Witam,
Posiadam Audi S3 8V 2018r. po lifcie. Mam w planach doposażenie mojej wersji w aktywny tempomat (ACC). Troszeczkę w tym temacie zasięgnąłem informacji, z różnych źródeł, i mam kilka pytań zanim przystąpię do montażu i zamawiania części. Myślę, że może to być już kawałek "tutorialu" dla innych, którzy mogą chcieć pobawić się w małe przeróbki.
Zaczynając od początku, ta wersja nie posiada Asystenta Pasa Ruchu, czyli radar będzie dostępny do tych niższych prędkości około.150-160km/h (nie pamiętam dokładnie), ponieważ te do 200km/h są tylko dla wersji z Asystentem Pasa Ruchu, czy mam rację w tej kwestii?
Drugą sprawą jest, że ta wersja nie posiada w ogóle tempomatu (nawet tego zwykłego). Nasuwa się teraz pytanie, czy przy doposażaniu w ACC są jakieś różnice czy w aucie jest zamontowany zwykły tempomat czy też nie? Z tego co czytałem na forum, doposażenie zwykłego tempomatu to tylko manetki + osłona pod kolumnę kierownicy + kodowanie, więc przy dokładaniu ACC sprawa powinna wyglądać podobnie? Czy należy sprawdzić czy ten model będzie w ogóle obsługiwał zwykły tempomat czy też ACC? W takim modelu i takim roczniku wydawałoby się, że różne sterowniki itd. będą do tego przystosowane, ale po tej, jak widać okrojonej wersji, można się wszystkiego spodziewać. Jeżeli to ma jakieś znaczenie - jest Virtual Cockpit - a więc w kwestii wyświetlacza, myślę, że nie ma problemu.
Teraz spis elementów, które wiem, że na pewno są niezbędne, pytanie czy coś jeszcze? czy niczego nie przegapiłem?
-Radar + te wszystkie uchwyty itd wiadomo - po etce znalazłem numer 5Q0907561G - ma możliwość ktoś sprawdzić czy taki faktycznie może być?
-Manetki - takie jak są aktualnie, z taką różnicą że muszą mieć możliwość sterowania tempomatem + dodatkowo odległością w ACC, ale bez przycisku do asystenta pasa ruchu, ponieważ tego systemu nie ma - numer katalogowy - 8V0 953 502 AM
Zdjęcie poglądowe:
Hidden Content
-Dolna osłona kolumny kierownicy pasująca pod manetki oraz (jak w moim przypadku) pod stacyjkę z kluczykiem
I teraz zaczynają się pytania...
Oczywiście wiadomo - wiązka do radaru, z jednej strony wtyczka pasująca do radaru, a z drugiej strony? Jaka wtyczka? Gdzie wpina się przewód idący z radaru? Prawdopodobnie będzie to jakiś sterownik, tylko jaki to sterownik? gdzie go znaleźć? Przewód najprawdopodobniej przechodzi przez ścianę grodziową od strony kierowcy razem z resztą okablowania. Gdzieś czytałem, że to moduł gateway, jest jakaś możliwość, żeby sprawdzić czy ten model go posiada?
Następna sprawa to podłączanie manetek, czy okablowanie będzie tak samo podłączane do nowych manetek na ACC tak jak do starych? czy kostki będą te same?
Kolejne, to czujniki ciśnienia w układzie hamowania (auto musi jakoś hamować przy ACC) - tak jak wyżej - czy da się jakoś sprawdzić czy auto jest w nie wyposażone? Czy ABS będzie obsługiwał takie funkcje? Jeżeli nie, to czy ktoś miał styczność z montażem takiego sprzętu?
No i ostatnie pytanie, czy wszystkie czynności tutaj wymienione wystarczą do prawidłowego działania systemu? Czy coś zostało pominięte? Oczywiście osobną sprawą jest tutaj kalibracja radaru, którą można wykonać w serwisie tak jak i zaprogramowanie czy też aktywacja tempomatu oraz zdjęcie ochrony komponentu.
Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny, jeżeli temat zostanie w miarę wyczerpany, postaram się zrobić całą i dokładną relację z montażu ACC dla potomnych.
Pozdrawiam.