Pokazane rezultaty 1 do 7 z 7

Temat: 1.8T AUM obroty jałowe za wysokie, zbyt uboga mieszanka - logi do sprawdzenia

  1. #1

    Data dołączenia
    Mar 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oława
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny 1.8T AUM obroty jałowe za wysokie, zbyt uboga mieszanka - logi do sprawdzenia

    Witam.

    Mam problem z moim A3 1.8T AUM. Otóż sterownik silnika zgłasza dwa błędy:

    16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
    P0507 - 35-00 - -
    17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
    P1136 - 35-00 - -
    Readiness: 0010 1101

    Pierwszy błąd pojawia się stosunkowo szybko po jego wykasowaniu. Natomiast drugi błąd pojawia się po przejechaniu kilkunastu km. Wtedy zapala się na stałe CHECK. Obroty biegu jałowego są podwyższone i wynoszą 1000-1200rpm. Włączenie świateł nie wpływa znacząco na obroty, natomiast włączenie klimatyzacji obniża obroty do 800-1000rpm. Obroty falują nerwowo o plus minus 100rpm. Dodatkowo uruchamiające się cyklicznie co 40s wentylatory chłodnicy też obniżają obroty o ok. 100rpm. Nie podobają mi się te wartości, ponieważ powinno być 700-840rpm.

    Rozumiem, że sterownik wykrywa za wysokie obroty na biegu jałowym i to sygnalizuje oraz zgłasza, że mieszanka jest za uboga. Tylko z jakiego powodu to się dzieje? Wykonałem logi statyczne i nie potrafię doszukać się, gdzie siedzi ten diabeł. Większość parametrów wydaje się ok. Jedynie podejrzana mi jest korekta lambda +7.9%. Po wyzerowaniu tego wskaźnika, sterownik ponownie wyucza się tej samej wartości http://vaglog.pl/log_196692.html. Proszę o ocenę logów, czy coś można stwierdzić na ich podstawie.

    STATYCZNE:
    Grupa 118: http://vaglog.pl/log_196691.html
    Grupa 116: http://vaglog.pl/log_196690.html
    Grupa 115: http://vaglog.pl/log_196689.html
    Grupa 070: http://vaglog.pl/log_196688.html
    Grupa 041: http://vaglog.pl/log_196687.html
    Grupa 036, 037: http://vaglog.pl/log_196686.html
    Grupa 034: http://vaglog.pl/log_196685.html
    Grupa 032: http://vaglog.pl/log_196684.html
    Grupa 002, 020: http://vaglog.pl/log_196683.html
    Grupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_196682.html
    Grupa 031, 033: http://vaglog.pl/log_196681.html
    Grupa 030: http://vaglog.pl/log_196680.html
    Grupa 028: http://vaglog.pl/log_196679.html
    Grupa 026: http://vaglog.pl/log_196678.html
    Grupa 022, 023: http://vaglog.pl/log_196677.html
    Grupa 020: http://vaglog.pl/log_196676.html
    Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_196675.html
    Grupa 015: http://vaglog.pl/log_196674.html
    Grupa 006: http://vaglog.pl/log_196673.html
    Grupa 005: http://vaglog.pl/log_196672.html
    Grupa 004: http://vaglog.pl/log_196671.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_196670.html
    Grupa 002: http://vaglog.pl/log_196669.html
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_196668.html


    PS.
    Szukać nieszczelności w rurach czy raczej niewydolności pompy paliwa? Dorzucam logi z przed 3 tygodni. Dynamiczne z trzech biegów w jednym pliku.

    DYNAMICZNE:
    Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_196704.html
    Grupa 002, 003, 004: http://vaglog.pl/log_196702.html

    STATYCZNE:
    Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_196703.html
    Grupa 002, 003, 004: http://vaglog.pl/log_196701.html
    Ostatnio edytowany przez korpikn - 14-12-14 o 17:57

  2. #2

    Data dołączenia
    Nov 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    gregor10.pl
    Auto
    dope
    Model
    A3 8P
    Silnik
    2.0T AXX
    Pomógł
    151 razy
    Podziękował
    2 razy

    Domyślny

    sprawdz dolot pod kompresorem.

  3. #3
    frostbite26's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2013
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Lubartów(Lublin)
    Auto
    Audi +++
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8T AGU
    Pomógł
    13 razy
    Podziękował
    14 razy

    Domyślny

    Ty to wina paliwa. Ja tak mialem, i z tyłu na biało przy jezdzie , zalalem słaba mieszanke i była lipa

  4. #4

    Data dołączenia
    Nov 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Rzeszów
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8P
    Silnik
    2.0T BHZ
    Pomógł
    6 razy

    Domyślny

    niezczelność w dolocie albo odma

  5. #5

    Data dołączenia
    Mar 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oława
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    Frost, moje A3 nie dymi z wydechu wcale. Paliwko raczej dobrej klasy tankuję z różnych cpn-ów, a problem istnieje już od dłuższego czasu.

    Gregor, gumiś, w takim razie będę szukał najpierw tej nieszczelności w dolocie. Tylko czy zasysa więcej lewego powietrza pomiędzy przepływką a turbo czy raczej powietrze ucieka już za turbo? W którym miejscu najlepiej podłączyć kompresor?

  6. #6

    Data dołączenia
    Nov 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Starogard gd
    Auto
    Audi
    Model
    S3 8L
    Silnik
    1.8T BAM
    Pomógł
    7 razy
    Podziękował
    5 razy

    Domyślny

    U mnie te dwa błędy wyskoczyły przy nieszczelnej odmie. Pod kompresorem wszystko było ok dopiero jak wydarłem całą odmę znalazłem nieszczelność na podciśnieniu która występowała.

  7. #7

    Data dołączenia
    Mar 2014
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Oława
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 5d
    Silnik
    1.8T AUM

    Domyślny

    Usterka naprawiona. Przyczyną była nieszczelność w odmie przy wężyku podciśnienia. Odma wymieniona w całości. Obroty teraz trzymają się w okolicach 760-840. Korekcja lambdy jest w okolicach zera. Niestety pojawiła się następna usterka. Wolne obroty, silnik rozgrzany. VAG wykrywa wypadające zapłony na wszystkich cylindrach w losowym czasie. Obroty wtedy na ułamek sekundy przysiadają, wyczuwalne jest szarpnięcie autem. Cewki, świece? Podczas jazdy nic nie przerywa, moc jest. Jakie logi wykonać?
    Ostatnio edytowany przez korpikn - 08-05-15 o 00:33

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •