Niestety moje łopatki wirnika rozpadły się na części (typowa przypadłość vag). Nowa pompka centralnego do A3 to koszt ok. 400-500zł a do tego mój model "G" jest praktycznie niedostępny więc postanowiłem zakupić starszą pompkę z 1 wyjściem aby z niej wziąć wirnik (miałem nadzieje że będzie taki sam). Pompek tych jest pod dostatkiem i kosztują ok 100-150zł
Ja zakupiłem pompke do starych modeli A4, A6, A100, A80/90. Pompka zakupiona ma numer: 4A0 862 257 J (ostatnia cyfra nie jest w tym przypadku istotna) lub od golfa III (1HO 962 257)
Zdjęcie zakupionej pompki
Po rozebraniu jej się okazało że wirnik jest 2 x grubszy (pewnie dzięki temu nie pękają tak łatwo, tylko czemu w a3 jest taki cienki) i niestety nie pasuje do starej.
Po zmierzeniu rozmiarów mocowań padła decyzja że będzie przeszczep silnika.
Potrzebne narzędzia:
- śrubokręty (krzyżak, płaskie duże i małe)
- kombinerki
- nóż, malutki brzeszczot lub inne małe narzędzie tnące
- lutownica
Najpierw rozkręcamy starą obudowę, zaczepy wystarczy podważyć i dostaniemy się do środka:
Wyciągamy płytkę (trzyma się na taśmie i 2 przewodach których nie urywamy). Następnie odkręcamy 3 śrubki aby dostać się do wirnika.
Rozbieramy cały wirnik góra + środek + łopatki + podstawa. Na końcu będzie metalowa osłona z której odkręcamy 2 śrubki oraz 4 gumowe bolce. Bolce trzeba wcisnąć w dół aby ich zgrubienie znalazło się pod metalową osłoną. Przecinamy zaraz za kablami plastikową rurkę ja użyłem malutkiego wiertła żeby na szybko się uwolnić a potem poprawiłem brzeszczotem aby było równo.
Wyciągamy cały stary silnik
W zakupionej pompce robimy dokładnie to samo, bez cięcia plastików gdyż w niej zamiast plastikowej rurki jest gumowy trójnik który łączy silnik oraz wyjścia. Ten gumowy trójnik nie wyrzucamy ponieważ nam się przyda.
Po rozkręceniu silnika ZAKUPIONEJ pompki (procedura jest taka sama jak opisałem wyżej) wyciągamy go oraz odlutowujemy 2 czarne kable które idą do małego uzwojenia przy wyjściu. Do pompki powinien być przylutowany tylko czerwony i niebieski przewód
Gumowy trójnik o którym wcześniej mówiłem tniemy aby uzyskać rurkę
Wkładamy silnik do starej pompki zakładając w tym samym czasie zrobioną przed chwilą rurkę na wyjście z silnik oraz na plastikową rurkę którą wcześniej ucięliśmy.
Kable lutujemy do płytki w miejscu starych lub je po prostu łączymy czerwony to +
Skręcamy obudowę wkładamy do auta i to by było na tylePompka pięknie działa bez żadnych efektów ubocznych poza zaoszczędzonymi pieniędzmi. Dzięki temu że wirnik jest o wiele grubszy niż ori z A3 pompka powinna działać wieczność
Czas przeszczepu to ok 1 godzinka.
Miłej zabawy !
zamieszczam link do instrukcji w PDF-ie gdyby fotki wygasły
http://hostuje.net/file.php?id=378e1...9e68cc8a63cb94