Oryginalnie napisane przez
Miro
" Praca turbiny, (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być „prawie” niesłyszalna - świsty i gwizdy mogą świadczyć o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny. (turbosprężarki w silnikach BKD,AZV(140PS) i ASZ(130PS) są to spore „lochy” i troszkę sobie świszczą więc to norma) "
jesli auto jezdzi to ja bym sie nie przejmowal, jesli wiesz ze to turbo a nie np. waz ktorys puscil idacy do/od IC
pocenie norma, szybkozlaczki wlasnie na wezach puszczaja i sie poca, wazne zeby nie puscila calkiem a jesli poleci to szybciutko wymienic,w ASO oringi po parezl + szybkozlaczka-taka obejma sprezynowa tez pare zlotych.
przy okazji sprawdz u kogos kumatego ladowanie na VAG, moze sie faktycznie turbo konczy
przebieg nie ma zadnej ale to zadnej reguly, .
na forum tdiracing jest bardzo duzo opinii ze w 2.0TDI turbo swiszczy juz w serii i lubi pasc bez "pomocy chipa" .