Strona 9 z 29 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 81 do 90 z 289

Temat: Zegar TURBO

  1. #81
    sobut10's Avatar
    Data dołączenia
    Jul 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Łaziska Górne
    Auto
    Audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    w wezu ktory idzie do zegara?
    "Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."[*]Colin McRae

    https://www.facebook.com/a3sobut

  2. #82
    Auto Szałas

    buzz-astral's Avatar


    Data dołączenia
    May 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Mikołów
    Auto
    Skoda
    Model
    Inny
    Silnik
    2.0T CCZA
    Pomógł
    105 razy
    Podziękował
    87 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez sobut10 Pokaż post
    w wezu ktory idzie do zegara?
    w jakimkolwiek wężu. Bądź też jakieś cybanty nie trzymają tak jak powinny.

  3. #83
    MichalTCZ's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorze GTC
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gregor10 Pokaż post
    Patrzać z przodu samochodu na kolektor dolotowy w swoim AGU masz kolektor a bliżej silnika listwe wtryskową wraz z wtryskiwaczami. Na listwie wtryskowej patrząc z przodu po prawej stronie znajduje się taki grzybek - jest to własnie regulator cisnienia paliwa. Do regulatora cisnienia paliwa sterowany jest podcisnieniem/nadcisnieniem pochodzącym z kolektora dolotowego. Połączony jest wężykiem. Wężyk ten musisz wypiąć z regulatora Cisnienia paliwa (trzyma sie na opasce ale z doświadczenia - zejdzie bez problemu , i polecam sprawdzić czy wężyk jest w dobrej kondycji, bo w 1.8t 50% tych silników ma ten wężyk sparciały i nieszczelny, a jest on bardzo ważny) w wypięty węzyk do regulatora wpinasz trójnik dostarczony zazwyczaj z zegarem doładowania, nastepnie jeden koniec podpinasz pod zegar , a 3 koniec łączysz wężykiem po staremu do regulatora cisnienia paliwa.
    Konieczne są wszędzie opaski zaciskowe.
    W ten sposób poprawnie montujesz zegar i masz wszystko zamontowane Tip TOP.
    Witam ponownie,
    Zmieniłem miejsce montażu wskaźnika boost według zaleceń od gregor10, czyli na regulatorze ciśnienia paliwa. Wcześniej zegar podpięty miałem na tym samym wężu co zawór BoV. Zegar doładowania działa prawidłowo, wężyk na regulatorze wymieniony, zabezpieczony opaskami. Zauważyłem jednak niepokojącą rzecz. Obecnie zegar pokazuje max doładowanie 0,4 - 0,5 bara... wcześniej ładował spokojnie 0,5 do 0,6 bara, z oględzin wynika, że węże są całe. Wraz ze zmianą miejsca zamontowania wskaźnika doładowania, przesmarowałem również zawór BoV. Po zimie wydawał się jakiś "zapieczony". Możliwe, że BoV ma jakieś przedmuchy i nie trzyma prawidłowo ciśnienia? Czego to może być wina, że spadło max doładowanie?

    PS. jeszcze jedna sprawa mnie niepokoi... w zależności od obrotów i biegu ciśnienie doładowania spada, nawet do 0,2 bara. Czy to normalne?

    Z góry dziękuje za pomoc i podpowiedzi.
    Ostatnio edytowany przez MichalTCZ - 28-03-12 o 09:56

  4. #84
    Sensej's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnobrzeg/Kraków
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    67 razy

    Domyślny

    pamiętaj że zawsze bliżej turbiny jest większe ciśnienie niż w kolektorze a wężyk do regulatora idzie prosto z kolektora.
    ciśnienie powinno rosnąć wraz z prędkością i doładowaniem. jeśli spada Ci do 0.2 bar to znaczy że albo turbina nie wydala albo problem z jej sterowaniem. mowiąc o zaworze bov masz na mysli zawór atmosferyczny czy orginalny dv?

  5. #85
    MichalTCZ's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorze GTC
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez Sensej Pokaż post
    pamiętaj że zawsze bliżej turbiny jest większe ciśnienie niż w kolektorze a wężyk do regulatora idzie prosto z kolektora.
    ciśnienie powinno rosnąć wraz z prędkością i doładowaniem. jeśli spada Ci do 0.2 bar to znaczy że albo turbina nie wydala albo problem z jej sterowaniem. mowiąc o zaworze bov masz na mysli zawór atmosferyczny czy orginalny dv?
    Ciśnienie rośnie wraz z prędkością, ale w wyższych partiach obrotów zauważam, że zaczyna spadać i ładuje np. 0,3 bara.
    Pisząc BoV, mam oczywiście na myśli zawór atmosferyczny.
    Zdemontowałem wczoraj zawór upustowy i wydaje mi się, że wina leży po jego stronie. po rozkręceniu definitywnie jedna z uszczelek nie siedziała na swoim miejscu. Najprawdopodobniej nie trzymał zawór ciśnienia. Przesmaruję go, złożę do kupy, zamontuje i wszystko się wyjaśni.

  6. #86

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Marcin - masz wszystko 100% perfekcyjnie . Tak ma się zegar zachowywać w AGU. Co do zaworu BOV to zobaczysz. Ale ja myśle że nadal będzie to samo. No ale zobaczysz.

  7. #87
    MichalTCZ's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorze GTC
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Zawór upustowy przesmarowany i zamontowany... jednak nic nie pomogło, sytuacja ta sama. Zegar pokazuje doładowanie 0,4 bara...
    Martwi mnie jednak ta sytuacja... jakiś czas temu nie było tego problemu... pokazywał doładowanie 0,5 bara.
    Teraz też w sumie mu się zdarzy. Zauważyłem, że problem jest na 1 i 2 biegu... przy 3 biegu doładowanie spokojnie dochodzi do 0,5 - 0,6 bara.
    Wniosek taki, że jest jakaś nieszczelność? Turbina zaczyna odmawiać posłuszeństwa?
    Mile widziane wszystkie podpowiedzi... Z góry dziękuje wszystkim.
    Pozdrawiam

  8. #88
    Sensej's Avatar
    Data dołączenia
    Aug 2008
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Tarnobrzeg/Kraków
    Auto
    audi
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    67 razy

    Domyślny

    tak ma być, na 1 i 2 biegu nie osiągniesz takiego obciążenia jak na wyższych biegach, dopiero wtedy turbina pompuje tyle ile powinna

  9. Podziękowania dla Sensej za pomoc w problemie

    MichalTCZ (30-03-12)

  10. #89

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    Tak ma być , jest 100% poprawnie.

  11. Podziękowania dla gregor10 za pomoc w problemie

    MichalTCZ (30-03-12)

  12. #90
    MichalTCZ's Avatar
    Data dołączenia
    Jan 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Pomorze GTC
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez gregor10 Pokaż post
    Tak ma być , jest 100% poprawnie.
    OK, dzięki za odp.
    A czy fakt, że ciśnienie doładowania spada nawet do 0,3 bara w wyższej partii obrotów to też poprawne?

Strona 9 z 29 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •