Strona 6 z 41 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 51 do 60 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #51
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Andrzej ale nie ma żadnej różnicy praktycznie jeżeli chodzi o zimę pomiędzy 5W30 a 5W40. Jeżeli jesteś konkretnie zainteresowany motulem i masz 2 litrową turbinkę to dlaczego nie zalać x-lite 0W30. Przy sporej ilości zimnych rozruchów dla cyklu miejskiego będzie on chyba najodpowiedniejszy oraz co do faktu, że zbliża się zima i norm jakie spełnia.



    "List of the most common VW standards

    * VW 500.00 – VW spec for multigrade engine oils for petrol engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity for engines built up until August 1999 (MY 2000).
    * VW 500.00 + 505.00 – Oil meets both VW 500.00 and 505.00 spec.
    * VW 501.01 – VW spec for petrol engines for engines built up until August 1999 (MY 2000).
    * VW 501.14 – Brake fluid with low viscosity, VW 2006>.
    * VW 502.00 – VW spec, oil for petrol engines. Successor of VW 501.01 & 500.00 spec.
    * VW 503.00 – Long-life petrol engine oil for VW cars with WIV. Meets ACEA A1, SAE 0W-30 or 5W-30. Suitable for the AUDI S4, engines with an output greater than 180bhp should use 503.01 or 504.00/507.00.
    * VW 503.01 – Special engine oil for some VW petrol engines. SAE 5W-30. Suitable for the Ausi RS4, TT, S3 and A8 6.0 V12.
    * VW 504.00 – Long-life petrol engines with WIV.
    * VW 505.00 – Passanger car diesel engine oil, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities:- SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max evaporation loss.
    * VW 505.01 – Special engine oil for VW turbodiesel with pump-injector-unit and for the V8 commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 spec.
    * VW 506.00 – Special long-life engine oil for turbodiesel engines with WIV, viscosity is SAE 0W-30.
    * VW 506.01 – Special long-life oil for turbodiesel engines with pump-injector-unit with WIV.
    * VW 507.00 – Long-life diesel engine oil with WIV.
    * VW 508.00 – Fuel economy low saps oil in development.

    WIV is extended drain periods up to 30,000km or 24 months."

    Linki: VW OIL Requirements (1998-2006)
    Technical Service Bulletin Audi - lista olejów spełniających normy
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 03-11-10 o 18:00

  2. #52

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cosmo, dzięki za podpowiedź. Wybierając olej zastanawiam się też nad "braniem" oleju. Tak mniej więcej dolewam 0.5L co 3-5kkm. Wcześniej jeździłem na wolnossącym 2.0 (clio sport) i nie brał ani kropelki, ale tutaj każdy mówi mi, że "ten model tak ma" i nie ma się czym przejmować Zmieniając olej chciałbym brać pod uwagę możliwość zmniejszenia efektu "brania". Tutaj nie jestem pewien czy zachodzi jakakolwiek zależność

    pozdro,
    andrzej.

  3. #53
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    To napisz nam co masz zalane, jak często zmieniasz olej, czy masz wycieki i czy są jakieś oznaki, że Ci przepala olej.

  4. #54

    Data dołączenia
    Apr 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0T BWA
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    To napisz nam co masz zalane, jak często zmieniasz olej, czy masz wycieki i czy są jakieś oznaki, że Ci przepala olej.
    Od kupna auta używam Mobil Synth S 5W40. Początkowo zmieniałem olej co 12-15kkm ale teraz jestem bardziej uświadomionym użytkownikiem i zmieniam co 8-10kkm. Wycieków brak, miska i inne elementy są suche. Za pierwszym razem gdy nie wiedziałem jeszcze że mi "bierze olej", przypomniał mi o tym FIS - wtedy poziom oleju spadł tak, że końcówka bagnetu była sucha - od tamtego czasu okresowo sprawdzam bagnet i jak spadnie do minimum, robię dolewkę, zazwyczaj 0.5L. Nie wiem czy mogą być jakieś inne oznaki - sadza na wydechu to normalne przy turbo, olej ma prawo być ciemny/czarny od wypłukiwanego nagaru... jako laik tyle mogę powiedzieć

