Strona 18 z 97 PierwszyPierwszy ... 816171819202868 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 171 do 180 z 966

Temat: [8L] Pytanie o termostat i ...

  1. #171

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Pomacaj węże do chłodnicy.

  2. #172

    Data dołączenia
    Apr 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    pl
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ASZ
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez bycio7 Pokaż post
    tyle o ja wiem, tylko pytanie czy to wina termostatu, za szybko otwiera się i nie układ nie może łapnąć 90*C czy ten czujnik... ale skoro na zegarze jak i na 49 kanale pokazuje mi się taka sama temp, więc bardziej obstawiał bym termostat... ale proszę jeszcze o opinie innych użytkownikow
    Na zegarze jak i na 49 kanale temperatura podawana jest z tego samego czujnika, tj. z G2. Z G62 temperatura podawana jest tylko do ECU i jej odczyt jest możliwy tylko za pomocą VAGa.

  3. #173

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    łańcut
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    No po przejechaniu kilkunastu km górny wąż jest letni, a dolny zimny. Czyli rozumiem ze tylko VAG mnie ratuje? Panowie powiedzcie co wskazuje ten kanał 51, bo na forum jest w opisie ze temp. silnika, ale czego, bloku czy nie wiem oleju czy wody np. Czytałem rózwnież wypowiedzi użytkownikow którzy pisali własniez ze na kanale 49 mają prędzej czy później te 90*C a na 51 około 70-75*C, a u mnie jest dokładnie odwrotnie na 49-tym jest cały czas około 60*C (czasami podskakuje o kilka w górę i zaraz spada) a na 51 trzyma się 90*C.

  4. #174
    mariusz11111's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Sram na Rosję !
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T ARY
    Pomógł
    303 razy
    Podziękował
    202 razy

    Domyślny

    nic tu nie zrobisz gdybając
    podpinaj samochód pod vag
    z tego co mi tłumaczył prosto jest prosty sposób na spr. termostatu
    po odpaleniu silnika ( najlepiej rano ) musisz kontrolować/sprawdzać temp. nagrzewania się węży chłodnicy. Górny wąż powinien Ci się szybciej nagrzać. Wystarczy jak złapiesz dłoną wąż i poruwnasz ich nagrzewanie.
    na kanale 49 jest podana temp. cieczy chłodz.
    na 51 temp. bloku silnika

  5. #175
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    mariusz11111 nie tak tlumaczylem.nie mozn aporownywac weza dochodzacego do chlodnicy i wychodzacego poniewaz zadaniem chlodnicy jest obnizenie temperatury plynu.
    celem sprawdzenia termostatu nalezy zrobic tak:
    odpalamy auto najlepje po nocy i kontrolujemy na liczniku i wezach temperature plynu.waz gorny dochodzacy do chlodnicy przy samym silniku moze byc lekko cieply a przy samej chlodnicy musi byc niemal ze lodowaty przy sprawnym termostacie.porownujemy z wezem np pomiedzy akumulatorem a silnikiem-tam gdzie jest czujnik.nagrzewanie sie weza oznacza niesprawy badz chwilowo zawieszony termostat
    Who I am? I am a the Champion.

  6. #176

    Data dołączenia
    Aug 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 APF
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Nie będę negował tego co piszecie o wężach.
    Napisze raczej jak to było u mnie przy wymianie płynu i odpowietrzaniu.
    Otóż jeden z tych węży miałem ciepły, a drugi zimny. Temperatura doszła do 90 stopni i nastąpiło otwarcie termostatu i wąż zrobił się autentycznie gorący. Przypuszczam ze gdyby nie trzymał termostat to oba miały by podobna temperaturę.

  7. #177
    PROSTO's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    64-100
    Auto
    a6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    308 razy
    Podziękował
    11 razy

    Domyślny

    po czesci masz racje ale gdyby termostat Ci nie trzyla to po pierwsze w tej pogodzie nie osiagnalbys zegarowych 90*C a po drugie waz gorny od chlodnicy nagrzewalby sie w takim samym tempie jak pozostale.tak wiec termostat masz ok
    Who I am? I am a the Champion.

  8. #178
    pAfCiO87's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Było Audi
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    Witam.

    Otóż moje autko ma problem z dogrzaniem się do 90 stopni. Jak był mróz to maksymalnie do 70 stopni dochodziło, ostatnio jak temperatura zewnętrzna sięgała ponad 0 stopni to silnik wskazywał ok. 80 stopni (w trasie), natomiast jeżeli się zatrzymywałem na krótki czas to temperatura spadała (np. podczas postoju na światłach). Wymieniłem termostat (tzn. mechanicy nie ja) i myślałem, że problem będzie rozwiązany, jednak myliłem się. Jest to samo. A jeszcze na dodatek dzisiaj rano jak odpaliłem to zaświeciła mi się kontrolka temp. i po jakiejś minucie zgasła. Proszę o pomoc. Co to może być, w czym tkwi problem? Czujnik temperatury?

    Z góry dziękuję za pomoc.

  9. #179

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    łańcut
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI AGR
    Podziękował
    4 razy

    Domyślny

    A jakie są objawy zesputego termostatu? Np. cały czas otwartego lub niedomkniętego...

  10. #180
    Pawlix's Avatar
    Data dołączenia
    Oct 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi a3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.9TDI ALH
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Miałem podobny problem. 2 miesiące temu kupiłem autko. I temperatura też nie dochodziła wyżej jak 70 stopni. Jak w miejscu zagrzałem silnik tj podkręcałem obroty to doszło do 90 ale gdy odpuściłem moment spadały do owych 70. Później doczytałem że wąż za termostatem który idzie do chłodnicy nie powinien się grzać przed otwarciem termostatu tj 87 stopni a u mnie od razu grzał się razem z silnikiem. W czwartek byłem na wymianie termostatu plus od razu płyn na nowy i teraz temperatura jak już dojdzie do 90 to stoi i nawet nie drgnie. Mam diesla i dosyć szybko mi się ogrzewa w mieście tzn. przy -8 -13 to jest jakieś 7 8 km. bycio7 jeżeli miałbyś termostat który się zaciął w pozycji zamkniętej szybko byś to zauważył temperatura by Ci podskoczyła do 120 stopni i byłoby niewesoło. A zacięty w pozycji półotwartej to jak koledzy pisali ja tak samo zdiagnozowałem u siebie. Po włączeniu silnika i rozgrzewaniu wraz z silnikiem grzał mi się od razu górny wąż który idzie od termostatu do chłodnicy. pAfCiO87 a może trafiłeś na jakiś felerny termostat ? czujnik temperatury też wyciągałem i przecierałem ale to już tak przy okazji jak był dostęp
    Ostatnio edytowany przez Pawlix - 13-12-10 o 09:55

Strona 18 z 97 PierwszyPierwszy ... 816171819202868 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •