Strona 88 z 129 PierwszyPierwszy ... 3878868788899098 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 871 do 880 z 1288

Temat: Kiedy zmieniacie OPONY ?

  1. #871
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-w-europie

    na takie coś trafiłem, wynika z tego że w Chorwacji albo zimówki albo letnie co najmniej 4mm, może niektórzy jeżdżą cały rok na jednych...u nas też znam takich

  2. #872
    Lukasz_A3's Avatar
    Data dołączenia
    Dec 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    WYSZKÓW
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    2.0TDI BMM
    Pomógł
    raz

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez mario_b Pokaż post
    A o co chodzi z zimówkami w Chorwacji? Strasznie dużo samochodów w wakacje widziałem na zimówkach, a tam właściwie śnieg kilka dni popada w ciągu roku i od razu znika...
    że jest obowiązek to wcale się nie dziwie bo ciepło jest ale to kraj mega górzysty więc nawet jeśli temp spadnie poniżej zera na kilka dni to robi się bardzo niebezpiecznie,
    też bym stawiał na to że śmigają później cały rok na zimowych

    ja w każdym razie opony zmieniam dopiero jak pojawi się pierwszy śnieg
    Do sprzedania moje A3 Sportback 2007 r.

  3. #873
    mash1's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Stegna
    Auto
    audi 1.9 ASZ+
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ASZ

    Domyślny

    ja tak samo jak pierwszy snieg sie pojawi to wtedy zmieniam

  4. #874
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    każdy niech zmienia kiedy chce, jak ma 10st i świeci słoneczko, bo wieczorem będzie 7 i chyba lepiej mieć zimówki, albo jak mu pada już śnieg na głowę i trzeba zmienić bo nie wyjedzie za chwilę przez zaspy spod domu. Ja mieszkam w górzystym terenie i czekam na ewidentne prognozy śniegu...nie mrozu. A z tą przyczepnością to są fakty a nie co nam się wydaje że jest...wiem że producenci opon zalecają zimówki jaknajwcześniej , bo niech ludzie kupują nie czekając na śnieg, który spadnie nie wiadomo kiedy, kasa się liczy przecież..
    Dodano:
    im bardziej miękka tym lepsza przyczepność na śniegu !!! hihih
    jak wyglądają opony sportowe o najlepszej przyczepności to sobie ją dotnkij.Jakby opona była najbardziej przyczepna ta najbardziej miękka to chyba jeżdzilibyśmy na zimówkach cały rok, bo na słońcu i przy temp powierzchni 40 st toby dopiero była super przyczxepna, nie kolego jorguson ? zmień jutro na zimówki i ciesz się jak miło Ci znikają na jesiennej nawierzchni...


    Opony zimowe
    Jeśli uwierzyliście, że opony zimowe uchronią przed poślizgiem na mokrej nawierzchni albo skrócą drogę hamowania przy 7 stopniach czas dla własnego bezpieczeństwa dowiedzieć się, jak jest naprawdę

    Im więcej jeździmy w dalekie trasy, tym ważniejsze są dla nas opony zimowe. Jeśli utkniemy w górach, kilkaset km od domu z powodu opadów śniegu, będzie to traumatyczne przeżycie. Jeśli jednak jeździmy głównie po mieście, w przypadku obfitych opadów śniegu najwyżej pojedziemy do pracy autobusem. Musimy być świadomi, że gdy spada śnieg, w warsztatach oponiarskich ustawiają się kolejki.


    Ale nadmierny pośpiech z wymianą opon sprawi, że jeżdżąc po czarnym asfalcie, gdy temperatury otoczenia sięgają 10-
    -15ºC, niepotrzebnie zużywamy zimówki, które są gorzej przystosowane do takich warunków niż opony letnie.
    Uwaga: nie ma zimówki najlepszej w każdych warunkach. Jedne wygrywają na asfalcie, inne na śniegu.

    Jednak nie zniechęcajmy się do opon zimowych: wprawdzie na suchym asfalcie wydłużają drogę hamowania i zmniejszają stabilność auta na zakrętach, ale i tak jest to dla kierowców rodzaj nawierzchni, niezależnie od zastosowanych opon, niestraszny.

    A jazdy po śniegu boi się prawie każdy.
    Lepsza przyczepność, jaką zapewnia zimówka, może uratować nas przed stłuczką, wypadnięciem z drogi itp. A może kupić opony całoroczne? Jeśli jeździmy głównie po mieście i ostrą zimę oglądamy rzadko zza szyby auta, będzie to dobra decyzja. To kompromis – opony całoroczne na śniegu radzą sobie nieco gorzej od zimówek, ale na suchym asfalcie sprawują się lepiej.

