Bedzie odczuwalny brak mocy,co do tego buchniecia to mógł się wypiac wąż od intercoolera .
Bedzie odczuwalny brak mocy,co do tego buchniecia to mógł się wypiac wąż od intercoolera .
|
napisze bo może komuś się przyda : tak jak koledzy _danielllo_ i Kamil20392 napisali - padło turbo, już nie działa praktycznie wcale, jestem umowiony na regeneracje. Nie chciałem się bawić w czyszczenie bo jak dla mnie jest to załatwienie sprawy na krótką mete.
Dzięki i pozdro !
Witam,
Otoż mam problem z trybem awaryjnym ale zacznijmy po kolei, mam 8p bkd 2.0 tdi 2004r, po sofcie powiedzmy 170 koni było kiedyś, poprzedni typ to robił dawno temu ja mam ją od 7 lat, generalnie zrywna bestia była, takie ciśnienie dawała że węże od ic pewnego dnia mi spadły, pourywało zaczepy i zapinke na alu, gdzieś wyczytałem że wkręty najlepsze i tak zrobiłem to było z 4 lata temuśmigała rewelka dalej aż do lutego bo znowu zaczęło rozłączać turbo, patrze na moje węże a tam dzura że kciuk wejdzie, kupiłem nowy wąż orginał używka stan ok, włożyłem go na wkrety i latał idealnie, teraz od mc mam problem bo wąż jest cały nie dmucha obok niego nic a czasem na 100 km włączy sie raz tryb awaryjny a czasem 6 razy, odczuwam spadek mocy znaczny, słabo sie rozpedza, a pozatym turo szumi jak deptam, wcześniej jak mialem dziure w ic to fajnie gwizdała a teraz dzwiek jest inny, , weze patrze ale nie widze nigdzie dziury zadnej, dodam ze na postoju nie slychac tego szumu dopiero jak po drodze cisne to szumi, co to moze byc ? gdzies jakas nieszczelnosc? dodam ze z wezy od ic kapie olej ale to standard, moze uszczelnic silikonem weze od ic bo czytalem ze niektorzy tak robia ? czy może ic gdzies pekł ? dodam jeszcze że dziś w 2 osoby jak patrzylismy i ja byłem pod autem a druga osoba dodawała gazu to wąż od ic od strony pasarzera podczas dodawania gazu puchł jak balon a po puszczeniu gazu schodziło z niego, może wadliwy kupiłem wąż to normalne ? Czekam na jakaś poradę
![]()
Zadam tu pytanie bo silnik bkd i nie będę zakładał nowego wątku. To normalne ze na 1 biegu turbo nie pracuje, ale na reszcie biegów już tak w miarę pracuje? Auto kupione od handlarza on kupił go od banku i dość długo stał on gdyż wszystkie elementy aluminiowe są zaśniedziałe na silniku. Autko mam 2 dni. Nie kopci raczej bo końcówki są czyste. Tylko śladowe ilości sadzy. Przebieg o ile ważne 194k, 2004r.
Ok dzięki za odpowiedź. Myślałem ze to jest coś w stylu aby sprzegło wytrzymało jak najdłużej czy coś w tym stylu postaram się go podłączyć pod kompa.
Kontynujac temat braku mocy bkd, turbo nie pompuje na pierwszym biegu, na reszcie w miarę ok. Ciężko odpala na ciepłym silniku, zimny pali na pół obrotu silnika. Brak błędów podmieniłem przeplywke brak jakiś zmian. Spalanie tak około 500km spalił ponad 30l w cyklu mieszanym z czego 60% trasa, predkosc przelotowa na trasie nie mniej niż 120km/h. Autko długo stało z ponad rok jak nie dwa lata (mech na kompresorze klimy, aluminium zaśniedziałe wszystkie elementy silnika). Zrobiłem nim jakieś 2300km i bez zmian. Jakieś sugestie co sprawdzic?
Zauważyłem również jakieś tarcie frugotanie(?) Podczas przyspieszania mocnego 4 bieg w górę sporadycznie 3. Coś podobnego mam co do tego filmiku. Filmik nie mój, ale dźwięk ten sam tylko ze u mnie słabo słuchać
mam to samo powyżej 100 km/h możliwe że to opony lub jakiś plastik wariuje
Witam wszystkich,
Mam problem, auto 2.0 TDI BKD 2004 8p, otóż auto łapało mi klasyczny notlauf zacięta zmienna geometria, wyjąłem turbo wyczyściłem poskładałem i założyłem, wcześniej już wymieniłem 2 węże od intercoolera bo je rozerwało i wgl węże są poskręcane na blachowkręty bo parę razy zdarzyło się że węże po prostu zdejmowało bo zawleczki nie dawały rady ich utrzymać auto ponoć po programie robione przez poprzedniego właściciela. Teraz mam problem bo po czyszczeniu turbo dalej jest kicha bo łapie notlauf i auto jest bardzo słabe w porównaniu do tego co było kiedyś, przyznam się że jak wkładałem już turbo wyczyszczone zaślepiłem odrazu EGR, chłodniczke zostawiłem z wężami, myślałem że będzie lepiej, na pewno regulacja gruszki jest źle skalibrowana bo zakręciłem mniej więcej jak stara a zakupiłem nową. I pytanie jest takie bo zrobiłęm logi i można wywnioskować że na niskich obrotach jest niedoładowanie a na wysokich przeładowywane, Jak temu zaradzić ? zakładać prędziutko ten EGR ? Może to być też jego wina ? w BDK trzeba zmieniac soft ? ja sie wywali egr ?
takie coś mi udało sie zrobić:
logi 11 dynamiczne
Cycle,CZAS,,,,,CZAS,,,,
Znacznik,ZAPISU, /min, mbar, mbar, %,ZAPISU,,,,,ZAPISU,,,,
,117.40,1029,1173.0,1040.4,81.3,,,,,,,,,,
,117.56,1386,1091.4,1040.4,69.7,,,,,,,,,,
,117.71,1596,1060.8,1050.6,68.9,,,,,,,,,,
,117.87,1533,1060.8,1091.4,68.9,,,,,,,,,,
,118.03,1491,1193.4,1122.0,70.1,,,,,,,,,,
,118.18,1638,1530.0,1162.8,76.1,,,,,,,,,,
,118.34,1512,1499.4,1224.0,76.1,,,,,,,,,,
,118.49,1596,1917.6,1295.4,76.1,,,,,,,,,,
,118.65,1638,2060.4,1366.8,76.1,,,,,,,,,,
,118.81,1680,2172.6,1458.6,75.3,,,,,,,,,,
,118.97,1743,2233.8,1570.8,72.5,,,,,,,,,,
,119.12,1848,2274.6,1693.2,64.1,,,,,,,,,,
,119.28,1911,2315.4,1805.4,63.0,,,,,,,,,,
,119.43,1953,2346.0,1907.4,53.8,,,,,,,,,,
,119.59,2079,2346.0,1999.2,51.4,,,,,,,,,,
,119.75,2142,2346.0,2080.8,46.6,,,,,,,,,,
,119.90,2268,2346.0,2172.6,42.6,,,,,,,,,,
,120.06,2268,2346.0,2264.4,41.4,,,,,,,,,,
,120.21,2394,2346.0,2356.2,40.2,,,,,,,,,,
,120.37,2457,2346.0,2407.2,36.7,,,,,,,,,,
,120.53,2541,2335.8,2478.6,32.3,,,,,,,,,,
,120.68,2625,2335.8,2539.8,29.1,,,,,,,,,,
,120.84,2709,2325.6,2590.8,23.9,,,,,,,,,,
,120.99,2793,2315.4,2601.0,20.7,,,,,,,,,,
,121.15,2856,2295.0,2601.0,15.9,,,,,,,,,,
,121.31,2919,2274.6,2601.0,8.8,,,,,,,,,,
,121.46,2940,1540.2,2601.0,4.8,,,,,,,,,,
,121.62,2709,1040.4,2601.0,56.2,,,,,,,,,,
,121.78,2310,1040.4,2468.4,67.7,,,,,,,,,,
i po sekundzie jak bym przytrzymał dłużej od razu łapie tryb awaryjny przy 3 tyś
pyzatym wywala mi parę błędów, co się mogło popsuć dodatkowo ?
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Typ podwozia: 8P (1K0)
Skanowanie: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 7D
00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000
01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: OK 0000
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: OK 0000
25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: OK 0000
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: OK 0000
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: OK 0000
7D-Dogrzew.wnętrza -- Stan: Usterka 0010
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKD.clb
Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 G HW: 028 101 136 4
Komponent: R4 2,0L EDC G000SG 5705
Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: AUX7Z0D4FN50B3
Kodowanie: 0000072
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 275D4E9B96ED1DB124-8072
VINID: 9D196AAAA2201444411C62011C586DA48C
5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 000 - przerwa/zwarcie z masą
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 34.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.29 V
Bity binarnie: 00101100
Temperatura: 36.9*C
Cykl pracy: 9.6 %
19559 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157)
P3103 - 000 - Uszkodzenie
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 798 /min
Moment obrotowy: 34.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 14.21 V
Bity binarnie: 00101100
Moment obrotowy: 170.0 Nm
Moment obrotowy: 0.0 Nm
16785 - Układ recyrkulacji spalin
P0401 - 000 - Natężenie przepływu za małe
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1533 /min
Moment obrotowy: 106.0 Nm
Prędkość: 39.0 km/h
Obciążenie: 25.5 %
Cykl pracy: 14.7 %
Bity binarnie: 00101000
Ilość powietrza/Obr.: 405.0 mg/suw
Ilość powietrza/Obr.: 650.0 mg/suw
17055 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10)
P0671 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1176 /min
Moment obrotowy: 112.0 Nm
Prędkość: 0.0 km/h
Obciążenie: 0.0 %
Napięcie: 11.63 V
Bity binarnie: 00101100
Temperatura: 0.0*C
Bity binarnie: 10110000
16618 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0234 - 000 - Przekroczona granica regulacji
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 3276 /min
Moment obrotowy: 298.0 Nm
Prędkość: 83.0 km/h
Obciążenie: 100.0 %
Napięcie: 14.29 V
Bity binarnie: 00101000
Ciśnienie rzecz.: 2233.8 mbar
Ciśnienie rzecz.: 2590.8 mbar
Kody gotowości: 1 1 0 0 1
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 K
Komponent: ESP FRONT MK60 0103
Kodowanie: 0023174
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 3A7B87EF755F90594B-806E
Znaleziono 1 błąd:
01314 - Sterownik silnika
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 8P0-820-043.lbl
Oznaczenie elementu SW: 8P0 820 043 D HW: 8P0 820 043 D
Komponent: KlimavollautomatH12 0150
Weryfikacja: 052205 Numer seryjny: 8P0820043D
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2D51BCB3B41137E1DE-8078
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00483 - Sterownik dodatkowego ogrzewania powietrza
013 - Odczytać pamięć usterek
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01101101
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 249
Przebieg: 187628 km
Wskaźnik czasu: 0
Ramka zamrożona:
ON
01273 - Dmuchawa świeżego powietrza (V2)
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 19
Przebieg: 187404 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2020.08.14
Czas: 00:03:52
Ramka zamrożona:
Temperatura: 42.0*C
Prędkość: 325.0 km/h
(bez jednostek): 208.0
(bez jednostek): 34.0
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. AKP\8P0-907-279-23-B.clb
Oznaczenie elementu SW: 8P0 907 279 HW: 8P0 907 279 *
Komponent: Bordnetz-SG 1.0 H30 0501
Weryfikacja: 00030000 Numer seryjny: 00000000679384
Kodowanie: 00884F0082141000000000000000000000
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 7AFB47EF35DF50590B-802E
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 8P1 955 119 C
Komponent: Wischer WWS Audi350 0180
Kodowanie: 16711696
Kod serwisu: WSC 00000
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbag Plik etykiet: 8P0-959-655-84.lbl
Oznaczenie elementu SW: 8P0 959 655 D HW: 8P0 959 655 D
Komponent: Airbag 8.4ED H00 0140
Kodowanie: 0010602
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 4385FA0B0295D19118-8016
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 8P0-953-549.lbl
Oznaczenie elementu SW: 8P0 953 549 HW: 8P0 953 549
Komponent: Lenksäulenmodul H11 0020
Kodowanie: 0000022
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 7BF542EB3AE5695110-802E
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\8P0-920-xxx-17-MY7.clb
Oznaczenie elementu SW: 8P0 920 900 D HW: 8P0 920 900 D
Komponent: KOMBIINSTR. VDO H27 0150
Weryfikacja: D10 Numer seryjny: 1244DD10022860
Kodowanie: 0004103
Kod serwisu: WSC 11111 111 11111
VCID: 306FA5C7A3235A09F5-8064
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet:. AKP\1K0-907-530-V1.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 530 D HW: 1K0 907 951
Komponent: Gateway H08 0100
Weryfikacja: 08 Numer seryjny: 2500104421028D
Kodowanie: 3D0F0B00070100
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 285F4DA79BF312C92D-807C
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 25: Immobiliser Plik etykiet: 1K0-920-xxx-25.clb
Oznaczenie elementu SW: 8P0 920 900 D HW: 8P0 920 900 D
Komponent: KOMBIINSTR. VDO H27 0150
Weryfikacja: D10 Numer seryjny: AUX7Z0D4FN50B3
Kod serwisu: WSC 32662 134 80616
VCID: 306FA5C7A3235A09F5-8064
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet: AKP\8P0-959-801-MIN1.clb
Oznaczenie elementu: 8P0 959 801 A
Komponent: Tuersteuerger. H10 0010
Kodowanie: 0000048
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 397998E370599B4142-806C
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 1Kx-909-144-G2V2.clb
Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 F
Komponent: EPS_ZFLS Kl.9 1301
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2E53BBBFB9174CF9E7-807A
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: AKP\8P0-959-433.clb
Oznaczenie elementu: 8P0 959 433 B
Komponent: KSG H02 0040
Kodowanie: 188800186D288505484A016000
Kod serwisu: WSC 32662 134 80616
VCID: 3B7582EB7A65A95150-806E
Podsystem 1 - Komponent: Sounder n.mounted
Podsystem 2 - Komponent: NGS n.mounted
Podsystem 3 - Komponent: IRUE n.mounted
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet: AKP\8P0-959-802-MIN1.clb
Oznaczenie elementu: 8P0 959 802 A
Komponent: Tuersteuerger. H10 0010
Kodowanie: 0000048
Kod serwisu: WSC 06435 000 00000
VCID: 3A7B87EF755F90594B-806E
Nie znaleziono błędów.
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 7D: Dogrzew.wnętrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 D HW: 1K0 963 235 D
Komponent: PTC-Element 0404
Weryfikacja: 00700000 Numer seryjny:
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2C57B1B78F0B3EE9C9-8078
Znaleziono 1 błąd:
00361 - Element grzejny dodatkowego ogrzewania (Z35)
014 - wadliwy
Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 01:25)----------------------
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)