Strona 33 z 41 PierwszyPierwszy ... 233132333435 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 321 do 330 z 402

Temat: Wszystkie informacje o olejach

  1. #321
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Weź sobie X-cessa, na Synregie się przerzucisz jak Ci zacznie brać. Różnica między tymi olejami jest taka, że Synergie to mieszanina zrobiona głównie na X-cess i tańsza przez to, bo uzupełnieniem jest olej mineralny. X-cess będzie Ci się też znacznie lepiej w zimie sprawował i szybciej dosmaruje silnik. Ja np muszę już iść na kompromis i używać oleju jako uszczelniacza, dlatego w zamian za ciężej na początku mam bardziej lepki po rozgrzaniu, no i tańszy w dolewkach. Ty przy niezauważalnym zużyciu nie musisz tego robić, więc możesz zadbać dużo bardziej o silnik podczas zimnych startów. Zwłaszcza, że pomiędzy tym 10W40 Synergie (bo jest jeszcze 15W50), a X-cess 5W40 nie ma żadnej prawie różnicy po rozgrzaniu.

    X-cess - Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
    Synergie - Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

    natomiast różnica jest jak są zimne i słabo smarują oraz ciężko jest je podpomopować:

    X-cess - Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
    Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F (próg pompowalności)
    Synergie - Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 100.0 mm²/s
    Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F(próg pompowalności)

    Pełny syntetyk też ma więcej środków dyspergująco-myjących, przez co bardziej dba i konserwuje silnik

    X-cess - TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
    Synergie - TBN ASTM D 2896 8.6 mg KOH/g

    Dobrym rozwiązaniem jest jeszcze olej w ogóle dedykowany do tych silników, Specific VW 505.01 502.00 505.00 5W-40, ale widzę nie bierzesz go w ogóle pod uwagę. Może on być mniej wszechstronny od x-cess ale lepiej sprawować się w silnikach grupy VW, wszak jest do niej dedykowany. ciężej jest go jednak dostać i jest mid saps, a tobie w sumie to nie jest jakoś szczególnie potrzebne wybór należy do Ciebie

    ps. Ja jeszcze nie trafiłem na hurtownika, który by się znał, może Twój będzie pierwszy.
    Ostatnio edytowany przez cosmo-pl - 16-06-11 o 13:16

  2. #322

    Data dołączenia
    Sep 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Dzn
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Ok zaryzykuje...spróbuję boję się tylko żeby nie łykał tego oleju w przeciwieństwie do półsyntetyku. Kurcze chyba się załamię chce dobrze ale jak mi szopę odstawi to go chyba zbije...heheh Kumpel mówi że w toledo miał mobila s2000 i brał mu sladowe ilości czyli coś ala ja. Bierze troszkę albo wcale. I mówi że jak przesiadł sie na 6100 (motul) problem zanikł...mam nadzieje że przejście na xcess mnie nie pogrąży...

  3. #323
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Zużycie oleju może następować w wyniku nieszczelności w samym silniku albo z jego cech charakterystycznych wynikające. Spalanie jest czymś naturalnym i odparowywanie ale to ciężko na bagnecie wyczuć. Syntetyki pod tym względem są bardziej odporne od półsyntetyków i o niebo lepsze od mineralnych. Dlatego półsyntetyki bardziej są na przepalanie narażone i mniej odporne od syntetyków. Gdyby było coś nie tak, to daj znać od razu na forum z adresem sklepu, bo oznaczałoby to że trafiłeś na podróbę i zalałeś sobie olej mineralny niewiadomego pochodzenia.