    To jest ważne

    1. Za niskie ciśnienie powietrza w oponie wprawdzie zwiększa komfort jazdy, jednak powoduje szybsze jej zużycie, zwiększa ryzyko przebicia oraz drastycznie zwiększa opory toczenia i w konsekwencji zużycie paliwa. W samochodach bez wspomagania kierownicy jednym z objawów niskiego ciśnienia są problemy z manewrowaniem. Ciśnienie powinno się sprawdzać raz na miesiąc.
    2. Ciśnienie powietrza w oponie jest zależne od temperatury. Jeżeli koła pompowane są przy 20ºC, a zimą temperatura powietrza spadnie do 20 C, wówczas należy koniecznie sprawdzić ciśnienie w kołach – powietrza na pewno będzie za mało.
    3. W większości przypadków nie należy zmieniać rozmiaru opon, kupując zimówki – nie muszą one być koniecznie węższe i wyższe niż opony letnie. Ma to jednak sens, gdy latem używamy kół niskoprofilowych. Koła węższe i o wyższym profilu będą bardziej komfortowe i odporne na uszkodzenie niż opony o niskim profilu, jednak zmieni się charakterystyka auta: wydłuży się droga hamowania na suchym asfalcie, a poprawi odporność na aquaplaning i komfort. Zakładając mniejsze felgi (np. 14-calowe zamiast 15-calowych), upewnijmy się, że zacisk hamulcowy zmieści się w mniejszej obręczy.


    Opony RunFlat umożliwiające jazdę przez pewien czas po przebiciu montowane są tylko w autach wyposażonych w elektroniczny układ kontroli ciśnienia informujący kierowcę o utracie powietrza. Jednak zamontowanie czujników ciśnienia nie oznacza, że w naszym aucie możemy stosować opony RunFlat. Takie opony ze względu na inną sztywność można zakładać tylko do aut, które są do nich przystosowane i odwrotnie: do auta wymagającego opon RunFlat zakładamy tylko opony RunFlat.

    Uwaga! Niski bieżnik!

    Odprowadzanie wody jest tym gorsze, im niższy bieżnik opony. Oznacza to, że im bardziej opona zużyta, tym bardziej samochód jest podatny na aquaplaning (uniesienie się opony na warstwie wody i utrata kontaktu z nawierzchnią), tym bardziej wydłuża się droga hamowania. Jakkolwiek minimalna wymagana przepisami głębokość bieżnika to 1,6 mm, jednak już przy 3, a nawet 4 mm (opony zimowe) warto je wymienić.

    Mity o zimówkach

    Jeśli przeczytaliście gdzieś, że opony zimowe są konstruowane pod kątem dobrego odprowadzania wody i jazdy w warunkach jesiennych, to zaręczamy, że to bzdura. W niemal każdym teście opon zimowych „Auto Świata” dla porównania testujemy jedną oponę letnią i wyniki tej konfrontacji zawsze są podobne: zimówki zdecydowanie wygrywają na śniegu, niektórych konkurencji na oponach letnich w ogóle nie da się zaliczyć (np. podjazdu pod górkę). Jednak w hamowaniu na mokrym asfalcie, w podatności na aquaplaning i prowadzeniu po mokrej drodze opona letnia zawsze pokonuje zimową. Zresztą wystarczy obejrzeć typowy bieżnik opony zimowej, aby zobaczyć, że nie ma ona szerokich kanałów odprowadzających wodę jak opona letnia, natomiast jest pełna miniaturowych nacięć (lamel), które wgryzają się w śnieg, ale nie odprowadzają dobrze wody.

    Jeżeli słyszycie, że przy 7ºC należy wymienić opony na zimowe, to też nie jest to do końca prawda.

    Dlaczego akurat przy 7, a nie przy 6 lub 8 stopniach? Czy każda opona ma identyczną konstrukcję podlegającą tym samym prawom? Oczywiście nie. Natomiast faktem jest, że gdy temperatury stale spadają poniżej kilku stopni Celsjusza, pojawia się ryzyko załamania pogody i opadów śniegu. Jeżeli wyjeżdżacie autem w dalekie trasy, lepiej jechać na zimówkach i cierpieć z powodu gorszej przyczepności w deszczu, ale bez obaw, jak wrócimy do domu, gdy zaskoczy nas śnieg. Jeżeli poruszamy się autem wyłącznie po mieście, możemy z wymianą opon poczekać dłużej.

    Nie podajemy tych informacji po to, aby zniechęcać do opon zimowych, ale dlatego, aby ich użytkownicy mieli świadomość gorszej przyczepności w pewnych warunkach i brali to pod uwagę.

    Opony na cały rok

    Czy powiedzenie, że „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego” sprawdza się w przypadku opon całorocznych? Fakt, jest to jakiś kompromis. Ale opony zimowe to też kompromis: są świetne na śniegu, gorsze w lepszych warunkach. Wśród producentów ogumienia nie ma zgody w tej kwestii: koncern Goodyear niezmiennie od lat oferuje kilka modeli opon całorocznych, podobnie Vredestein i Pirelli. Continental jest w tej kwestii sceptyczny, jednak także proponuje całoroczną oponę Barum (Barum to marka należąca do Continentala). W praktyce dla wielu kierowców to świetne wyjście, aby uniknąć kłopotów oraz kosztów związanych
    z przechowywaniem i wymianą dwóch kompletów opon lub kół.

    Uwaga: jazda głównie w mieście na krótkich dystansach to dobry powód, aby kupić opony całoroczne.

    Test niemieckiego „Auto Bilda” (wyniki obok) dowodzi, że opony całoroczne dla osób, które rzadko mają do czynienia z ekstremalnymi warunkami zimowymi (np. nie jeżdżą zimą w góry) i pokonują autem niewielkie przebiegi, to dobra opcja. Lepiej po 5 latach i 60 tys. km przebiegu wymienić komplet opon całorocznych niż przez 7 lat „dojeżdżać” dwa komplety opon. Chyba że zaskoczy nas zima stulecia, ale pamiętajmy, że najtańsze zimówki wcale nie muszą być lepsze.

    Droga hamowania zależy od rodzaju nawierzchni

    Czy wiecie, że droga hamowania samochodu od momentu zadziałania hamulca na lodzie i śniegu jest nawet 8-krotnie dłuższa niż na suchym asfalcie? Ta prawidłowość ilustrowana wykresem dotyczy opon letnich. W przypadku opon zimowych wykres wyglądałby bardziej płasko. Na suchym asfalcie na zimówkach potrzeba nieco więcej miejsca do zatrzymania auta, zdecydowanie wydłuża się droga hamowania na mokrej nawierzchni, za to wyraźnie skraca na śniegu. Nie liczmy jednak na to, że na śniegu zatrzymamy się – niezależnie od zastosowanych opon – na dystansie krótszym niż 100 m! Jeżeli chodzi o lód, to drogę potrzebną do zatrzymania samochodu ze 100 km/h trudno nawet oszacować, gdyż zależy ona od szorstkości lodu i jednorodności nawierzchni – może być to nawet kilkaset metrów! Chyba że mielibyśmy założone na koła opony Soft Compound albo kolcowane – ale tych ostatnich w Polsce nie wolno używać.

    Kompromisu nie unikniesz - W teście opon zimowych wzięły udział dwie opony całoroczne na takich samych warunkach jak zimówki. Okazało się, że najlepiej, jeśli zimą mamy dobre opony zimowe, ale opony całoroczne też się sprawdzają

    Mieszkasz w rejonach, gdzie przez całą zimę trzeba się liczyć ze śniegiem na drogach? Wyjeżdżasz często w dalekie trasy? Lubisz „docisnąć” niezależnie od pogody? Jeśli na te pytania odpowiedziałeś twierdząco – wybierz porządne opony zimowe!

    Nie zaoszczędzisz jednak, jeśli na zimę kupisz najtańsze zimówki nieznanej marki, a na lato najtańsze opony letnie.

    Sprawdziliśmy: w teście badającym osiągi opon na wszystkich nawierzchniach, jakie możemy napotkać zimą, dobre opony całoroczne przegrywają wprawdzie z topowymi „zimówkami” czołowych koncernów, jednak bez problemu znajdą się opony zimowe oferujące gorsze parametry. W naszym teście większość opon to produkty z górnej półki, a tylko jedna opona zimowa marki Kyoto to opona na naszym rynku egzotyczna. Można przypuszczać, że gdybyśmy wybrali do testu najtańsze zimówki, konkurencja byłaby bardziej wyrównana.
    Uwaga: jeżeli zimą regularnie pokonujesz choćby krótki, ale ekstremalny odcinek (np. stromy podjazd, który często jest ośnieżony), bardziej komfortowym rozwiązaniem będzie opona zimowa.

    Wybierając opony, dobierzmy je do własnych potrzeb.

    Dla mieszkańców rejonów podgórskich opony zimowe klasy High Performance o zrównoważonych możliwościach na każdej nawierzchni nie są najlepszym rozwiązaniem. Lepiej i taniej będzie kupić takie ogumienie, które zostało skonstruowane pod kątem ekstremalnie trudnych warunków zimowych. Jeśli potrzebujecie takich właśnie opon, pytajcie o opony Soft Compound wykonane z bardzo miękkiej mieszanki. Nie są w Polsce bardzo popularne, ale dostępne.
    Można też kupić opony z możliwością kolcowania (uwaga – używanie opon z kolcami jest u nas zabronione), które nawet bez kolców świetnie zachowują się na śniegu i lodzie. Np. testowana w przeszłości przez „Auto Świat” opona Pirelli Winter Carving – jest beznadziejna na szybkie autostrady, ale fantastyczna, jeśli jeździmy po górach. Warto zwrócić uwagę na zalety i wady prezentowanych obok zimówek i wybrać te, które w naszym wypadku będą najlepsze.

    Jak opony wpływają na spalanie

    O ile opór aerodynamiczny stawiany przez ogumienie można tylko nieznacznie zmniejszyć poprzez zamontowanie węższych opon (co ze względu na przyczepność nie zawsze jest wskazane), to już na opory toczenia mamy większy wpływ. Wzrastają one wraz ze spadkiem ciśnienia w kołach – dlatego warto je kontrolować. 10-proc. spadek oporów toczenia oznacza spadek spalania o 1,6 proc. Można wyposażyć auto w tzw. zielone opony o mniejszych oporach, ale miejmy świadomość, że z reguły skonstruowanie opony o oporach toczenia mniejszych o 10 proc. wiąże się z wydłużeniem drogi hamowania na mokrym asfalcie o podobną wartość.

    art z auto-świata, więc bez wykresów, obiektywnie i bez specjalnego promowania zimówek pod naciskiem producentów. Można przeczytać z ciekawości

    Opony zimowe na suchej nawierzchni

    Okazuje się, że nie zawsze zimą opony zimowe zapewnia więcej bezpieczeństwa niż opony letnie. Brzmi kontrowersyjnie ale przyjrzyjmy się kilku faktom. Niemiecki magazyn "Auto Bild Allrad" przeprowadził pod koniec października 2010 roku test opon zimowych w rozmiarze 215/65 R16. W teście brało udział 8 kompletów opon zimowych i jeden komplet opon letnich. Celem badania było wykazanie, jak niebezpieczne może być używanie zimą opon letnich. W teście najlepiej wypadły opony Dunlop SP Wintersport 3D, Continental CrossContact Winter i Pirelli Sottozero, ale to Dunlop zyskał najwięcej w ocenie kierowców testowych. Najsłabiej wypadły opony Kumho l'zen RV KC 15.

    Wyniki odkryły jednak coś jeszcze. W podsumowaniu stwierdzono bowiem, iż na suchej i mokrej nawierzchni opony letnie radziły sobie lepiej niż opony zimowe i to również przy niższych temperaturach. Podczas testu hamowania ze 100 kilometrów na godzinę samochód na oponach zimowych zatrzymywał się średnio o cztery metry dalej niż na ogumieniu letnim. Przy najgorszych oponach zimowych odległość ta wynosiła już blisko dwie długości auta (9 metrów) co w chwili wypadku mogłoby mieć katastrofalne skutki.
    Ostatnio edytowany przez marek_s3 - 23-10-11 o 21:57 Powód: Automatyczne łączenie postów

  5. #875
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Potrafisz zaje... kopiowac i wklejac.

  6. #876
    Boa7's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    AT / SZY
    Auto
    Audi
    Model
    A3 Sportback
    Silnik
    inny
    Pomógł
    raz
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    no wiec ja juz sobie wymienilem oponki, bo bylem 2tyg temu w polsce a mieszkam za granica, i nie wiedzialem jaka bedzie pogoda ja 1,5miesiaca jak znow przyjade a w gorach to moze szybko sie zdarzyc ze spadnie troszke sniegu.

  7. #877
    marek_s3's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Waldenburg
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AJQ
    Pomógł
    57 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez James Pokaż post
    Potrafisz zaje... kopiowac i wklejac.
    owszem

    bo skoro padają pytania kiedy zmienić opony, a wystarczy poszukać i poczytać niewyssane z palca dane w ciągu paru chwil, to proszę.

  8. Podziękowania dla marek_s3 za pomoc w problemie

    Pioter 13 (27-10-11)

  9. #878
    Zbanowany Zbanowany
    Data dołączenia
    Apr 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Gdańska
    Auto
    F30 328i
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    39 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez marek_s3 Pokaż post
    owszem

    bo skoro padają pytania kiedy zmienić opony, a wystarczy poszukać i poczytać niewyssane z palca dane w ciągu paru chwil, to proszę.
    Tutaj masz racje

  10. #879

    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    PL
    Auto
    Audi
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    29 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    Wymieniam w środę na moje nowo zakupione Continental ContiWinterContact TS 810.

  11. #880
    blacksline's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Shell :)
    Auto
    Audi biturbo
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    40 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    kółko zimowe już się toczy... dłuższa trasa czek...a nie wiadomo czy będzie padać na południu kraju

Strona 88 z 129 PierwszyPierwszy ... 3878868788899098 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •