Tylko,że moje aku ma dopiero 11 miesięcy.Czy jest możliwe,że aku mógł tak szybko się wyeksplatować????
Tylko,że moje aku ma dopiero 11 miesięcy.Czy jest możliwe,że aku mógł tak szybko się wyeksplatować????
|
W takim razie proponuje sprawdzić szczotki w rozruszniku (wyczyścić lub wymienić na nowe)- prawdopodobnie one są przyczyną jeśli aku jest ok.
P.S.
Akumulator 11-miesieczny powinien być ok, chyba ,że kupiłes jakąś "chinszczyzne".Sprawdz go aerometrem, jesli jest ok to bierz sie za szczotki.Powodzenia.
Ostatnio edytowany przez seba007 - 09-12-10 o 12:50
A3 8P 2.0 Tdi
Mnie dziwi i nie dowierzam, że szczotki mają na to wpływ ponieważ u mnie na zimnym oraz lekko ciepłym odpala na dotyk, a na gorącym muszę zakręcić dłużej [na logike to problem z odpaleniem musiałby być i na ciepłym i na zimnym jeśli szczotki są zużyte]. Jeśli faktycznie wymiana szczotek pomaga to jedyne wytłumaczenie dla mnie jest takie, że na zimnym one mają lepszy styk jak na ciepłym. Bardziej bym się skłaniał ku zmianie map rozruchu w celu eliminacji tego problemu, ale może na wiosnę się zajmę tymi szczotkami i się wszystko wyjaśni (czy odpowiedzialne są za to szczotki czy jednak mapy rozruchu).
Ostatnio edytowany przez paweleklinux - 09-12-10 o 14:53
trudno znalezc przyczyne, bo w przypadku BKD/AZV przyczyn moze byc bardzo wiele
1. pierwsza i zasadnicza jest zmiana map rozruchu, nawet aso to wykonuje, w autach z pierwszych rocznikow zostaje zmieniony soft, ktory byl niedopracowany
a. w kilkuletnim bkd z zasady , nie wiadomo dlaczego trzeba takie dawki skorygowac
2. akumulator, rozrusznik, vacupompa, jasne, ale na zimnym, nie na cieplym
3. wtryskiwacze, normalne i zalecana jest wymiana uszczelniaczy pompowtryskow w silnikach tdi 16v przy przebiegach ok 200tys km
4. slaba kompresja auta, tu beda problemy i na zimnym i na cieplym
5. peknieta glowica, zuzyte uszczelniacze, tak ale na zimnym
no i raczej widoczne zmiany.
wszystko opisane na forum, dosc szczegolowo, tylko trzeba poczytac.
nie bedziemy klepac tego samego po 100 razy
kolega autor tematu, sprawdzi sobie jaki ma silnik dokladnie, nie jest to skomplikowane, wystarczy otworzyc ksiazke serwisowa, lub popatrzec na naklejke we wnece kola zapasowego
jesli jestescie pewni stanu akumulatora i rozrusznika, alternator potem ladnie podtrzymuje to napiecie,a mimo to zle pali i na zimnym i na cieplym to najszybciej i najtaniej sprawdzcie sobie kompresje, a jak, a tak ze i tak tego w domu nie sprawdzicie, klania sie dobry mechanik
http://www.a3-club.net/forum/showthr...nie#post243276
http://www.a3-club.net/forum/showthr...&highlight=bkd
gdyby ktos czasem szukal i czytal, tu post w ktorym opisalem dokladnie + linki :
http://www.a3-club.net/forum/showpos...5&postcount=38
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?t=29025
http://www.a3-club.net/forum/showthr...bkd#post677097
panowie szukajcie czasem i czytajcie najpierw, zobaczcie co ludzie pisza, nie macie problemow ktorych nikt nie mial wczesniej, wasz problem nie jest wyjatkowy, a wasz silnik jedyny taki na forum...
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
MIro masz rację.Mam silnik BKD.Wcześniej inaczej zaznaczyłem,bo nie wiedziałem jak to sprawdzić.Dzięki.Auto dopiero 4 stycznia odstawiam do warsztatu BOSCHA,bo dopiero wtedy będę w Polsce i napiszę wam co i jak.Jeszcze raz wielkie dzięki za te wszystkie posty.Troche rozjaśniliście mi ten mój problem.Pozdrawiam
Dodano:
aha i jescze jedno.Od 2 dni jest powyżej 0 stopni i na zimnym już pali ok,ale wiem,że jak przejdą mrozy to będzie znowu to samo.Na ciepłym nic się nie zmieniło,czyli ma problem odpalić.Czekam do 4 stycznia.HEJA!!!!
Ostatnio edytowany przez adas26audi - 11-12-10 o 11:33 Powód: Automatyczne łączenie postów
Witam.Już jestem po warsztacie i wszystko chodzi jak trzebaPrzyczyną był poprostu rozrusznik i to wszystkoTeraz odpala jak talalaZa naprawę rozrusznika zapłaciłem 150zł.Pozdrawiam
witam,
wie ktoś może w jakich cenach zmieniają dawkę rozruchową ? (podkarpacie)
bo coś kiepsko pali na ciepłym
też miałem problem z odpalaniem na ciepłym, musiałem albo długo kręcić albo raz przekręcić, puścić i za drugim razem odpalał. na zimnym problemu nie było. rozwiązałem to sam tak jak jest podane w tym temacie (zmiana dawki paliwa)
http://www.a3-club.net/forum/showthr...090#post824090
teraz tylko dotknę kluczyk i kręci odrazu
Witam,
i ja miałem problem z paleniem na ciepłym więc podzielę się moimi doświadczeniami Otóż na zimnym palił bez większych problemów nawet przy dużych mrozach, a jak złapał 90deg na tablicy to już trzeba było kręcić 3 sekundy żeby odpalił. Wszyscy twierdzili korekta map... korekta map (dodam że akumulator mam nowy) Rozrusznik kręcił bardzo szybko (jak na moje ucho a mimo to takie problemy z odpalaniem). Zamiast płacić za korektę map rozruchowych (sama zmiana dawki pod Vagiem gó..o dała), wydarłem wczoraj rozrusznik rozkręciłem na części i okazało się... że wszystko z nim ok! szczotki dobre tylko smaru na przekładni ani grama. Przedmuchałem sprężarką, pyłu po szczotkach tyle wyleciało że się czarna chmura zrobiła Wykałaczką wyczyściłem przerwy na komutatorze bo jakieś były niewyraźne, złożyłem do kupy oczywiście nakładając smar na przekładnię i delikatnie muskając tulejki (nie za dużo żeby na uzwojenie smar sie nie dostał). Po całej operacji silnik mało nie wyskoczy z auta przy odpalaniu. Bez względu na temperaturę pali od strzała! Dodam że cala operacja ze stoickim spokojem zajęła mi 3 godziny (wraz z przerwami na kilka herbatek ) Zatem moim skromnym zdaniem może jednak lepiej zacząć od sprawdzenia rozrusznika zanim pójdzie się dalej? Tak jak pisałem mój przed operacją wydawał się kręcić wzorowo, a jednak po zwykłym czyszczeniu różnica w odpalaniu jest kolosalna. Pozdrawiam
P.S. Wiem że się rozpisałem, ale może to komuś pomoże zaoszczędzić kilka złotych
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)