Witam problem skrzyń biegów montowanych w koncernie VAG do AUT GOLF IV AUDI A3 TOLEDO II LEON I SKODA OCTAWIA VW CADDY przy sinikach 1,4B 16v 1,6B 1,6 16v 1,9SDI polega na odpadających nitach z mechanizmu różnicowego . Średnia żywotność nitów w w/w modelach jest ok 80tys km ,w 98r czyli rok po wypuszczeniu wadliwych skrzyń wypuszczony został zestaw naprawczy do mechanizmu różnicowego ( trwałość śrub wahała się od 60 do 80tys km ) Ok 2002r wadliwe nity zostały zastąpione przez grubsze nity ok 2mm na średnicy nita ale tez nie wytrzymują mocy i odpadają średnio przy przebiegu 100tys km.
Co do zamienności skrzyń jak najbardziej sa zamienne lecz trzeba uważać na skrzynie o oznaczeniu DLP i ERT ponieważ maja większe przeguby , oraz na skrzynie DUS ponieważ pochodzi od silnika SDI wolnoobrotowego
pozdrawiam