Witam serdecznie. Starałem się znaleźć lupką temat - żaden nie pasuje do moich konkretnych objawów.
Kupiłem niedawno A3 właśnie w wersji quattro (170 koni).
Poprzedni właściciel sporo w auto wsadził, po prostu dbał.
Problem był już przy kupnie - buczenie i drgania na określonych prędkościach.
Konkretnie: na początku po kupnie, jadąc do czwartego biegu nie było czuć jakichkolwiek niepokojących objawów.
Drgania oraz buczenie zaczęło występować przy biegu 4,5 oraz 6.
Między zakresami obrotów 2100-2300/2400.
Przykładowo: jadąc na 6 biegu w okolicach 110 km/h wszystko jest w porządku. Przyśpieszając zaczynają się drgania dokładnie do 130 km/h. Powyżej drgania oraz buczenie ustępuje.
Tak jest również na biegu czwartym oraz piątym.
Po jakimś czasie (nie jestem pewny czy tego nie było wcześniej, wydaje mi się że nie) stojąc na luzie i gazując w obrotach 1200-1400 jest charakterystyczny dźwięk właśnie takiego buczenia.

Pierwszy strzał to był oczywiście w wał napędowy.
Gdy wał napędowy jest ściągnięty wszystkie objawy mijają!
Wał został wyważony oraz została wymieniona jedna tulejka. Panowie twierdzili, że wał jest w świetnej kondycji, oraz, że jeśli po wyważeniu będzie to samo, to na 99% przyczyną nie jest wał.
Po założeniu oczywiście objawy wróciły i nic tak naprawdę to nie dało.

Ktoś przerabiał podobny temat?
Jest szansa zlokalizować przyczynę, nie wymieniając po kolei konkretnych elementów?