Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 41 do 50 z 92

Temat: Jazda na luzie czy szkodzi?

  1. #41

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sparky
    moze ktos kto kojarzy cos z ciezarowek wytlumaczy jak dziala hamulec gorski bo zdaje sie ze zamyka sie odplyw spalin zeby zwiekszyc mozliwosci hamowania silnikiem o ile sie nie myle.
    Nie mylisz sie Zwiekszone cisnienie spalin tuz u wylotu stawia opor poruszajacym sie tlokom, wspomagajac tym samym hamowanie silnikiem.

    W ciezkich pojazdach stosuje sie tez retardery, ktorych efekt dzialania jest niemalze identyczny, natomiast zasada dzialania inna - w zaleznosci od typu zastosowanego ukladu. Stosuje sie retardery hydrodynamiczne, ktore swa zasade dzialania opieraja na tlumieniu przeplywu oleju, ktory porusza sie miedzy lopatkami kol zamknietych w szczelnej obudowie. Jedno kolo jest nieruchome, a drugie obraca sie rownoczesnie z kolami pojazdu.
    Innym przykladem moze byc retarder elektryczny: zespol tarcz metalowych, jedna nieruchoma wyposazona w cewki indukcyjne, a pozsotale na wale napedowym. Doprowadzenie pradu do cewki w wyniku wlaczenia ukladu powoduje powstanie pol magnetycznych, ktore sie wzajemnie przyciagaja, a tym samym hamuja obroty walu

    [ Dodano: Sob 09 Gru, 2006 18:33 ]
    Ciekawe czy ktos wogole zamierza to czytac

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Coolfon
    Nie tędy droga. Nie zaoszczędzi się na tym. Zbyt częsta jazda na luzie wyziębia silnik w efekcie zimniejszy silnik pali więcej paliwa. A hamowanie silnikiem to dobra praktyka
    To ja sie Coolfon, z Toba nie zgodze,ok ?

    Tylko obciazony silnik nagrzeje sie optymalnie - to prawda, jednak "wrzucenie na luz" w celu przejechania, powiedzmy, kilkuset metrow, nie wplywa znaczaco na temperature w silniku, a na pewno nie do tego stopnia by zawuazalnym stalo sie zwiekszone zuzycie paliwa.
    Okazuje sie, ze w wyczynowym oszczedzaniu paliwa ( tzw. sportowa jazda ekonomiczna) wogole nie hamuje sie silnikiem, a wlasnie jezdzi na biegu jalowym Technika takiej jazdy polega na dosc dynamicznym rozpedzeniu samochodu w zakresie maxymalnego momentu obrotowego (wowczas spalanie godzinowe jest najmniejsze), a nastepnie jazdy na luzie do chwili, gdy znow trzeba przyspieszyc.
    Mysle, ze jest to spowodowane faktem, ze choc podczas jazdy na 'luzie' paliwo jest podawane w minimalnym stopniu (dawka jest 'akuratna') to jednak jest to bardziej oplacalne niz hamowanie silnikiem, a wiec przejechaniu odpowiednio krotszego dystansu niz na 'luzie' a nastepnie rozpedzanie z niekoniecznie optymalnym dozowaniem paliwa. Sadze, ze to czestsze 'nadrabianie' oplaci sie mniej niz stabilna jazda na luzie

  2. #42

    Data dołączenia
    Nov 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Möhnesee
    Auto
    Audi A8 3.0TDI
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sparky
    moze ktos kto kojarzy cos z ciezarowek wytlumaczy jak dziala hamulec gorski bo zdaje sie ze zamyka sie odplyw spalin zeby zwiekszyc mozliwosci hamowania silnikiem o ile sie nie myle.
    zazwyczaj jest a raczej byl ( bo dzisiaj to juz raczej zadkosc) to przycisk na na podlodze pod siedzieniem i sluzyl w niektorych modelach nie tylko do hamowania ale rowniez do zgaszenia auta wlasnie przez zamkniecie odplywu spalin i "dlawil" silnik.

    retader hydrodynamiczny czy elektryczny umieszczany jest jako wajcha na kierownicy i jest duzo skuteczniejszy. mozna nim nawet do 0 wyhamowac tylko trwa to troche dluzej niz pedalem hamulca.
    zyczylbym sobie cos takiego w moim A3

  3. #43
    Coolfon's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wolbrom/Kraków/Katowice
    Auto
    Audi A3 ABT
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    12 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez GRAWER
    To ja sie Coolfon, z Toba nie zgodze,ok ?
    Jasne GRAWER, masz prawo nie jestem ekspertem piszę tylko co mi się wydaje logiczne. Z tym wyziębianiem to masz rację ja trochę przesadziłem (ale nie dużo bo podpieram się swoim doświadczeniem). Przejechałem tak w sumie może z 10 km na luzie w drodze Kraków- Rzeszów teraz tam roboty są więc do 80km i na luz do następnego remontowanego odcinka. Niunia się wyziębiała o ok 5st co jakiś czas na odcinkach ok 400m a na obroty też nie wchodziłem max 2500-3000rpm. Nie zaoszczędziłem spaliła średnio 8,6l/100. A z hamowaniem silnikiem też wydaje mi się że to dobra praktyka, spójrz choćby na tabelę którą przygotował Mach kilka postów wyżej.
    P.S.
    No ale zgodzisz się chyba że nie szkodzi w znaczącym stopniu jazda na luzie ?
    Srebrny pocisk ...



  4. #44

    Data dołączenia
    Dec 2005
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    szczecin
    Auto
    OOOO
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0TDI BKD

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Coolfon
    Niunia się wyziębiała o ok 5st co jakiś czas na odcinkach ok 400m a na obroty też nie wchodziłem max 2500-3000rpm
    A no wlasnie, blok silnika benzynowego z racji zasady dzialania jest wykonany z aluminium o wysokim wsp. przewodnosci cieplnej, zeby dobrze odprowadzac nadmiar ciepla.. w przeciwienstwie do zeliwnego 'diesla'

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Coolfon
    No ale zgodzisz się chyba że nie szkodzi w znaczącym stopniu jazda na luzie ?
    Zgadzam sie jak najbardziej Co wiecej, wyrazilem swoje zdanie na ten temat - polecam lekture 26 postu w tym watku

  5. #45
    Bielkins's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Auto
    ? Przecież zastąpiona przez Euro!
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU

    Domyślny

    Mnie osobiście wykres przedstawiony przez Macha i wcześniejsze dane przedstawione przez hanluka przekonują, gdyz są zbiezne.
    "Make friend with your fast"
    Mossberg i Taurus 357 Magnum, Miłości Dwie Moje

  6. #46

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    A jak to jest w przypadku hamowania, np. z biegu 4. i stopniowego wciskania sprzęgła.. czy trzymacie nogę na sprzęgle dopóki auto nie stanie czy zwalniacie już na "luz" przy jakichś 10km/h ?

    Bo tych kierowców co widzą czerwone światło i dają od razu na jałowy, to nawet nie pytam.

    Kolega powiedział mi, że w dieslach hamowanie silnikiem daje po dupie sprzęgłu i kołu dwumasowemu, no ok, jesli nawet, to przecież przy hamowaniu tylko nożnym, trzeba więcej tak na prawdę jeździć na pół sprzęgle, żeby auto nie szarpało przy wolniejszej prędkości. A wtedy można szybciej spalić sprzęgło nie?

    Jak to jest? Mam dylemat, bo nauczony jestem hamować silnikiem, tylko do 3 biegu, nie niżej.
    Ostatnio edytowany przez Anmato - 16-04-09 o 18:08

  7. #47
    rychoo's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław/Nowa Ruda
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T AMK
    Pomógł
    3 razy

    Domyślny

    jeżdżąc na pół sprzęgle zakatujesz je szybciej niż później

    generalnie hamujesz silnikiem wspomagając się (lub nie w zależności od okoliczności) hamulcem i jak już jest czas na wciśnięcie sprzęgła (bo obroty silnika są już bardzo nisko) to w zależności czy jeszcze musisz podjechać dużo czy nie, robisz odpowiednio redukcję lub wrzucasz na luz... przy redukcji kółko się powtarza...

    w mojej ocenie tak to powinno wyglądać

  8. #48

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Taki właśnie mam styl, tylko teraz mam TDI noi stąd to pytanie.. że niby w TDI hamowanie silnikiem szybciej niszczy ten drogi dwumas..

  9. #49
    sopek's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Szczecin
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T APP
    Pomógł
    3 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    ja jezdze wyluzowany codziennie i jakos jeszcze sie nie rozchorowalem ;]

    a tak na powaznie:
    jak zjezdzam z jakiejs gorki to oszczedniej wrzucic na luz, dalej (czyt. taniej)dojedzie sie niz na biegu,

    hamowanie biegiem tez nie wyglada tak ze zbilzamy sie do roonda z predkoscia 70km/h a my na dwojke bo trzeba hamowac biegiem,

    na dlugiej trasie dobrze nawet czasem jak sa gorki wrzucic na luz, aby silnik na wolnych troszke pochodzil, nie mowie tak samo aby ktos wrzucal przy 180km/h na luz,

  10. #50

    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Pomógł
    6 razy
    Podziękował
    26 razy

    Domyślny

    Z górki to wrzuca się raczej na 5 albo 6 a nie na luz. Ale co do hamowania silnikiem, niech się wypowiedzą obeznani TDI userzy Zużywa to szybciej dwumas? Bo sprzęgło na pewno..

    http://www.technikajazdy.info/quiz-m...nie-silnikiem/

    Ps. rychoo odebrałeś swój bolid od mechaników?
    Ostatnio edytowany przez Anmato - 16-04-09 o 19:18

Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •