wydaje mi sie ze od pewnego czasu samochod stracil moc tak jakby turbina sie nie włączała co to moze byc a przy odpalaniu na ciepłym silniku obroty rosną do 2000 tys i dopiero po chwili spadaja do 900 czy to ma jakis zwiazek!!!
wydaje mi sie ze od pewnego czasu samochod stracil moc tak jakby turbina sie nie włączała co to moze byc a przy odpalaniu na ciepłym silniku obroty rosną do 2000 tys i dopiero po chwili spadaja do 900 czy to ma jakis zwiazek!!!
|
proponuje poczytac http://www.tdiracing.pl/ podobnych przypadkow jest mnostwo (sam mialem podobnie) , najprawdopod przeplywomierz. jesli masz kogos z VAG-iem to trzeba utko podpiac i sprawdzic, jesli nie to ratuje cie diagnoza u jakiegos tunera lub w serwisie.
koszt przeplywomierza okolo 300 za uzywany (chociaz widzilaem i za 200) nowy u mnie w serwisie jak kupowalem to jakies 480zl jesli oddajesz stary, ale za to z 2-letnia gwarancja.
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Maniek9xxl a po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko wraca do normy i po pewnym czasie znowu tracisz moc ?
Ja musialem wymienic zawor N75 turbiny , ale o tym tez juz kilka razy rozmawialismy na forum
mocy nie ma od poczatku tylko jak sie rozgrzeje to przy odpalaniu osiaga 2000 obr. i dopiero spada na 900 przy zimnym wszystko jest ok tylko nie ma mocy
[ Dodano: Pon 06 Mar, 2006 14:13 ]
a na diagnozie wyjdzie co jest nie tak czy zawor czy przeplywomierz i jaka jest przyczyna ze sie psuja
Na diagnozie wyjdzie wszystko (żeby sprawdzić przepławkę trzeba jechać podczas diagnozy), w Twoim autku nie musisz kupować nowej przepływki wystarczy ją przepłukać np. benzyną.
A psują sie jak wszystko inne ,przepływka sie zasyfia a zaworek zużywa.
dokladnie tak jak Skapol napisal
odepnij przeplywke i przejedz sie - jak zauwazysz poprawe to wiadomo ze przeplywka do czyszczenia jak nie to pewnie zaworek N75
A3 1.9 TDi ____________________________________________
Najlepiej gdyby to byl N75, bo zdecydowanie mniej kosztowna ewent. wymiana, ale w silnikach 90KM psuje sie on bardzo rzadko (trzeba miec pecha tak jak Wother), jest troszku inny niz w 110, bo mamy turbine starej generacji niestety. Czesto podobne objawy powoduje ktorys "bypass" wezyk idacy wlasnie od N75 , jeszcze raz proponuje poczytanie http://www.tdiracing.pl/ podobne tematy sa walkowane w co trzecim poscie.
Przeplywki sie psuja odkad koncern VAG przestal wkladac Pierburga a zaczal Bosha, podobno sa teraz obliczone na 2-lata lub 70-tys kilometrow. Byl czas na forum tdiracing.pl ze uzytkownicy starej generacji silnikow (90 i 110) zaczeli wkladac przeplywki od mercedesa CDI produkcji wlasnie Pierburga (czy ktos slyszal, zeby w mercu padaly przeplywki ?! NIE) podobno maja bardzo zblizone wartosci do tych z VAG-a, niestety nie wiem jak jest teraz.
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
A ja mysle ze trzeba wymienic czujnik temp. silnika
AXX - 445Ps
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)