Strona 15 z 62 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 141 do 150 z 619

Temat: Rozbieranie, regenerowanie, malowanie lamp

  1. #141
    Terrez's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zielona Góra
    Auto
    Audi A6
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    30 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    aha, czyli lepiej porysować zderzak niż go zdjąć? Niezły tok rozumowania. Obaj wiemy jak to wszystko wygląda w środku, jak jest zamocowane, ale ktoś kto tego nie robił lepiej żeby zdjął zderzak, niż ma coś połamać/porysować.
    OBRÓBKA STALI, WYPALANIE LASEROWE, GIĘCIE, PIASKOWANIE, NA PODSTAWIE RYSUNKU LUB WZORU. KONTAKT TYLKO POPRZEZ TEL
    506 627 599

  2. #142
    Jonasz88's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    nie nie o to mi chodziło sam własnie zdjąłem zderzak. da sie wcisnąć bez ale szybciej zdjąć przód

  3. #143
    yiabol's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Warszawa
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AUM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Czy trzeba przygotować jakieś nietypowe klucze (torx?) czy wystarczy zwykły krzyżak?
    http://www.youtube.com/user/yiabol

  4. #144
    Jonasz88's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    no przy kole masz po 2 gwiazdki, i na dole zderzaka, nie wiem jakie byly oryginalnie ale ja sobie zmieniałem ,nad gilem te plastikowe zaślepki podważ nożem czy śrubokrętem a powinny wyskoczyć, ciągniesz zderzak do siebie i wszystko, intuicyjnie samo Ci wyjdzie

  5. Podziękowania dla Jonasz88 za pomoc w problemie

    yiabol (23-03-12)

  6. #145

    Data dołączenia
    Feb 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kraków
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI AHF

    Domyślny

    Ja jestem po reanimacji lamp, więc kilka słów napisze.

    Zderzak zdecydowanie polecam ściągnąć, wyjęcie lampy bez ściągania zderzaka (gdy on dobrze dolega) jest "prawie niemożliwe, tym bardziej że ściągnięcie jest banalną sprawą. Dodatkowe klucze, to torksy- będą niezbędne.
    Następna sprawa wyciąganie lampy. Odkręcamy z góry dwa śruby (na torksy), następnie musimy odkręcić jedną śrubę "na torksy" która jest po w dolnej zewnętrznej częsci lampy (ze strony błotnika a nie grila), odkręcenie tej śruby bez torksa z przedłużką elastyczną jest bardzo trudne- jeżeli już to proponuję sobie zrobić samemu taką przedłużkę (końcówka torksa, taśma izolacyjna i śrubokręt- wiem że trywialne, ale bardzo skuteczne)
    Po odkręceniu/ popuszczeniu tej śruby lampę (od strony błotnika) wysuwamy do przodu, następnie aby wypiąć ją z trzpienia utrzymującego ją od strony atrapy lapmę wysuwamy na zewnątrz... i lampa ładnie wychodzi- jeżeli oczywiście mamy ściągnięty zderzak.
    Następnie z takiej lampy wyciągamy żarówki, wkładamy do piekarnika na 70 stopni na 10-15 minut i spokojnie się rozkleja... (ja akurat miałem urwany plastik od automatycznej regulacji i środek lampy latał- zdjęcia jak to wygląda gdzieś tutaj są, ja tą plastikową szynę kleiłem poksyliną, ale tam inni mieli bardziej wyszukane sposoby),
    po rozklejeniu lampy, rozkładamy jeszcze środek.
    Ja jako że czyściłem środek, klosz i odblaśniki użyłem zwykłego płynu do mycia szyb i miękkich ręczników. Następnie przy użyciu kleju poliuretanowego (na takiej samej zasadzie jak sylikon) ponownie do piekarnika na 15 minut, dobrze docisnąć, spinki założyć i lampa w środku jak nowa.
    Później naprawa na zewnątrz, papier wodny kolejno 800, 1200,2000,2500 (należy dobrze zetrzeć bezbarwną powłokę ochronną, również w narożnikach!, bo poźniej trzeba poprawiać) Radzę aby papierem 2500 pobawić się dłuży czas aby pozbyć się wszytkich głębszych rys
    Następnie (jak ktoś nie ma przeznaczonego do tego celu sprzętu) to wkrętarka, głąbka do polerki pasta polerska (ja użyłem "Farecla" ale przy braku sprzętu i umiejętności to był zły wybór, radzę poszukać czegoś innego). Polerujemy na mokro oczywiście uważając na obroty (choć przy wkrętarce takich problemów nie ma), po skończonej polerce ja miękką szmatką przeleciałem jeszcze tempem.
    Po tym zabiegu lampa niemal jak z fabryki na wygląd (drugą lampę nie rozklejałem i środek przepłukałem tylko wodą destylowaną z płynem do mycia szyb i jest znacznie brzydsza- wiec radzę jak są brudne w środku rozklejać obydwie i wyczyścić normalnie)
    Następnie lampy zostały zabezpieczone mocnym woskiem firmy Duragloss... gdzieś wyczytałem że jest dobry- ale narazie cieżko to zweryfikować. Warstwę ochronną nałożyłem 3 krotnie z kilkugodzinnym opóźnieniem.
    OD regeneracji lam minęło 2 tygodnie, narazie w dalszym ciągu są w stanie idealnym (ta nierozklejana- troszkę brudna w środku), ale nie parują, nie żółkną nie lata środek itd.. wszytko udało się bardzo dobrze... choć jak długo takie będą ciężko powiedzieć- bo niektórzy są przekonani że lampy z A3 tak czy tak znów szybko zżółkną...
    ogólnie POLECAM się za to zabrać

  7. #146

    Data dołączenia
    Aug 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wroclaw
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.9TDI ATD
    Pomógł
    5 razy

    Domyślny

    Ja jestem już po przerobieniu kilku kompletów lamp. Wiem że już kilka osób (w tym ja) miało problemy z rozklejeniem ori Hella. Ze swojej strony dodam jak można to łatwo i szybko sprawdzić - może się komuś przyda.

    Sposób 1: Sprawdzamy czym sklejona jest lampa. Bierzemy mały śrubokręt lub coś podobnego i próbujemy wyciągnąć kawałek kleju z lampy. Jeżeli klej jest plastyczny, ciągnie się jest jak glina/plastelina ogolnie jest miekki to lampę da się rozkleić. Jeżeli klej jest twardy, przypomina gumę z opony, nie da się bez problemu wyciągnąć kawałka kleju to lampy nie da sie rozkleic (moja siedziała w piekarniku na 90*C przez 1.5 godz i nic, opalarka też nie poszło).

    Sposób 2: To raczej jest obserwacja ale w moim przypadku się sprawdziła na 3 lampach. Za każdym razem jak zastosowałem sposób 1 i okazywało się, że lampy nie da się rozkleić, po dokładnym obejrzeniu lampy zauważyłem, że klosz kierunkowskazu (ten wewnątrz lampy) jest mocowany na jedną śrubkę z tyłu lampy! Owszem w obudowie jest wytłoczenie na drugą śrubkę ale otwór nie jest przewiercony...
    Podsumowując jeżeli z tyłu lampy są 3 śrubki torx (jedna od klosza lampy i dwie od klosza kierunku) to lampę da się rozkleić, jeżeli z tyłu są 2 śrubki torx (jedna od klosza lampy i jedna od klosza kierunku) to lampy nie da się rozkleić.

    Proszę o wasze doświadczenia ze sposobem nr 2.

  8. #147
    Grabek's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    OOOO
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    284 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    sposób 2 nie potwierdzam, bo zdarzają się i jedne lampy i drugie z 2 lub 3 śrubami.
    Ogólnie wszystkie powinny być z dwoma, jak jest 3 to ktoś sobie ja dokręcił
    Części na sprzedaż do: Audi TT 8N BAM A3 8P Sportback R32 S-line Audi A3 8L 1,8T 3d Audi A3 8L 1,8T 5d Audi S3 8L 1,8T

  9. #148
    Jonasz88's Avatar
    Data dołączenia
    May 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Zabrze
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    4 razy
    Podziękował
    16 razy

    Domyślny

    a to czasem nie ma znaczenia na jaki rynek było auto wypuszczane?? ja ponawiam moja prośbę żeby ktoś pow. jak zdjąć zaślepkę z regulacji TYC -ów. juz mi sie pomysly skończyły a to dalej nie chce wyjść. jak mocniej pociągnę to środek się rusza, a nie chce niczego połamać

  10. #149
    Grabek's Avatar
    Data dołączenia
    Nov 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Wyszków
    Auto
    OOOO
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    284 razy
    Podziękował
    6 razy

    Domyślny

    musisz uzyć sporej siły, żeby przekręcic go w bok potem przechylasz w jedna stronę i musi wyjśc
    Części na sprzedaż do: Audi TT 8N BAM A3 8P Sportback R32 S-line Audi A3 8L 1,8T 3d Audi A3 8L 1,8T 5d Audi S3 8L 1,8T

  11. #150
    AdrianoJol's Avatar
    Data dołączenia
    Jun 2011
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    OŚWIĘCIM
    Auto
    AUDI
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AKL
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Witam, noszę się z zamiarem malowania wnętrza lamp na czarny mat. Niestety nie mogę znaleźć tematu o lampach przed liftowych, czy faktycznie nikt tego nie robił w przedliftach ? Proszę o porady i opinie.

Strona 15 z 62 PierwszyPierwszy ... 5131415161725 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •