Witam serdecznie . Chłopaki ratujcie czy mogę wymienić slupek z AKL na AVU?
Witam serdecznie . Chłopaki ratujcie czy mogę wymienić slupek z AKL na AVU?
|
Cześć , na wstępie napiszę ,że mogę nie remontować w tym roku , ani pewnie przez kolejne lata
Chcę się jednak zapytać , ale służy mi jedynie do jazdy 7km do i od pracy .
Obroty trzyma , olej bierze od wymiany do wymiany na tym dystansie bagnet przez rok .
Mam jednak taka sprawę , zdarzyło się postał dużej to przy odpaleniu dymiło się mocno z rury , nie chciał zapalić od razu , zapalił ale zgasł ,trzeba było przegazować , no i tego samego dnia przy wyprzedzaniu na trzecim biegu poszedł duży niebieski dym z rury i już jechał bez problemu . Innym razem jechał na 3 cylindrach raz , docisnąłem aparat zapłonowy ,po przegazowaniach jest ok , czyściłem już aparat . Jeszcze jedna sprawa , ma skręcone maksymalnie kierownicę w lewo i nie chce zapalać , to nie zostawiam skręconej . Jeszcze stojąc w dół przodem słabo zapala![]()
Ma 303000 km jak się do tego zabrać żeby podreperować silnik wymieniając pojedynczy element ?![]()
Mój 1.6 96r AEH cały czas jedna świeca druga od rozrządu w oleju co wyczyszczę po 10km znów cała w oleju i brak iskry co wiąże się z brakiem pracy jednego cylindra.
Jak myślicie wielkimi krokami nadszedł czas remontu ? ciśnienie na najgorszym cylindrze było 11 reszta 11,5/12
Witam,
Potrzebuje porady. Sprawa ma się tak, mam audi a3 8l 2002r. silnik 1.6 BFQ. silnik bierze olej w w granicach 1l na 1000km albo więcej nawet. Czasem zakopci na biało jak dam mu więcej gazu na zimnym silniku, jak jest rozgrzany to raczej nie kopci. Zastanawiałem się nad wymianą jednostki na inną ale wiadomo że to różnie bywa i nie wiadomo co się kupi a poza tym akurat te jednostki są dość drogie. Ostatnio silnik nie równo pracował, podejrzewałem świece i tak było. Byłem u mechanika i powiedział mi że świece za****ne olejem i że uszczelka puszcza olej. Powiedziałem mu że mam problem z tym silnikiem i myślę o kupnie drugiej jednostki on powiedział że nie opłaca się kupować drugiego silnika tylko robić ten. Powiedział że remont silnika wymiana uszczelki nowy rozrząd i silnik pojezdzi spokojnie jescze 100k. Tylko właśnie teraz moje pytanie. Nie wiem czy problem nie jest tylko w uszczelce czy też nie w pierścieniach. Jeśli to tylko uszczelka to robić tylko głowice i zostawić te pierścienie czy robić od razu z pierścieniami ? Bo pewnie jak zrobię uszczelkę a pózniej pójdą pierścnienie to robota dwa razy ta sama albo złom. Jak myślicie ? I czy wiecie jaki jest mniej więcej koszt remontu całego silnika z uszczelką i pierścieniami bo mechanik mi powiedział że remont plus rozrzad 2000zł ale chyba mu chodziło tylko o uszczelkę a nie chce sytuacji że oddam silnik do remontu nastawie się na 2 tys a nagle mi powie, Panie to jeszcze pierścienie to bedzie 4tys bo jak tak to wole szukać innej jednostki. Pozdrawiam was i licze na pomoc bo juz mam dość problemów z tym autem.
Ja 1.6 AEH remontowałem
Głowica full serwis regeneracja. Pierscienie szklanki itp itp.
Wyszło 2.5k koła
Zalane dobrym jakościowo olejem śmiga aż miło zero problemów pali od strzała.
Jakbym tak się zastanowił to ten silnik więcej wart jak cała buda
Hejka,
Wiem że temat nieco dziwny, ale włożyliśmy z mechanikiem kupę pracy w to urocze autko i na koniec warto by kropkę nad I postawić.
Ale do rzeczy:
Kupiłem za dwa worki ziemniaków zepsute auto i zrobiliśmy "na bogato" remont silnika. Włącznie ze szlifem i wymianą tłoków bo jeden się rozpadł, głowica, upg itp. Wcześniej prawdopodobnie przegrzany i źle naprawiany. Nalot ok 250 tys.
Był wyjęty z auta przez kilka miesięcy, takie życie (projektu).
Po złożeniu do kupy (wszystkie wtyczki 4x sprawdzone) objawy - pojawia się OK na wyświetlaczu, kręci ale nie słychać pompy, nie daje iskry, rozrusznik działa.
Pierwsze podejrzenie - immo (ale wtedy by chyba odpalał i gasł) kontrolka z kluczykiem gaśnie więc chyba nie to . Czujnika uderzeniowego ponoć w tym modelu nie ma.
Drugie - pompa zastana (po zmostkowaniu na przekaźniku działa)
Dalej się skończyły pomysły.
Wiem że nie da się auta zdiagnozować zdalnie , ale zanim zaciągnę do elektromechanika może ktoś podpowie co mogło pójść nie tak.
Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi i oczywiście się podzielę rozwiązaniem jak już zagada.
There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)