|
Trochę roboty z tym jest, bo pewnie trzeba górę zdejmować ale to niech się wypowie, ktoś kto ma ten silniki i wie jak to zrobić. Jeżeli masz takie zużycie jak napisałem Ci 100ml/1000km to bym tego nie ruszał, bo prędzej auto sprzedasz niż Ci zacznie brać więcej.
wszystko jest na forum, lacznie z numerami czesci i cenami itd itp
tylko szukac i czytac
moim zdaniem , tak jak napisal cosmo, lepiej tego nie ruszac, zrobisz 15tys, to bedziesz mogl cos powiedziec, dolewanie na max, tez nie jest dobre. za malo zle, za duzo tez zle
wymiana glowicy nie jest zadnym wyznacznikiem, te wymienione tez pekaja
Nie pomagam na PW, nie muszę
Od tego jest forum i tematy na nim
Dokładnie tak jak koledzy pisza, jak malo bierze i duzo nie jezdzisz to olac temat i nie ruszac. Skoro wymieniałeś głowice to raczej powinni tez zalozyc nowe uszczelniacze przy okazji docierania zaworów Chyba ze ktos nie wymienił starych i z powrotem je zalozyl to moze puszczac. Zobacz z rana czy jak odpalasz to leci z rury siwy dym niech ktos spojrzy. A jezlie chodzi o pęknięcie to byś widział z wierzchu bo jak by sie do srodka dostawało to albo do komory spalania albo do wody. Więc tutaj jak najbardziej zauważalne gołym okiem. A roboty troche jest bo trzeba caly rozrzad rozebrac kolektory po odkrecac i dopiero glowice zdejmiesz ale wtedy to juz bym polecal planowanie i zawory przeleciec pasta odrazu.
Głowica była wymieniana w niemieckim ASO także uszczelniacze powinny byc nowe. Robił to poprzedni właściciel samochodu. Pojeżdżę trochę to zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, chociaż od kilku właścicieli samochodów z silnikiem BKD słyszałem że branie oleju to normalka.
To ze w serwisie to jeszcze nic nie znaczy. Tam tez pracuja ludzie, i nieraz obsluga jest gorsza niz u zwyklego mechanika. Nigdy branie oleju nie bylo normalka. No chyba ze teraz koncerny samochodowe chca zarabiac na olejuJak jest wszystko okey to ni ma prawa nawet deka wziasc.
Pożyjemy i zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, Jak będzie gorzej to będę szukał przyczyny i na pewno ją znajdę![]()
Jak sie szuka to sie i znajdziebynajmniej jezeli chodzi o niemieckie auta to w nich zawsze cos musi byc nie tak jak sie duzo jezdzi. Znam to z autopsji
![]()
Dokładnie tak robią, bo też na tym oleju zarabiają. Dlatego m. in. zaczęto montować kontrolki poziomu, coś czego wcześniej nie było. Jest też kilka innych rzeczy stricte związanych z samą konstrukcją ale nie będę się rozwodził na ten temat. Ogólnie bardzo dużo zależy od tego jak się silnik ułoży, jaką mamy nogę itd.Co do kolegi bajer, to wymień olej następnym razem na Specifica 505.01 5W40 i po prostu dolewaj do 3/4 poziomu jak Ci się lampka zapali. Pozdrawiam.
nieprawda, nieprawda i jeszcze raz nieprawda, wszystko może być OK a silnik ma prawo łyknąć olej, po drugie kwestia jakości oleju, tworzonego filmu olejowego, jego odporności na utlenianie, podatność na odparowanie a więc podatność na ubytek oleju silnikowego itp... Nie mozna generalizować i twierdzić że skoro silnik pobiera minimalne ilości oleju to coś już jest nie OK, bo wcale nie musi
było A3 Sportback 1.9 TDI BLS 7GN MY2007
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)