Stara sonda -AN miała cały czas wartości nauczone 0% oraz w nowej w dwóch blokach
Stara sonda -AN miała cały czas wartości nauczone 0% oraz w nowej w dwóch blokach
Ostatnio edytowany przez krzyho - 02-12-18 o 10:56
|
BuX2 z czego pochodzi ten opis usterek, który wkleiłeś na poprzedniej stronie? Jakieś "Sam naprawiam"?
krzyho (02-12-18)
Im więcej tlenu w spalinach, (uboga mieszanka) tym niższe napięcie generowane jest na sondzie, a tu napięcie 1,54 v powinna wskazywac bogatą,
Ale Znalazłem w grupie 31 lambda 1,0000 na sondzie starej więc było by ok.
Na nowej lambda 1,20
Ostatnio edytowany przez krzyho - 03-12-18 o 20:55
Szerokopasmowa sonda dąży do utrzymania napięcia referencyjnego 450mV przez zwiększanie lub zmniejszanie natężenia na pompie jonowej, która tłoczy tyle tlenu do elektrody od strony spalin, żeby osiągnąć wymagane napięcie. Współczynnik lambda jest mierzony miarą poboru prądu (natężenia) przez pompę jonową.
To co pokazuję VAG to raczej napięciowa interpretacja sterownika współczynnika powietrze-paliwo, czyli wymagane wskazanie na poziomie 1,4-1,6V można zinterpretować jako 14:1-16:1, gdzie pożądane jest zawsze 1.47V - 14.7:1.
Wysłałeś do mnie wiadomość z wynikami pomiaru na pinach:
Dziwne masz te wskazania, szczególnie te 0Ω, które nie wiem czy wiesz oznaczają właśnie ciągłość obwodu, a że nie piszczy multimetr, bo nie jest ustawiony w pozycji test ciągłości (znak głośnika)/ spadku napięcia na diodzie (test diody).Sprawdziłem starą sondę
-2 i 6: 80ohm nie piszczy multimetr (przerwany obwód?)
- 3 i 4: 0 ohm (nie piszczy)
- 1 i 5: 0 ohm ( nie piszczy)
- 2-6 - można przyjąć, że powinien mieć około 100Ω i raczej dość precyzyjnie koło tego, bo to rezystor kalibrowany przez wypalanie laserowe. Ogólnie on ma szeroki zakres i trzeba by mieć notę producenta jaki rezystor został zamontowany w danej sondzie, nie mniej jednak głównie w VAGowych LSU 4.2 przyjmuje się rezystor 100Ω.
- 3-4 - 0Ω? Obwód grzałki w pełni zamknięty, jakby tam był prosty drut, a nie grzałka oporowa? Coś mi się nie chce wierzyć w ten multimetr, ale jeśli tak jest i styki mają również zamknięty obwód z pinami 1-5, to samo w sobie już nadaję się do wymiany. Co nie bardzo dziwi, jeśli by tak było ze względu na użycie sondy do niedostosowanego typu silnika, gdzie właśnie dwa piny obwodu grzania i napięciowego były pozamieniane.
- 1-5 - znowu 0Ω? nic nie trzeba więcej pisać.
Pisałem już wcześniej, że szkoda zajmować się tą uszkodzoną sondą. Wymień na sprawną. Więcej się nie udzielam w tym temacie.
Pajowie, mam cos takiego
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
Scan: 01,02,03,08,15,17,22,35,37,45,54,55,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 018 AQ
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
Coding: 04000
Shop #: WSC 06335
4 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-00 - -
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1J0 907 379 E
Component: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Coding: 13504
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
01312 - Powertrain Data Bus
37-10 - Faulty - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 8L0 820 043 D
Component: A3éŻ3 KLI
Note: Excessive Comm Errors
Jak widać lambda do wyMiany. Czy ten czujik iat może mieć jakiś wpływ na szarpanie pry odpuszczenu gazu? Łudzic sie, ze po wymianie jego może przestac szarpac?
Czy padnieta lambda oznacza koniecznosc wymiany , albo może swiadczyc o jego rychłym końcu?
jakie trzeba sondy do skody octawi 2 (1Z3) 2004r 1.6 102km?
hej, mam na zimnym silniku czasami zakres regulacji lambda +20 do +25 a jak się zagrzeje to regulacja wraca do ok. -10 a +10% czyli jest ok.
czasami wraca błąd 16555. Czy to normalne?
Panowie Powiedzcie mi jak sprawdzić czy:
1. sonda jest uszkodzona VAG które bloki na co zwrócić uwagę?
