Własne doświadczenie pokazało mi, że walnięty termostat nie spowodował żadnego błędu w komputerze. Sposób kolegi PROSTO jest chyba najbardziej trafny.
Własne doświadczenie pokazało mi, że walnięty termostat nie spowodował żadnego błędu w komputerze. Sposób kolegi PROSTO jest chyba najbardziej trafny.
100 BHP / 1.6 L Klub
|
kolego PROSTO zasugerowałem się tym co napisałeś i z tego co zaobserwowałem to waż dochodzący do chłodnicy jest ciepły/letni.
Tylko do tego jeśli silnik nagrzeje się do temp. 80stopni włącza się wentylator i schładza silnik do 60st. wszystko to zaobserwowałem na postoju/pojazd nie był w ruchu
dodam ze nawiewy były wyłączone w kabinie samochodu
nagrzewa sie wraz z rosnaca temperatura w aucie to oznacza ze termostat jest niesprawny,ale co dotego schladzania to jest juz dziwna sprawa poniewaz czujnik odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora jest umiejscowiony na obudowie chlodnicy.masz mozliwosc sprawdzenia rzeczywistej temperatury silnika?
Who I am? I am a the Champion.
szczerze mówiąc jutro podepnę sie pod vag u mechanika to napisze o temp.
ktoś pisał że można sprawdzić temp. za pomocą panelu sterowania w kabinie samochodu
szybka podpowiedz jak to zrobić? prosze
dodam jeszcze że pare dni temu bawiłem sie takim laserowym urządzeniem do pomiaru temp.
jak sie laser skierowało na wybrany punkt to odczytywana była temp. danego miejsca
badałem okolice termostatu i wykazywało temp. około 65-70 stopni natomiast na obudowie silnika około 80stopni
nie wiem w jakim stopniu jest to urządzenie wiarygodne
Ostatnio edytowany przez mariusz11111 - 13-10-10 o 15:02
przypadkiem nie byl to tester do klimatyzacji?mniejsza z tym do czego byl ale wiem o czym mowisz.mogles sprawdzic ile pokazuje na zegarach i porownac z odczytem z testera.
wyswietlanie na panelu climatronika wlancza sie poprzez wcisniecie obiegu zamknietego (auto ze strzalka) i przycisku nadmuchu w gore(strzalka w gore) wyswietla ci sie kody climatronika.uprzedzam pytanie gdzie szukac kanal 51
http://www.a3-club.net/forum/showthr...ika#post223740
http://www.a3-club.net/forum/showthr...ik+kody&page=2
Who I am? I am a the Champion.
Czy cos powaznego bedzie sie dzialo z termostatem jak sie wylamie te 2 króćce w obudowie??
![]()
no i po zabiegu, byłem u mechanika po podpięciu pod vag i sprawdzeniu temperatury wykazało 72 stopnie
po sprawdzeniu błędów jakie się pojawiły to :
błąd czujnika temp. cieczy (wymieniany był jakieś 3 miesiące temu)
sonda lambda 2
i błąd z numerem 18070 o którym nic mi nie wiadomo
i tu pytanie
czy błędy które się pojawiły mogą być spowodowane wadliwym termostatem
co to za błąd 18070
ok rozumiem
ale teraz powiedz mi kolego czy błąd 18070 ma wpływ na prawidłowa prace termostatu
termostat jest calkowicie elementem mechanicznym,wadliwy wentylator moze powodowac spadki temperatury i tym samym czesciejsze otwieranie i zamykanie sie termostatu.termostat o ile jest sprawny bedzie dziala poprawnie pomimo tak czestycz spadkow i wzrostow temperatury
Who I am? I am a the Champion.
There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)