    Co do tego co do tej pory lałeś, to jest on mniej więcej taki:

    Specyfikacje i dopuszczenia

    Mobil Super 2000 X1 spełnia lub przewyższa następujące wymagania: 10W-40
    API SL/SJ X
    ACEA A3/B3 X



    Mobil Super 2000 X1 posiada następujące aprobaty producentów: 10W-40
    VW 505 00 X
    MB-Approval 229.1 X



    Mobil Super 2000 X1 jest rekomendowany przez ExxonMobil do stosowania w aplikacjach wymagających: 10W-40
    API CF X


    Typowa charakterystyka fizykochemiczna

    Mobil Super 2000 X1 10W-40
    Lepkość kin., ASTM D 445
    cSt w temp. 40ºC 97
    cSt w temp. 100º C 14.4
    Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0.91
    Fosfor 0.144
    Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
    Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.87
    Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -30

    I jak widzisz ma tylko dopuszczenie do VW 505.00 czyli do silników diesla, więc jest podobny do Lotosa i podejrzewam skład baza oraz inne walory mogą być bardzo zbliżone chociaż głowy nie dam. Baza na 95% jest ta sama.

  4. #324
    pekniety's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CNTC (220 KM)
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    cześć, prośba o poradę
    aktualny olej:castrol magnatec diesel 10W40
    aktualny przebieg:151500(tyle przynajmniej pokazuje licznik;])
    rocznik:1999
    bieżące zużycie:nie sprawdzałem, raczej niewielkie
    styl jazdy procentowo:70%
    główne miejsca użytkowania:80% miasto
    co ile następuje wymiana:15k jak tyle nie zrobie to po roku
    jakie wymagania dla oleju:co poradzicie, żeby w zimę lepiej palił
    ilość pieniędzy:zależy od propozycji

    chyba syntetyku nie warto kupować? przymierzam się powoli do programu i nie wiem czy czegoś lepszego nie trzeba wlać?
    Ostatnio edytowany przez pekniety - 17-06-11 o 10:08

  5. #325
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Miasto to wymiany co 10 000 Ci polecam na początek, bo szybciej się olej zużywa w krótkich cyklach i stężenie benzyny (oleju ) też go degraduje, a wszystko przez jeżdżenie na ssaniu. Dodatkowo każdorazowo po zimie warto olej jednak zmienić, bo olej szybciej się starzeje.

    Masz autko z turbiną, więc jak Ci nie bierze, albo bierze znikome ilości to Ci proponuję syntetyk. Turbina będzie lepiej dosmarowana no i mniejsza lepkość w niskich temperaturach spowoduje, że będzie łatwiej odpalić .

    Co do ewentualnych propozycji, to przeczytaj wątek i ustalimy czego potrzebujesz dokładnie.

  6. #326

    Data dołączenia
    Apr 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Malopolska
    Auto
    Japanes
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    2 razy

    Domyślny

    Jesli masz 1.9 TDI to generalnie 5W-40 A3/B4.
    W tej lepkości nie ma wielu synetyków większośc to oleje HC tzw. półsyntetyki ale wszystko zależy od oleju.
    Jeden jest bardziej dopakowany i droższy dodatkami antyzużyciowymi inny tanszy jest zubozony z dodaków

    W klasie 10W-40 najbardziej kiepskie olej jakie wg. mnie sa to Super S z Mobila, Castrol magnatec, Elf.
    Potwierdzone przez moich wielu klientów którzy zajmuja się naprawą aut z grupy VW
    Już lepszym wyborem jest nasz Lotos który prezentuję przecietny poziom adekwatny do jakości i ceny.

    Oleje które prezentuje nieco inny poziom i jakosć co odbija sie późnej na kondycji silnika kosztują 1/3 więcej niz w/w firmy.

    Do tego serwisy tez nie bedę rekomendować innego oleju jaki zalewaja i z jakiego są rozliczani ze swoich targetów.

    Piszecie o X-Cessie i Synergie ,
    To niczego sobie olej ale pisanie o nich jako o olejach syntetycznych jest nieprawdą, to półsyntetyki tzw. HC.

    Przede wszystki trzeba dostosować lepkość do zalecen producenta bo w przypadku zbyt gęstego oleju zwłaszcza zimą zawór relief na silniku i filtrze bezpieczenstwa się otwiera, może inaczej, kiedy olej jest zimny czyli ma ogromną lepkość filtr go nie przepuszcza lub prawie nie przepuszcza, wtedy otwiera się zawór relif i olej idzie bokiem filtra a w tym czasie następuje zuzycie silnika, wałków i newralgicznych częsci tarcia, konsekwencją jest pobór oleju itp...

    Pozdrawiam

  7. The Following 2 Users Say Thank You to PidzieK For This Useful Post:

    cosmo-pl (19-06-11),pekniety (19-06-11)

  8. #327
    cosmo-pl's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    StalowaWola/Warszawa
    Auto
    a3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    98 razy
    Podziękował
    12 razy

    Domyślny

    Nikt nie pisze o Synergie jako o syntetyku. Hydro Cracki to też oleje syntetyczne, kwestia różnic między nimi, w tej samej klasie jest istotna. Na pewno ciężko jest porównać pod względem jakości X-cessa np. do Magnateca, chociaż prawdopodobnie są tej samej grupy HC. Do starszych aut HCeki są wystarczające, bez sensu korzystać z oleju, który nic nie poprawi albo poprawi tak niewiele, że będzie to niezauważalne i przy wymianie co 15 000 nawet się nie zużyje. Dla prawdziwych pasjonatów albo dla osób posiadających spory zapas gotówki lub tych którzy jeżdżą w wydłużonych okresach przeglądowych lub pasjonatów ścigania. Wtedy rzeczywiście zalecam stosowanie pełnych syntetyków. Dobre HCeki, tak naprawdę wiele od nich nie odbiegają.

    W gamie olejów 5W też są syntetyki

    Chodzi Ci zapewne o zawór przelewowy i on zaczyna działać w momencie jak robi się za duże ciśnienie w układzie. Czyli na gęstym oleju może się to wydarzyć, gdy ktoś gwałtownie zwiększy prędkość obrotową silnika. Podobnie może się wydarzyć przy przepałowaniu na ciepłym. Chodzi tu o to, że nie jest to sytuacja, która występuje na stałe i jak raz olej pójdzie bokiem, to nic się nie stanie złego silnikowi, bo jest to normalne. Gorzej jak filtr się zapcha i nie jest zmieniany i ze względu na opór, który powoduje w układzie, olej cały czas idzie bokiem. Gorsze oleje mineralne lub kiepskiej jakości filtry mogą do takich sytuacji prowadzić, zwłaszcza jak się ich używa np w dieslu gdzie następuje większe zanieczyszczenie cząstkami stałymi.

    Pozdrawiam i dzięki za fajny wpis w temacie.

  9. Podziękowania dla cosmo-pl za pomoc w problemie

    pekniety (19-06-11)

  10. #328
    pekniety's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8V
    Silnik
    2.0 TFSI - CNTC (220 KM)
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    9 razy

    Domyślny

    Dziękuje panowie za pomoc. Z ciekawości sprawdziłem wczoraj poziom oleju - po przejechanych 5k dolałem 0,5l, to dużo/mało czy w porządku? Ktoś w pierwszych postach pisał o zużyciu dopuszczalnym 1l/1000km. Bazując na tym zużyciu i biorąc pod uwagę przyszłe zrobienie programu x-cess 5W40 będzie dobrym wyborem? Czy może wybrać coś z 0W?
    Pozdrawiam

  11. #329
    Aes's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Pomógł
    2 razy
    Podziękował
    73 razy

    Domyślny

    Nie wiedzialem ze Motul X-Cess nie jest olejem syntetycznym
    Czy mozecie podac nazwy tych, ktore sa w pelni syntetyczne i nadaja sie do 1.9 VP?

  12. #330
    netes's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    -
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    85 razy
    Podziękował
    23 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez PidzieK Pokaż post
    Piszecie o X-Cessie i Synergie ,
    To niczego sobie olej ale pisanie o nich jako o olejach syntetycznych jest nieprawdą, to półsyntetyki tzw. HC.
    Z tego co wiem to Xcess jest olejem w 100% syntetycznym. Synergie nie, ale Xcess to jak najbardziej full syntetyk... Chyba, że wymyśliłeś jakąś nową metodę klasyfikacji...

Strona 33 z 41 PierwszyPierwszy ... 233132333435 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •