Strona 10 z 41 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 91 do 100 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #91
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Znow mnie na pewien czas robote wciagnela i widze sporo nowego tekstu. Na poczatku znow chcialem cie wypunktowac bo zwyczajnie interpretujesz/naciagasz/zmieniasz wiele rzeczy tak zeby ci pasowaly do twoich teorii, ale stwierdzilem ze nie ma sensu bo tak mozna do nieskonczonosci tlumaczyc ze nie o to mi chodzilo itp. Zreszta nie o tym ten watek jest druga sprawa ze zwyczajnie szkoda mi wolnego czasu po pracy ktorego ostatnio nie mam za wiele. Twoje tlumaczenia mi jak cos dziala w silnku spalinowym itp. sa dla mnie no powiedmzy ze wprawiaja mnie w dobry humor . Mowisz ze na oczy nie widzialem hamowni i nie mam pojecia jak wyglada praca tam, jak sie przeprowadza testy, itp.
    Tak a świstak siedzi i zawija bardzo dużo wspólnego, zwłaszcza można zasymulować przeciążenia prawidłowo. Zaczyna mi trącić niestety niewiedzą od Ciebie, a nie powinno. Porsche ma taką, która bada m in. odpowiednie przeciążenia i zachowanie oleju w silniku podczas nich i jak to wszystko ma być zrobione, żeby działało i olej nie odpływał w siną dal podczas szybkich zakrętów. W ogóle naukowcy to gryzipiórki, siedzą coś liczą, poje..ni. Stary oni z taki laboratoriów czasem po tydzień nie wychodzą. Nauka to ich życie i mają takie zabawki o jakich Ci się nie śniło. Badają ciągle jakieś bzdury, najlepszym przykładem są stare merce , które zostały tak zaprojektowane i tak pomyślane, że nie chciały się zepsuć. To nie jazdy testowe a labo, hamownia i inne sprzęty. Jazdy testowe mają potwierdzić wszystkie wyniki laboratoryjne.
    Tak sie skalda ze od ladnych kilku lat regularnei pracuje na roznych hamowniach ostatnimi dniami praktycznie codziennie w jednej przebywam i pracuje ( i uprzedzam dopis zlosliwcow - nie nie sprzatam tam ). Na dowod tego szybkie 3 fotki za ktore wsumie moglbym z pracy wyleciec ( szpiegostwo przemyslowe ) ale pracuja tu rozsadni ludzie wiec po wycieciu kilku detali sadze ze nic mi nie grozi. Prosze zdjecie numero uno mala czesc pomieszczenie kontrolnego laboratoryjnej hamowni silnikowej i turbinowej

    1.

    2. Dwie szybkie foki ze stanowiska odpowiadajacego za badanie zachowania sie olejow:





    Wiec jak widzisz chyba jednak odnosnie, hamowni, przeprowadzanych testow, wynikow i na czym polega jak to okresliles "pracy gryzipiorkow" wiem wiecej od ciebie.
    Widze ze masz sporo czasu i dobrych checi, wiec zamiast probowac osobie ktora bierze udzial w projektowaniu silnikow tlumaczyc jak dzialaja i czym sie roznia moze spozytkujesz swoj zapal w bardziej rozsadny sposob. Zrob rozpiske z silnikami audi i normami olejow ktore sa do nich wymagane a nastepnie dokonaj podzialu i zaproponuj kilka olejow do konkretnych samochodow. Moze cos na ten styl ( to tylko luzna sugestia oznaczenia silnikow itp. nie maja nic wspolnego rzeczywistoscia )

    2.1 tdi SKL, ASD , SKF - norma oleju zalacena przez producenta - 512.12
    Oleje dobre: Lotor 3w30, Petron 4w15 i Sknif 5w16
    lepsze: .....
    najlepsze......

    i tak dla poszczegolnych grup silnikowych. Pozniej jakis mily mod podepnie to i duza czesc osob bedzie miala problem z glowy. Pozdrawiam i na przyszlosc jednak troche wiecej hymm wywazenia w ocenie ludzi i tlumaczeniu pewnych spraw bo robisz to w tak agresywny sposob ze zwyczajnie ich obrazasz, stad tez pewnie te podziekowania ktore otrzymalem za post pokazujacy ze jednak nie jest tak do konca jak mowisz.

    Ps. Dobra nie moge sie powstrzymac i jednego pstryczka jeszcze ci nie sprzedac , apropo V8 i ich bulgotania to primo nie wszystkie bulgocza bo wynika to z tego jakiego walu uzyto, tzn. te z walem krzyzowym bulgocza a jesli zastosowano wal plaski to dzwiek bardziej przypomina dwie czworki ( ryk ). Pozatym to
    Dodatkowo, jest to silnik, który z gamy wszystkich z natury najmniej równo chodzi
    tez nie jest do konca prawda, obydwa typy V8 nie wytwarzają wibracji w kierunku pionowym, poprzecznym ani pomiedzy rzedami cylindrów, jedynym problemem sa wibracje wzdluzne ktore w V8 walem krzyzowym bardzo latwo wytlumic stosujac przeciwage dla kazdego z tlokow co zapewnia praktycznie idealne wywazenie, natomiast jesli mamy do czynienia z V8 o wale prostym to wykorbienia leza na jednej plaszczyznie, pierwszy i ostatni tlok jak i srodkowe sa zawsze w tych samych pozycjach dzieki czemu nie wystepuja wibracje wzdluzne. Dodatkowo ustawianie rzedow cylindrow pod katem 90 stopni eliminuje wibracje drugiego rzedu ktore sa problemem w rzedowych czworkach.

    Ok koncze definitywnie swoje wywody w tym temacie i ograniczam sie ewentualnie do konkretnej pomocy.
    Ostatnio edytowany przez Quash - 12-11-10 o 20:14
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

  2. The Following 3 Users Say Thank You to Quash For This Useful Post:

    cosmo-pl (12-11-10),James (12-11-10),Miro (13-11-10)

  3. #92
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    No i spoko, moje wypowiedzi były prowokacyjne po prostu, bez prowokacji nie byłoby tematu pewnie i nikomu by się nie chciało tyle produkować. Cieszę, że pracujesz gdzie pracujesz i że wiesz więcej. Zawsze lepiej wiedzieć więcej niż mniej. pozdrawiam i też ograniczam się do pomocy.

    ps. nie miałem na celu nigdy obrażać i tak nie traktuję dyskusji z Tobą.

    ps.2 jakby się wdać w szczegóły V8 to rzeczywiście tak jest jak piszesz tylko że nie wdawałem się po prostu w typy i rozwiązania. Posłużyłem się "generalną" zasadą.

    aha co do nieznania się napisałem, że nie powinno tak być i dziwią mnie niektóre twoje doświadczenia po prostu. Czuć było, że masz więcej wspólnego, ze względu na pracę, niż ja ale.. temat moim zdaniem dobry..

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 12-11-10 o 21:45

  4. #93

    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam.
    Niedawno stałem się (mam nadzieję szczęśliwym) posiadaczem Audi a3 1.9tdi ASV 110km 2000r Ambition. Po autko kupiłem u zachodnich sąsiadów. Samochód miał niedawno (13tyś km temu) wymieniony rozrząd oraz turbo, przy okazji olej. Nie wiem niestety czy od tego czasu olej był wymieniony więc przymierzam się do jego wymiany, tym bardziej że jadąc do Polski zapaliła mi się (mały fis) żółta kontrolka "konewka" + sensor, a więc z zatrzymałem się na stacji i w konsultacji telefonicznej ze znajomym mechanikiem kupiłem i dolałem ok. 0,5l castrol magnatec 10W40, kontrolka zgasła i dojechałem do domu. Niestety kontrolka znów się zapala i to praktycznie za każdym razem mimo, że poziom oleju jest idealnie wg. instrukcji ale sprawa kontrolki to na inny temat, choć nie ukrywam iż mam nadzieję że po zmianie oleju i filtra kontrolka zgaśnie.
    Wracając do sedna na podstawie tego co napisałem i poniższych informacji proszę o porade jaki olej będzie najodpowiedniejszy dla mojego silnika.

    aktualny olej: unknow + 0,5l Castrol Magnatec 10W40
    aktualny przebieg: 211000km
    rocznik: 2000
    bieżące zużycie: jeszcze nie wiem
    styl jazdy procentowo: raczej standard
    główne miejsca użytkowania: 50%miasto/50%trasa
    co ile następuje wymiana: ?
    jakie wymagania dla oleju: dobry dla silnika
    ilość pieniędzy: ok.100zł? (sam olej)

    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    Ostatnio edytowany przez marsell - 23-11-10 o 15:55

  5. #94
    Pawel_yu's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pruszków
    Auto
    SB
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TDI - CRLB( 150 KM)
    Pomógł
    122 razy
    Podziękował
    19 razy

    Domyślny

    jak to 100 zł

    chcesz kupic dobry olej + filtr + wymiana za 100zl ?

    jesli tak to powodzonka

  6. #95
    Quash's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdynia
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    47 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Na dzien dobry zalej lotosa 5w40 Quazar hi-tec 5w40 badz orlena platinum synthetic SM/SL/CF 5W-40, tanie i dobre ( oba chyba w okolicach 120zl za 4l moze nawet taniej ). Jesli zacznie ci go duzo ubywac to nie zaboli po kieszeni a jesli zuzycie bedzie male to wtedy zdecydujesz czy jednak zostajesz na lotosie czy chcesz sie zdecydowac na cos z wyzszej polki ( np. Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40, ale to juz jakies 240zl za 4l ), choc osobiscie uwazam ze przy normalnej jezdzie w tym silniku ten Lotos/Orlen z daje rade z zapasem. Oczywiscie kup i zaloz tez nowy filtr oleju .
    2 Fast not 2 Furious
    Q3 2.0 TFSI 211KM - no stage
    S3 8P 360KM/450NM - CompSport Stage 3
    A6 C7 3.0TFSI 460KM/550NM - CompSport Stage 2

  7. #96

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Ja mam A3 z silnikiem benzynowym 1.6 APF.
    W aucie jest wlany olej Castrol 10W40 Magnatec.
    Auto na razie nie jest mocno eksploatowane ale bedzie jeździć głównie po mieście.
    Po przeczytaniu tego wątku chciałem na wiosnę wymienić olej na syntetyczny.
    Z tym, że mam dylemat jaki dobrać do naszych warunków metrologicznych, myślę o SEA. Styl jazdy spokojny. Proszę mi zaproponować jakieś produkty?
    Ostatnio edytowany przez Piterski - 24-11-10 o 09:45 Powód: Automatyczne łączenie postów

  8. #97

    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Dziękuję za propozycje. Szczerze powiem, że byłem przekonany że do diesla o takim przebiegu to raczej półsyntetyk. Tak tez mówił mi mechanik oraz znajomy który ma a4 2003r o podobnym przebiegu. Zastanawiałem się nad czymś takim: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-121.html Czytałem na forum dużo pozytywnych opinii na temat tej marki. Tak czy inaczej czekam na dalsze uwagi, lub jeżeli takich nie będzie to spróbuje z rozwiązaniem jakie zaproponował Quash

  9. #98
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Ale ten jest B3 tylko i w dodatku w jakiejś dzikiej cenie jak za półsyntetyk. Inny dobry, pasujący do Twojego motoru to 10W-40 6100 Synergii

    http://www.oil-land.pl/ - tu masz sklep co się rozwija i ma niezłe ceny. Te oleje, co polecił Ci Quash, też są dobre i nie ma musu lania półsyntetyka w zależności od przebiegu. Wstrzymałbym się z wymianą do czasu, kiedy nie ustalisz ile Ci tego oleju pobiera. Nic się przez ten 1000 nie stanie.

    @Piterski

    SAE nie ma nic do gadania odnośnie pogody, chyba że masz silnik chłodzony powietrzem . Odezwij się na wiosnę i wpisz info zgodnie ze schematem:
    aktualny olej:
    aktualny przebieg:
    rocznik:
    bieżące zużycie:
    styl jazdy procentowo:
    główne miejsca użytkowania:
    co zalane:
    co ile następuje wymiana:
    jakie wymagania dla oleju:
    ilość pieniędzy:
    wycieki:

  10. #99

    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wrocław
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASV
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    To jeszcze tylko pytanko, czy ten olej Motul 6100 Synergie+, Waszym zdaniem b?dzie dobry (w sensie oryginalny)
    http://moto.allegro.pl/motul-6100-sy...335411528.html
    bo cena wydaje si? atrakcyjna, no i jest z Wroc?awia wi?c odebra?bym osobi?cie

  11. #100

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Cosmo z tym SEA to zasygnalizowałem dlatego iż z tej dość zawiłej lektury wyłonił mi się obraz o zbyt rozciągniętym SEA, czyli jak rozumiem zakresie temperatur otoczenia, jako niekorzystna cecha oleju.

Strona 10 z 41 PierwszyPierwszy ... 8910111220 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •