Pokazane rezultaty 1 do 1 z 1

Temat: Wymiana pompy wspomagania

  1. #1
    MiG25's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2006
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Żyrardów
    Auto
    .:OOOO:.
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    83 razy

    Domyślny Wymiana pompy wspomagania

    1. WYMIANA PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH
    Jeżeli pojazd jest kilkuletni, zaleca się dokonania wymiany przewodów hydraulicznych łączących przekładnie kierowniczą z pompą wspomagania. Stare i uszkodzone przewody mogą stanowić zagrożenie w postaci odrywających się z nich resztek starego oplotu lub gumy, które to z kolei mogą powodować wadliwe działanie całego układu.

    2. UWAGA

    Jeżeli układ wspomagania kierownicy zostanie zatrzymany na 10-15 sekund na końcu skoku (suwu) przekładni kierowniczej to niektóre części mogą zostać uszkodzone z powodu wysokiej temperatury lub wysokiego ciśnienia panującego w układzie. Dotyczy to zarówno przekładni kierowniczej jak i pompy wspomagania.

    3. WAŻNE

    Nie używać tego samego płynu po wymianie pompy, układ należy zalać nowym płynem.
    Po przejechaniu 500 km należy wymienić płyn w układzie wspomagania w celu wypłukania pozostałych zanieczyszczeń. Szum pompy wspomagania najczęściej spowodowany jest zapowietrzeniem układu lub zagiętymi przewodami hydraulicznymi.

    INSTRUKCJA MONTAŻU POMPY WSPOMAGANIA

    1.Odłącz dodatni kabel, który jest podłączony do cewki w samochodach z silnikiem benzynowym, a w samochodach z silnikiem Diesla do elektrozaworu. Taka procedura uniemożliwi uruchomienie silnika.

    2.
    Zamontuj pompę układu wspomagania bez podłączania przewodów hydraulicznych do przekładni.

    3.
    Zalej zbiornik pompy wspomagania płynem, pozwalając nowemu płynowi na swobodny przepływ przez pompę wspomagania oraz przewody.

    4. Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu na biegu jałowym pozwoli to na usunięcie starego zanieczyszczonego płynu z pompy wspomagania.

    5.
    Nie używamy tego płynu do ponownego zalewania układu.

    6.
    Przymocuj przewód zasilający (łączący pompę z przekładnią) i przewód wychodzący (odbierający płyn) z przekładni wspomagania. (Uwaga: Przewody muszą być poprawnie zamontowane) Nie mocuj przewodu wychodzącego przekładni doprowadzającego płyn z powrotem do zbiornika.

    7.
    Zatkaj chwilowo przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika i napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym.

    8.
    Zakręć silnikiem bez podłączania zapłonu, (gdy jest na biegu jałowym) a następnie upuszczaj płyn aż do momentu, kiedy przepływając przez przewód zasilający jego kolor się rozjaśni. (Uwaga: pompa nie może się obracać na sucho).

    9.
    Podłącz przewód wychodzący z przekładni doprowadzający płyn z powrotem do zbiornika.

    10.
    Napełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.

    11.
    Podłącz kable elektryczne, które zostały uprzednio odłączone.

    12.
    Uruchom silnik, a następnie poobracaj kierownicą w prawo i w lewo przez chwile, aby płyn się wymieszał. Nie przytrzymuj kierownicy do oporu na końcu suwu (skoku) przekładni Nie wprowadzaj pompy w ruch, na sucho.

    13.
    Uzupełnij zbiornik pompy płynem hydraulicznym do wymaganego poziomu.


    ODPOWIETRZANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
    1.Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.

    2.
    Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.

    3.
    Sprawdź poziom płynu.

    4.
    Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.

    5.
    Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.

    6.
    UWAGA. Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu ,a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.



    Instrukcja zeskanowana z firmy Maximus ( dostałem od nich wraz z kupioną pompą)
    Ostatnio edytowany przez klamamoto - 01-08-15 o 17:26

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •