A długo świecą? może jakieś lepsze masz.
A długo świecą? może jakieś lepsze masz.
|
długo moze nie ok 4 miesięcy, ale swiecai mysle ze fajnie bedzie wygladalo jak tab pod led`y sie da
marcin_o23, co konkretnie masz na mysli ze sie szybko przepalaja??
- Ja jezdze prawie 2 miesiace i wszytsko jest dobrze.
Owszem kupilem lepsze (SMD) ledy, byly troche drozsze, ale jak juz zmieniac to na konkretne, prawda?
Jezeli chcesz ledy to poszukaj na allegro, wpisz Led SMD i ci wyskoczy. Kosztuja okolo 12 zl.
no ja miałem jakies za 20zł szt i jedna mi padła po ok 2 tygodniach, dlatego zrezygnowałem z ledów, to tylko moja opinia o ledach
To ze dales 20 zl nie jest jednoznaczace ze byly warte 20 zl. Ale jezeli mi sie te przepala, to dam wszytskim znacGeneralnie w srodku auta tez wszedzie mam te Ledy.
Wie ktoś w końcu jak wyjąć tą lampkę bo boje się żeby tego nie uszkodzić..![]()
Nie wiem po co chcesz wyjmować cały wkład, ale skoro naprawde potrzebujesz to musisz odkręcić całą listwe. Czyli zdjąc plastiki z klapy bagażnika, wtedy odkręcić 2 lub 4 (nie pamiętam dokłądnie) śruby bodajże klucz 10 i wyjdzie ci cała listwa na zewnątrz i wtedy będzie do tego wszystkiego dostęp. Do wymiany żarówki wystarczy odkręcić 2 srubki. Jezeli nadal się nie pali to sprawdz voltomierzem (moze byc najtanszy z marketu za 15zl) czy masz napiecie na wkladzie. Jak jest to znaczy ze wystarczy podoginac blaszki i nie trzeba nic rozkladac, jak nie ma 12v to musisz niestety rozgrzebac listwe i szukac przyczyny.
ja zmienilem zwykłe żarówki na led podwójne, jeżdżę już około 2 tygodni i jest spoko, czytałem o tym, że się palą, ale to są tak śmieszne pieniądze, że testować można - ale efekt jest fajny
zdjęcie troche nie oddaje rzeczywistości, ze względu na zły balans bieli, ale mam lepsze, bo kolega potrzebował na stronę www, ale bez rejestracji (żeby była zakryta) więc daję też to bez całej rejestracji:
![]()
tak się składa że z tyłu mam w miejsce żarówek wstawione diody led i już jakies dobre pół roku świecą....więc co do przepalania się led-ów to nie jest reguła. pozdr.
Ledy mają ujemny współczynnik temperaturowy więc jeśli temperatura rośnie to zwiększa się także prąd przepływający przez diodę (nie dotyczy zasilania źródłami prądowymi) a co za tym idzie zwiększa się wydzielane ciepło na diodzie.
Rezystancja termiczna diody z powietrzem maleje ze wzrostem różnicy temperatury więc jeśli rezystor jest tak policzony aby nie przeciążać diody tzn żeby nie pracowała z parametrami granicznymi to powinna działać długo.
Więc jeśli między zwiększającym się wydzielaniem ciepła na diodzie a rezystancją termiczną otoczenia nie nastąpi równowaga przed osiagnięciem przez diodę ok 80 st C. to ulega ona degradacji (samozniszczeniu).
Dlatego pewnym i bezpiecznym zasilaniem diod są źródła prądowe, jednak nie spotkacie tego w "żarówkach" z Allegro itp bo to kosztuje dodatkowe pare złotych.
EOT
2.0 TDI -> 201KM / 416Nm
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)