|
No nie od dzisiaj też wiadomo, że jak trzeba dolać, to i trzeba kupić a najlepiej kupić to samo co się miało wlane. Osobiście nie mam nic do Castrola i ta firma ma też dobre oleje ale
1. większość nie z polskiej dystrybucji
2. na pewno nie z beczki
3. na pewnie nie to co w warsztatach polecają
dodatkowo, firma ma chyba najsilniejszy marketing, baaaardzo rozbudowaną bazę produktów.
Fajne jest to że współpracują z koncernami - to daje na pewno wynik in minsu jest to, że zbyt silnie w tej firmie działa lobby sprzedażowe i napędzające wyniki. Moim zdaniem Castrol stoi od dłuższego czasu w rozkroku i zaczyna niestety przechylać się w stronę produkowania jak najtańszym kosztem i sprzedawania jak najdrożej. To oni m.in. upowszechnili produkcję olejów z III bazy i nazywanie ich syntetycznymi, poprzez odpowiednią bazę dodatków. Większość producentów podążyła za nimi. W tej chwili są na etapie ograniczania tych dodatków do niezbędnego minimum, żeby łapać się w konkretne kategorie (oczywiście nie dla wszystkich olejów).
Przez ile lat olej do uzupełniania ubytków może sobie stać w butelce i nie straci na wartości?
Czy nawet jeśli nie przejedzie się w ciągu roku 15 tys.km w przypadku diesla to trzeba wymienić olej mimo wszystko czy można sobie przez parę miesięcy dociągnąć do 15?
1. Olej ma swoją ważność. Zależy od marki i producenta, nie powinno się jednak przekraczać 5 lat dla zamkniętej butelki i 3 dla otwartej. Dodatkowo olej powinien być przechowywany w temperaturze 5-20 stopni. Jak stał w garażu to po roku jest do wyrzucenia.
2. Możesz dociągnąć. Wymienia się co roku, ze względu na stażenie ale te 2 czy 3 miesiące nie zrobią różnicy. Jak dłużej to raczej warto wymienić. Nie zaszkodzi.
Audon (12-10-10)
Przyszedł czas na zmianę oleju, macie jakiś sklep internetowy z olejami godny polecenia ?
odezwij się do kolegi elemenateur ewentualnie Franc, pomogą, dobiorą olej, będziesz zadowolony
Getting away with murder!
Dokonałem wymiany oleju na półsyntetyczny Castrol Magnatec 10W-40 następna wymiana 15kk km po przejechanych 400km mam wrażenie ze praca silnika jest nieco płynniejsza.
motor 1.8t AUM przebieg 183kk
dobry wybór, narzekają ludzie na castrol a ja od lat do różnych aut wlewałem castrol i nie miałem żadnych problemów, teraz mam 5w30 i jest bardzo dobrze,
po co komuś xW50 albo xW60 - na sacharę się ktoś wybiera ? u nas spokojnie w30 no jak się ktoś uprze w40 wystarczy,
co do literki przed W
nie wolno zmieniać z pół syntetyku na syntetyk, z mineralnego na półsyntetyk ani z mineralnego na syntetyk,
nowe auta mogą śmigać na 0W i 5W, z większym przebiegiem powinno się przejść na 10 W a już duże przebiegi na mineralny,
oczywiście zadbane auto warto jak najdłużej utrzymać na syntetyku,
moje audi 158 tyś i lata na 5W30 Castrol i nie widzę lepiej, kiedyś przejdę na 10W30 a jaka firma to nie wiem, na Castrolu nigdy nie mialem żadych problemów, a nie widzę potrzeby przepłacać za jakąś inną nazwę oleju chyba że auta są "jakoś specyficznie uzywane"
Absolutna bzdura wywodzaca sie jeszcze z lat 70-80 i nie prawdziwa w dzisiejszych czasach. Bylo juz o tym pisane 489579423 razy, silnik moze miec i 5 milionow kilometrow jesli jest w dobrej kondycji lejemy syntetyk bo to najlepszy sposob zeby mu pomoc przejechac kolejne drugie tyle, zmiana oleju na polsyntetyk o wiekszej gestosci ma sens tylko wtedy jesli silnik ma juz luzy ( i jest to raczje rozwiazanie dorazne ) badz zostal ZAPROJEKTOWANY pod olej polsyntetyczny ( praktycznie sie juz to w dzisiejszych czasach nie zdaza ). Oleju mineralnego nie zalewamy nigdy bo rownie dobrze mozemy zaczac jeszcze kopac lezacego. Przejscie z oleju polsyntetycznego na syntetyczny tez nie zaszkodzi silnikowi bo nowe oleje polsyntetyczne juz nie maja prawa zostawiac zadnych osadow w silniku ktore majacy wieksza wartosc tbn syntetyk by wyplukal. xw50 albo xw60 po pierwsze sa w wiekszosci olejami pelnosyntetycznymi o bardzo dobrych wlasciwosciach smarnych/myjacych a to ze nie zachowuja prawidlowe smarowanie w wysokich temperaturach jest jak najbardziej ich zaleta niezaleznie od temperatury zewnetrznej. Castrol nei jest zlym olejem, jest olejem bardzo czesto podrabianym stad tez czesto negatywne opinie o nim i problemy. Kolejna sprawa ze literka przed W nie oznacza czy olej jest na bazie mineralnej czy syntetycznej.nie wolno zmieniać z pół syntetyku na syntetyk, z mineralnego na półsyntetyk ani z mineralnego na syntetyk,
nowe auta mogą śmigać na 0W i 5W, z większym przebiegiem powinno się przejść na 10 W a już duże przebiegi na mineralny,
2 Fast not 2 Furious
Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2
bzdura czy nie ja sie z Tobą spierał nie będę
ale nie pisz że mineralnego nie stosuje się nigdy (to jest dopiero bzdura) bo nawet najlepsze silniki tracą swoją jak Ty to piszesz kondycję
xW60 - jak ktoś planuje użytkowac auto w temperaturach które w Polsce się nie zdarzają niech zalewa i tak, ja nie bronię, tylko po co, takie oleje są dobre ale są droższe, uważam to za nieuzasadniony wydatek
wiem, że literka z przodu nie oznacza czy sent cz nie, ale pokaż mi dziś syntetyk z oznaczeniem z przodu innym niż 0 lub 5 bo jestem ciekawy czy takie są (ogólnie tak się przyjęło)
ja jednak nie jest aż takim fachowcem w tym temacie jak Ty dlatego też szukałem info w necie zanim wymieniłem olej
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html
albo http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-wybrac-3
albo http://tuning.pl/_tuning_Tajemnicze_...aid_3343_.html
Ostatnio edytowany przez styx1 - 14-10-10 o 11:30
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)