Witam.
Mam problem z moim A3 1.8T AUM. Otóż sterownik silnika zgłasza dwa błędy:
16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.
P0507 - 35-00 - -
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-00 - -
Readiness: 0010 1101
Pierwszy błąd pojawia się stosunkowo szybko po jego wykasowaniu. Natomiast drugi błąd pojawia się po przejechaniu kilkunastu km. Wtedy zapala się na stałe CHECK. Obroty biegu jałowego są podwyższone i wynoszą 1000-1200rpm. Włączenie świateł nie wpływa znacząco na obroty, natomiast włączenie klimatyzacji obniża obroty do 800-1000rpm. Obroty falują nerwowo o plus minus 100rpm. Dodatkowo uruchamiające się cyklicznie co 40s wentylatory chłodnicy też obniżają obroty o ok. 100rpm. Nie podobają mi się te wartości, ponieważ powinno być 700-840rpm.
Rozumiem, że sterownik wykrywa za wysokie obroty na biegu jałowym i to sygnalizuje oraz zgłasza, że mieszanka jest za uboga. Tylko z jakiego powodu to się dzieje? Wykonałem logi statyczne i nie potrafię doszukać się, gdzie siedzi ten diabeł. Większość parametrów wydaje się ok. Jedynie podejrzana mi jest korekta lambda +7.9%. Po wyzerowaniu tego wskaźnika, sterownik ponownie wyucza się tej samej wartości http://vaglog.pl/log_196692.html. Proszę o ocenę logów, czy coś można stwierdzić na ich podstawie.
STATYCZNE:
Grupa 118: http://vaglog.pl/log_196691.html
Grupa 116: http://vaglog.pl/log_196690.html
Grupa 115: http://vaglog.pl/log_196689.html
Grupa 070: http://vaglog.pl/log_196688.html
Grupa 041: http://vaglog.pl/log_196687.html
Grupa 036, 037: http://vaglog.pl/log_196686.html
Grupa 034: http://vaglog.pl/log_196685.html
Grupa 032: http://vaglog.pl/log_196684.html
Grupa 002, 020: http://vaglog.pl/log_196683.html
Grupa 002, 033: http://vaglog.pl/log_196682.html
Grupa 031, 033: http://vaglog.pl/log_196681.html
Grupa 030: http://vaglog.pl/log_196680.html
Grupa 028: http://vaglog.pl/log_196679.html
Grupa 026: http://vaglog.pl/log_196678.html
Grupa 022, 023: http://vaglog.pl/log_196677.html
Grupa 020: http://vaglog.pl/log_196676.html
Grupa 015, 016: http://vaglog.pl/log_196675.html
Grupa 015: http://vaglog.pl/log_196674.html
Grupa 006: http://vaglog.pl/log_196673.html
Grupa 005: http://vaglog.pl/log_196672.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_196671.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_196670.html
Grupa 002: http://vaglog.pl/log_196669.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_196668.html
PS.
Szukać nieszczelności w rurach czy raczej niewydolności pompy paliwa? Dorzucam logi z przed 3 tygodni. Dynamiczne z trzech biegów w jednym pliku.
DYNAMICZNE:
Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_196704.html
Grupa 002, 003, 004: http://vaglog.pl/log_196702.html
STATYCZNE:
Grupa 115, 118: http://vaglog.pl/log_196703.html
Grupa 002, 003, 004: http://vaglog.pl/log_196701.html