2. Jak sprawdzic Ile mam sond ?
silnik 1, 6 pali 15L/100 Dziwnie nierówno pracuje jakby któraś świeca szwankowała mimo tego ze wszystkie nowe przewody również.
AEH ma tylko jedną sondę. Wszystko wskazuje na to, że jest to wersja dwustanowa z grzałką.
Stan sondy lambda tego typu można ocenić wtedy, gdy działa regulacja lambda. Odczyty z sondy lambda powinny zmieniać się wtedy w zakresie 0,1 do 0,9V. W miarę upływu czasu sonda zużywa się, a odczyty mają coraz mniejszy zakres. Kiedy rozpiętość odczytów nie przekracza 0,3V sondę uznaje się za uszkodzoną. Pomiaru tego dokonuje się w bloku pomiarowym 001 na biegu jałowym. Oczywiście na odczyty wpływa również stan instalacji elektrycznej i ECU. Taka diagnoza zakłada, że ECU i przewody pomiędzy nim a sondą są sprawne.
Ciekawy artykuł na ten temat znalazłem pod adresem: https://www.motofaktor.pl/pomiar-ora...z-sondy-lambda. Jest on sponsorowany przez Bosha i w założeniu ma przekonać, że oryginalne sondy Bosha są lepsze od zamienników. Nawet jeżeli różnice tam przedstawione są wyolbrzymione, to wykresy odczytów z sond lambda dają pojęcie o tym jak powinny one wyglądać, kiedy regulacja lambda pracuje.
Dla przykładu zamieszczę fragmenty logu jaki wykonałem 2 lata temu.
;Block 1;;;;
;Time;Rotation Speed;Temperature;Voltage;Switch Settings
Mark;[s];[RPM];[°C];[V];[-]
;10.25;890;53;0.12;10100011
;10.42;890;53;0.12;10100011
;10.59;920;53;0.14;10100011
;10.76;890;53;0.39;10100011
;10.94;890;53;0.74;10100011
;11.14;890;53;0.68;10100011
;11.32;890;53;0.59;10100011
;11.49;890;53;0.64;10100011
;11.66;890;53;0.68;10100011
;11.84;860;53;0.33;10100011
;12.00;890;53;0.12;10100011
;12.22;890;53;0.12;10100011
;12.41;860;53;0.18;10100011
;12.56;860;53;0.72;10100011
;12.79;890;53;0.70;10100011
;12.93;890;53;0.53;10100011
;13.11;890;53;0.70;10100011
;13.28;860;53;0.78;10100011
;13.47;890;53;0.78;10100011
;13.65;890;53;0.72;10100011
;13.84;890;53;0.74;10100011
;14.01;860;53;0.74;10100011
;14.18;890;53;0.68;10100011
;14.35;890;53;0.35;10100011
;14.53;890;53;0.18;10100011
;14.71;860;53;0.14;10100011
;14.88;890;53;0.12;10100011
Wyraźnie widać cykle w których odczyty skaczą od 0,12 do 0,78V. Sonda nie jest w stanie idealnym ale działa skutecznie.
Teraz wygląda to tak.
;11.28;860;89;0.53;10100010
;11.45;860;89;0.53;10100010
;11.62;890;89;0.55;10100010
;11.79;890;89;0.55;10100010
;11.96;890;89;0.57;10100010
;12.13;890;89;0.57;10100010
;12.31;890;89;0.57;10100010
;12.49;890;89;0.57;10100010
;12.68;890;89;0.59;10100010
;12.89;890;89;0.59;10100010
;13.06;890;89;0.59;10100010
;13.25;890;89;0.59;10100010
;13.44;860;89;0.59;10100010
;13.62;860;90;0.59;10100010
;13.81;890;90;0.59;10100010
;13.95;890;90;0.59;10100010
;14.14;890;89;0.59;10100010
;14.32;860;89;0.59;10100010
;14.49;890;89;0.59;10100010
;14.68;860;89;0.59;10100010
;14.85;890;89;0.57;10100010
;15.01;860;89;0.57;10100010
;15.20;860;89;0.55;10100010
;15.37;890;89;0.55;10100010
;15.56;860;89;0.53;10100010
Pojedynczy cykl jest o wiele dłuższy, a zakres wartości to 0,53 do 0,59V. Regulacja lambda działa, ale bardzo słabo.
W moim przypadku diagnoza wydaje się być oczywista. Jeżeli jednak wymienię sondę a problem nie ustąpi, będzie trzeba przyjrzeć się przewodom pomiędzy ECU a sondą i samemu ECU.
------------------------------------------------
Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy. Oznacza to, że diagnoza wskazująca na uszkodzenie sondy była słuszna.
Ostatnio edytowany przez Sfor - 27-03-20 o 22:07
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)