chlopaki w klubie juz zakladali 205 na 8" i nie bylo problemow. Wszystko ladnie wygladalo. Felga 8'' ma na szerokosc 200 mm wiec zostaje Ci jeszcze 5mm zapasuOryginalnie napisane przez MiG25
ja mam 7" i duzy zapas.
chlopaki w klubie juz zakladali 205 na 8" i nie bylo problemow. Wszystko ladnie wygladalo. Felga 8'' ma na szerokosc 200 mm wiec zostaje Ci jeszcze 5mm zapasuOryginalnie napisane przez MiG25
ja mam 7" i duzy zapas.
PLATINUM Car Protection - Profesjonalne systemy ochrony lakieru
A3 1.6 AKL >>> Mercedes S320 W140 >>> Mercedes S500 W220 >>> BMW 745i E65
|
wejsc wejdzie ale nie bedzie juz chronila rantow felgi wiec na 8 cali nie radzilbym wkladac 205'tekOryginalnie napisane przez Wiśnia
producenci felg dla felg 17'to calowych do Audi A3 8L mniej wiecej tak zalecaja:
7-7,5 = 205/50 215/45
8-8,5 = 215/45 225/45
9 = 235/40 245/40
dla 18'calowych:
7,5 = 215/40 225/40
8-8,5 = 225/40 245/35
9-9,5 = 245/35
dla 19'calowych:
8-8,5 = 215/35 225/35
przy czym dla S3 zalecaja te wieksze wymiary a w przypadku 17'tek 8-8,5 nawet 235/40
A3 1.9 TDi ____________________________________________
Ja tez sie naczytalem o wzroscie spalania , spadku mocy itd. Auto kupilem na 225/45/17 , przed zima wrzucilem 185/65/15. Spodziewalem sie ze bedzie jakas mega roznica - lepsze osiagi , mniejsze spalanie. Szczerze , nie odczulem ani tego ani tego !! fakt , kierownica chodzila duzo fajniej , teraz ( znowu 17" ) trzeba ciut mocniej fajerą kręcić . Teraz autko nie pływa na zakrętach , no a trzymanie sie drogi jest zupelnie inne !!! zdecydowanie polecam 17" , więcej + jak - ( wedlug mnie)
założylem 17" z oponami 225/45/17 mimo tego że auto wygląda SUPER i na zakretach jedzie jak po szynach ( mam seryjnie obnizone o 16 mm ) to nie jestem do końca zadowolony , dużo jeżdrze po mieście i wjejskich drogach , cały czas parkuje na chodnikach , ciągle mam stres że sobie felgi porysuje a o komforcie na naszych dziurawych drogach już nawet nie mówie bo jest dużo gorszy , osiągi sie duzo pogorszyły , mam tdi alh 90 ps
ja tam mam 1.6 i powiem szczerze że nie tyle osiągi gorsze (bo przy takim silniku trudno o osiągach jako takich wogóle rozmawiać) jak spalanie jest większe na 17. Zimówki miałem na stalówkach 15" 195 szerokie i palił 7,5-8,5 jeżdżąc tylko po mieście. Teraz na 17" 225/45 zejść poniżej 9 to jest takie troche wyzwanie (które średnio chce mi sie podejmować).
Ale z tego wszystkiego tyle mam że auto ładnie wygląda na większych kołach
dlaczego myslicie ze sama zmiana kol z 15" na 17" ma miec wplyw na osiagi? przeciez profil opony dobiera sie ta aby srednica kola sie nie zmienila w stosunku do kola 15", ktos juz wczesniej podal swietny link gdzie mozna sobie to wrzystko policzyc
moim zdaniem na spalanie/osiagi ma wplyw szerokosc opony, bo im szersza tym wieksze stycznosc z podlozem a co za tym idzie zwieksza sie tez tarcie
to jest moje zdanie, poprawcie mnie jezeli sie myle
zgadza sie tyle ze z wielkoscia felgi analogicznie rosnie jej szerokosc wiec mozna powiedziec ze czepiasz sie slow ale jest dokladnie tak jak napisales...Oryginalnie napisane przez Adam83
powered by CompSPORT
maly ale wariat w-wyrcy r-rycy c-cescy
"Wariat drogowy jest w kazdym z nas, nie pozwol by kierowal Tobą...."
http://www.cuddruk.pl/
Ciezko znalezc felge 17" o szerokosci 6"Oryginalnie napisane przez Adam83
GRAWER, ale mozna kupic felge 7,0x15" i w takim wypadku, przy zalozeniu ze srednica kola 15" i 17" z ponona bedzie taka samai szerokosc opony bedzie taka sama, spala nie bedzie identyczne w obu przypadkach, wlasnie o taki motyw mi chodzilo
Adam83, slusar wyraźnie podał dokładne rozmiary kół jakie chce założyć. Dyskusja cały czas opiera sie właśnie o szerokość gumy, bo sprawa oczywista że o opory toczenia chodzi (a w sumie jakby czepiać sie szczegółów to nie o tarcie, tak jak pisałeś) a nie generalnie o średnice koła.
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)