gdzie robia skrzynie na poczatku też niby nie czułem oporu, pojawił sie jak zrobiło się zimno.
75w80 vs 75w90 - najważniejszym interesujacym nas parametrem jest lepkość/wyrzutnośc kinematyczna przy 40st.C
Motylgear 75w80:
"Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445: 58.8 mm2/s
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/m...pdf?1492016030
Motylgear 75w90:
"Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445: 114.0 mm2/s
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/m...pdf?1492016031
Motul Gear 300:
"Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445: 72,6 mm2/s
jak widać różnice są, z tąd mogą pojawiać sie problemy z biegami na zimnym, ale inne oleje ..w90 potrafia i mieć po 140mm2/s
Natomiast olej Fuchs Sintofluid FE SAE ma wyrzutność na poziomie 41mm2/s i jest oznaczony FE czyli fuel economy(dodatkowo jest syntetyczny), powoduje bardziej swobodną prace skrzyni dla skrzyń w mniejszych autach gdzie nie sa one poddawane obciażeniom(przyczepki i kempingi), do a3 mozna swobodnie lać oleje do 80mm2/s i one nie powinny powodować cieższego wbijania
Co do silnikowego "zalał mi motul 8100 xclean fe ale ma norme 505.01" norma DPF jest 505.00 507.00 czyli 8100 Xclean+ 5w30 lub Motul Specyfic 505.00/507.00
xclean+ i xclean FE to czesto zamieniane oleje, bo wersja FE potrafi być tansza 50zł(a co? na FE nie pojedzie..?)
Co bym poradził: jesli masz swieżo zalane te oleje, zostaw je, nic sie nie stanie, a na przyszłość bedziesz wiedział i zalejesz 100% prawidłowe, kolega miał opla signum 1.9 z dpf i lał FE tak było na stronie motula(moze był błąd?)
Hmm.. też mam pewien problem w A3 8V slysze to tylko przy skrecie w lewo, olej mam wymieniony na titana, coś wpada w rezonans/taki dżwiek napręzającego sie metalu słychać, a na rondzie raczej tukotanie