Pokazane rezultaty 1 do 5 z 5

Temat: Audi A3 8P 1.9 TDI BLS 2006 - szarpanie i dymienie dziwne objawy

  1. #1

    Data dołączenia
    Feb 2025
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Częstochowa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Lightbulb Audi A3 8P 1.9 TDI BLS 2006 - szarpanie i dymienie dziwne objawy

    Witam,
    Pacjent Audi A3 8P 1,9 TDI BLS 2006. Mam taki problem, że samochód w ogóle się nie wkręca. Po dodaniu gazu samochód szarpie, kopci na czarno i nie wkręca powyżej 1500 obrotów. Nie da się w ogóle tak jechać. Dopiero po odpięciu podciśnienia od turbo czy EGR ogólnie zrobieniu nieszczelności w układzie podciśnienie co spowoduje wyłączeni turbo samochód normalnie jedzie, przyśpiesza jak gdyby nigdy nic. Nie mam pojęcia, co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania.
    W samochodzie zostało zrobione:
    Regeneracja pompowtrysków,
    Nowy wałek rozrządu wraz ze szklankami,
    Nowa pokrywa zaworów,
    Nowy przepływomierz,
    Regeneracja turbosprężarki,
    Nowy zawór sterowania turbo, a nawet 3 różne: OE, Pierburg i jakiś zamiennik.
    EGR zaślepiony i podcśnienie od niego również
    DPF wyprogramowany i wywalony fizycznie

    W dalszym ciągu nic nie pomaga. Wygląda to, jakby samochód na podpiętym turbo miał problem z powietrzem.
    Podciśnienie na turbo w okolicy -0,7. Takim samochodem nawet nie da się zrobić logów, bo nie ma jak jechać.
    Na forum widziałem już kilka takich tematów, przypadków, ale niestety nikt nie napisał, czy sobie z tym poradził.
    Może ktoś z was ma jakiś jeszcze pomysł?
    Stawiam flache, czteropak, pełen bak cokolwiek za cenna pomoc w rozwiązaniu tego dziwnego przypadku.

  2. #2
    KRISPIETRUCH's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    OŚWIĘCIM
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CFFB
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    co pokazuje vcds?
    proponowałbym wymienić ( na silikony) i dobrze podłączyć przewody podciśnienia, bo dla mnie coś jest tu schrzanione, ale podstawa to podpiąć i zdiagnozować.
    Mam takiego BLS lecz mój fabrycznie bez DPF-u i nic nie po zaślepiane....a tak poza tematem po co tyle rzeczy wymienione? coś się działo? jak długo go masz..od kiedy tak się dzieje?

  3. #3

    Data dołączenia
    Feb 2025
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Częstochowa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Samochód po 4 mechanikach i dalej nic. Sam zabrałem sie za robote tego. Turbo wymienione bo puszczało olej a wtryski zrobione bo jeden siadał i wałek itp juz wymagało wymiany.
    Przewody podcisnienia ogarnięte na tip top nie ma tutaj mowy aby zle było podpiete. A vcds nic nie pokazuje w bledach a logów na podpietym turbo nie idzie zrobic

  4. #4
    KRISPIETRUCH's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    OŚWIĘCIM
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI CFFB
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    a jaki masz przebieg nalatany, że wałek był padnięty...kopcenie na czarno to typowy objaw "dziurawego" dolotu, czyli zła dawka powietrza do paliwa, czyli albo gdzieś jest dziura, pęknięcie w dolocie itp. albo masz źle ustawioną synchronizację wałka, co pokazuje vcds w tych tematach;, natomiast szarpanie jeżeli nie dwumas, to problem z paliwem inaczej nie będzie...wtryski to tylko jeden z elementów układu paliwowego, proponował bym od najtańszej rzeczy czyli wymiany filtra na ori (ufi) oraz sprawdzenie czy pompka w baku działa właściwie (jeżeli taką posiadasz)...natomiast po odpięciu turbo( nie wiem w jaki sposób to robisz) jak jeździ to wygląda na jakieś przytkanie/zatkanie (może wydechu, kolektora) wiesz na odległość ciężko coś utkać właściwie...,ja osobiście nie zaślepiałbym EGR-u tym bardziej, że masz wywalony DPF... może tu jakaś przyczyna że się dusi....

    - - - Aktualizacja postu - - -

    tak analizuję to co napisałeś że po odpięciu turbo samochód "idzie"...., to dla mnie albo coś jest nie tak z turbo (źle poskładana geometria, nie działająca grucha-a to można sprawdzić ręcznie), albo jest złe sterowanie tą turbiną (czyli upieram się, że są źle podłączone zawory - lub jest inny sterujący niż powinien być...często ludzie zamieniają białe z czarnymi i na odwrót, ale to są całkiem inne zawory w środku) masz prawidłowy schemat podłączenia podciśnienia? czy podłączałeś tak jak było...a czy było dobrze to nie wiesz....

    - - - Aktualizacja postu - - -

    zostaw telefon do siebie, zdzwonimy się jutro

  5. #5

    Data dołączenia
    Feb 2025
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Częstochowa
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8P
    Silnik
    1.9TDI BLS

    Domyślny

    Nalatane 260 tyś. Układ dolotowy zadymiałem i jest cały szczelny nie ma żadnej dziurki, nieszczelności. Filtr paliwa wymieniony już 2 razy. Odpinam podciśnienie od gruszki co powoduje jazde bez zmiennej geometrii i wtedy samochód jedzie bez problemu. Kiedy mam podpiete podcisnienie to nie mozna wkręcic na obroty samochodu. Zaczyna kopcic na czarno co dla mnie oznacza ze paliwa jest duzo ale mało powietrza i nie może tego przepalić. Zaworki były wymieniane juz kilkukrotnie i porównywałem części po vin z partslinkiem wiec myśle że są dobrze dobrane. Podpięte na pewno dobrze według schematu. Tu sie totalnie nic nie trzyma kupy, a pomysły mi się kończą. W sobote bede mieć czas to właśnie chciałem sprawdzić wydajnośc pompy paliwa w baku. kontakt: 661638950

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •