Witam forumowiczów Tracę cierpliwośc powoli do mojej Niuni... Problem opisywałem -pali prawie zawsze za drugim razem, do tego teraz falujące obroty... Podziałałem troszkę w temacie - na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak: Próbowali mnie zrobć na szaro w warsztacie twierdząc że samochód był sprawdzany komputerem - załatwiłem sobie program VAG-COm, niestety w wersji shareware, ale po podłączeniu znalazł dwa błędy : nr. 16486 - Masa lub obwód przepływu powietrza -niskie wejscie , tak znalazłem w jakimś spisie błędów. Drugiego nie pokazał ponieważ wersja z ograniczeniami itd.. Mniejsza z tym - byłem właśnie z reklamacją w tym zakładzie, panowie powiedzieli że błędy były - owszem, ale nie takie które wpływają na odpalanie, dlatego mnie nie poinformowali (sic!). Podłączyli kolejny raz, już za free i okazało się że u nich wskazał jakiś mały problem z przepływomierzem oraz przepustnicą... Pan przeprowadził jakieś ustawienia standardowe dla przepustnicy czy coś i ... błąd z wykazu zniknął - z przepływomierzem również. Po sprawdzeniu - doszedł jeszcze czujnik temp. silnika - został wymieniony. Przy sprawdzaniu napięcia sondy lambda, na biegu jałowym napięcie wynosiło między 0,030 - 0,045 po czym Pan stwierdził zę sonda nie żyje - ale samochody z gazem tak już mają i jak wymienię to pewnie zaraz poleci(gaz mam 1,5 miesiąca). Po tym wszystkim, samochód niby zaczął odpalać bez problemu, obroty tez ok. Zostawiłem więc kolejne 100zł, wyjechałem i ... po kilku km mam prawie to samo, obroty skaczą - ale nie tak bardzo, odpalanie powróciło do trybu "za drugim razem"...Nie mam już siły, czasu ani $ ... Czy to rzeczywiście tak jest? czy nie mogę bez problemu podróżować swoją NIunią na gazie? Instalacja sekwencyjna stag-300, ten sam zakład montował mi ją w 4-letnim clio 1,2 którym zrobiłem do tej pory 50 tys i wszystko jest super...W audi wymieniłem już : Kable Beru, Świece NGK, Czujnik temp. , płyn chłodniczy...suma ponad 600zł... Przepływomierz niby sprawdzony - dawki powietrza się zmieniały... pomocy
EDIT: Ok, z obrotami trochę się poprawiło podczas jazdy, jednak na biegu jałowym nadal słychać nierówną pracę i pozostał problem przy odpalaniu - zawsze łapie za drugim razem