    Do przejścia na Motul skłoniły mnie dyskusje na różnych forach, potem doczytałem nieco o parametrach olejów, aż w końcu przemówiły do mnie komentarze o zmianie kultury pracy silnika czy braniu oleju, więc pomyślałem, czemu by nie spróbować, ot co

    PS. Mechanik twierdzi, że branie oleju może być symptomem początków problemu z turbiną, ale praktycznie od 2ch lat jest cały czas bez zmian, silnik działa miarowo itp. zatem mechanik odradza jakiekolwiek ingerencje.

    pozdro,
    andrzej.
    Ostatnio edytowany przez jedreg - 03-11-10 o 21:25

  5. #55
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    2.0T sa dosc cieplymi silnikami zwlaszcza jak sa hymmmm uzywane zgodnie z mozliwosciami , stad tez moze byc zwiekszone zuzycie oleju jesli czesto korzystasz z gornych zakresow obrotosciomierza. O ile sie nie myle to olej ktoreg uzywasz nie jest syntetykiem a olejem HC z dodatkami technologi syntetycznej jak to lubie producenci pisac, generlanie nie jest olejem zlym ale dobrym tez nie ot przecietniak. Z gamy mobila mozesz sie zdecydowac na 5w50 albo 0w40 oba oleje w pelni syntetyczne i o bardzo dobrych wlasciwosciach ( wsumie sadze ze 5w50 bardziej odpowiada 2.0T ). Co do motula to postawilbym jednak na 5w40 x-cessa albo x-cleana ( bez roznicy ktory ) ewentualnie specifica. Ale jesli chcesz zalac naprawde dobry olej to millers XFS 5w50 bedzie strzalem w 10 .
    Ostatnio edytowany przez Quash - 07-11-10 o 12:37
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

  6. #56
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Teoretycznie przy tych koniach powinieneś zalać coś lepszego. Normy mówią, że powyżej 180 koni, należy stosować olej 503.01 lub 504.00. Specyfika 504.00 nie ma sensu, bo jest LowSaps do dpfów, a ty przecież nie masz tego filtra. Zalej więc x-lite. Zużycie może spaść, bo jest on bardziej wytrzymały i dedykowany m.in. do tt, s i rsek. Ten olej co miałeś zalany, też był niezły ale spełniał niższe normy odrobinę, no i mobil jest bardzo często podrabiany w Polsce, więc jak na takiego trafiłeś to mógł znikać. Baza też jest inna niż na zachodzie niestety. Przy takim silniku, jak Twój ważne jest też samo użytkowanie oleju. W przypadku zimnych rozruchów w dużej ilości i jeździe po mieście będzie dostawał sporo benzyny, która będzie powodował jego degradację, dlatego warto go wymieniać właśnie częściej. Ważne jest też, że zanim zdecydujesz się na buta to powinien złapać olej właściwą temperaturę. Dzieje się to po około 15/20 km, w przeciwnym razie go przepalasz, bo nie uzyskuje on swoich optymalnych właściwości smarnych. O używaniu turbo już Cię uczyć nie muszę chyba . Motul ogólnie robi mało lotne oleje, więc może akurat ograniczysz zużycie.

    Alternatywą dla Motula jest Valvoline SynPower 0W40 lub SynPower™ MXL 0W30 lub 5W30

    @Quash
    bez sensu jest stosowanie olejów o szerokich spektrach SAE, bo uzyskiwane są one poprzez dodatki i nie zawsze takie oleje są stabilne w normalnej eksploatacji. Wszystkie oleje typu sport, są na krótkie wysilone przebiegi i na co dzień stosowanie SAE 5W50 nie ma sensu. . Formuła 1 ma bardzo gorące silniki i używa 5W i 10W Olej na bazie PAO nie będzie znikał a jeżeli chodzi, o samą gradiację to dla specyfikacji 30 i 40 lepkość w temperaturze 150C jest taka sama 3,75, dla olejów 50 3,85 o ile dobrze pamiętam. Różnica jest natomiast znacząca jeżeli chodzi o temperaturę normalnej pracy 100C i tu na niekorzyść tych z przedziału 50W. Mało tego, mniejsza grubość wcale nie musi oznaczać łatwiejszego zerwania filmu olejowego. Wręcz przeciwnie, lepsze oleje, będą miały cieńszą warstewkę, która ulegnie zerwaniu w tym samym momencie co grubsza warstewka oleju gorszego. Związane jest to z samą budową cząsteczkową, dodatkami i grupami, z których oleje są wykonane. Na dowód swoich słów polecam Ci przestudiowanie normy 503.01 i sprawdzenie jakie to oleje ją spełniają. A jest to norma dla najbardziej chyba wysilonych silników audi.

    Edit:


    CHARAKTERYSTYKA:
    · API SL, CF
    · ACEA A3-02 i B3-98
    · Mercedes-Benz 229.1
    · VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
    · Ford Cosworth
    SAE klasa lepkości: 5W50
    Ciężar właściwy przy 150C 0,855
    Lepkość kinematyczna przy 1000C 17,0 cSt
    Lepkość kinematycza przy 400C 133 cSt
    Indeks lepkości 140
    Temperatura krzepnięcia -35oC
    Temperatura zapłonu 230oC
    Lepkość na zimno przy -300C 6,360 cP

    W porównaniu do:
    8100 X- lite 0W-30

    PERFORMANCE
    STANDARDS ACEA A3 / B4
    APPROVALS API SL / CF
    VW 502 00 / 505 00 / 503.01 - Mercedes Benz 229.3
    PERFORMANCE BMW LL-098
    PROPERTIES
    Viscosity grade SAE J 300 0W-30
    Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.856
    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.9 mm²/s
    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 66.5 mm²/s
    Viscosity index ASTM D2270 177
    Pour point ASTM D97 -51°C / -59°F
    Flash point ASTM D92 232°C / 450°F
    TBN ASTM D 2896 11.2 mg KOH/g

    Jak widzisz ten olej, który polecasz jest strasznym grubasem przy 100C. Moim zdaniem dlatego, że żeby właśnie zachować właściwości i normy, które spełnia. Świadczyłoby to o nim, że nie jest na bazie estrowej ale z Grupy III. Dodatkowo porównaj sobie temperatury zapłonu par - teoretycznie, bo spalenie zachodzi też w inny sposób. Dodatkowo Motul spełnia wyższą normę B4 (tłumaczyłem wcześniej przy okazji Magnateca), dla MB i dla wysilonych silników Audi.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 03-11-10 o 22:12

  7. #57
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Ja od wielu lat tylko Mobil1 0-W40 i tak pozostanie

  8. #58
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No ale to jest bardzo dobry olej , zwłaszcza jak się mieszka w Niemczech i w pełni syntetyczny.

  9. #59
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez cosmo-pl Pokaż post
    No ale to jest bardzo dobry olej , zwłaszcza jak się mieszka w Niemczech i w pełni syntetyczny.
    wiem Do moich autek zawsze dobrze pasuje Gdybym jedzil jadnak modelem "M" to bym jedzil 10-W60

  10. #60
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No to zależy jakbyś jeździł. Jak na wyścigi i częste zmiany ok. Jak na co dzień to głupota straszna ale wiem, że na forum BMW wszyscy gadają o tym jak w takiej gradacji SAE oleje są świetne, w gruncie rzeczy nie mając pojęcia Jeżeli masz inne zdanie na ten temat, czekam na dowód

Strona 6 z 41 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •