Strikerbest z tego co napisałeś zrozumiałem rodzaj immo identyfikujemy od nr kontrolera który można odczytać bądź z naklejki na elemencie lub softem po połączeniu się z kontrolerem wyświetlany jest jego numer ( nazwa ). Wersja ( D ) i wyższe to immo2 wcześniejsze to immo1? Wynikało by z tego, że moje stare zegary (D) to immo 2 i crypto 48 (co by się równiez zgadzało mniej wiecej rocznikowo). Moje nowe zegary nie mają dodatkowego oznaczenia literowego (na naklejce i odczytane przez soft tak jak pisałem poprzednio) czyli mogę przypuszczać że to immo 1 ?? i aby zgrać całość to muszę podmienić transpondery na ID13. Ale czy immo1 nie miał oddzielnej puszki i komunikacji w grupie 25?
W moim przypadku próba adaptacji i dopisania kluczyków kończy sie niepowodzeniem (- nie zapisuje nowej wartości w kanale 21 ( oczywiście grupy 17) na nowych zegarach -tych bez oznaczenia literowego) wyrzuca 01176, 01179. Próby podejmowałem VAGiem 3.11 , 4.09 i VW tools bez rezultatu. Posiadanym kabelkiem i Vagiem wczesniej dopisałem sobie dodatkowy nowy kluczyk wiec myślę po powinno to działać. Czytałem też, że komuś VAG blokował możliwość adaptacji i poszło VW tools. Dlatego też było moje pytanie o możliwość jednoznacznego ustalenia generacji immo bo nie miałem do końca pewności co blokuje czy pestka ID48 ze starych zegarów jesli w nowych jest immo 1 i powinna być ID13 czy też z jakiegoś powodu soft albo kabelek blokuje możliwość adaptacji co z kolei potem blokuje dopisanie kluczyka.
Piny do zegarów oczywiście posiadam a nawet jeździłem na nowych zegarachale cały czas do mnie migała kontrolka immo
((