Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokazane rezultaty 51 do 60 z 134

Temat: Diagnoza sondy Lambdy przy użyciu interfejsu VAG

  1. #51
    BadAzz's Avatar
    Data dołączenia
    Sep 2007
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Poznań
    Auto
    BMW e46 320d touring
    Model
    Inny
    Silnik
    inny
    Pomógł
    30 razy
    Podziękował
    raz

    Domyślny

    Na którymś z for znalazłem kiedyś informację, że wchodząc w Diagnostykę silnika, w blokach pomiarowych są bloki z wartościami dla sondy Lambda w dwóch jednostkach. Procentowo i jakaś druga jednostka, której wartości podobno przy sprawnej sondzie powinny oscylować między 0,9 - 1,05. Ile w tym prawdy nie mam pojęcia, ale może coś, komuś pomoże.

    http://www.karolinaroksela.republika.pl/

    ZAPRASZAMY!!! Projekty ogrodów, terenów zieleni, florystyka, bukieciarstwo.


  2. #52
    Patryś's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kobiela / Nysa / NL
    Auto
    Audi A4
    Model
    A4 B6
    Silnik
    inny
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Wchodz? w Elektronik? silnika -> Blok pomiarowy i na kana?ach 030-033 mam pokazan? warto?? obrot?w silnika nie mam nic z sond?.

    Mo?e kto? ?opatologicznie napisa? jak sprawdzi? sond? VAG'iem. Gdzie wej?? i wog?le.
    Dodano:
    A i czy ta sonda b?dzie dobra do mojej audi 1.8 125 KM AGN?

    http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-...382095752.html
    Ostatnio edytowany przez Patryś - 09-01-11 o 14:57 Powód: Automatyczne łączenie postów

  3. #53

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    czarne
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Tłumaczenie z Elsy dla silnika AGN:

    Testowanie sondy lambda

    Sonda lambda porównuje zawartość tlenu w powietrzu z resztkową zawartością tlenu w spalinach i wysyła sygnał napięciowy do jednostki sterującej.

    Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V.
    Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około -0,1 i +0,3 V.

    Ze względu na gwałtowny skok napięcia sondy lambda nie można utrzymać stałego idealnego składu mieszanki λ = 1,0. Dlatego sterownik fluktuuje skałdem miesznaki w sposób ciągły pomiędzy "nieco uboga mieszanka" i "nieco bogata mieszanka".

    Jeżeli napięcie sondy się nie zmienia lub zmiany są powolne, możliwe są następujące usterki:

    - zapchane otwory w sondzie
    - sonda została przegrzana
    - zwarcie przewodów do masy
    - nie działa podgrzewanie sondy
    - sonda została wyłączona przez ECU po wykryciu błędu w układzie wtryskowym
    - sonda uszkodzona przez kontakt spray lub podobny produkt
    - sonda uszkodzona przez pary silikonu stosowanego jako uszczelki (silikon nie spala się)


    Badanie po rozruchu na zimno

    Warunki badania:

    - Brak usterek odnoszących się do funkcji sterowania lambda zapisane w pamięci błędów. Jeżeli błędy są zapisane, usunnąć przyczynę i wykasować z pamięci.

    Czas potrzebny sondzie lambda do regulacji zależy głównie od następujących czynników (temperatura pracy sondy lambda wynosi ok. 300 ° C.):

    - temperatury otoczenia (lato / zima)
    - warunki pracy po uruchomieniu
    - efektywność ogrzewania sondy



    - Wybierz funkcję "Read measured value block" (funkcja 0 i Display Group 07


    Wskazanie na wyświetlaczu:

    Strefa 2 pokazuje napięcie sygnału sondy lambda.

    Silnik zimny lub sonda lambda: 0,45 ... 0,50 V.

    Uwaga!
    VAG musi być obsługiwany przez drugą osobę.


    Weź pojazd na jazdę próbną i obserwuj strefę 2 (napiecie sondy).
    Kiedy regulacja sondy lambda jest aktywna to napieięcie oscyluje miedzyd w zakresie 0,0 ... +0.3 V do w zakresie +0.7...+1.0 V.

    Napięcia +0.7 V i więcej wskazują bogatą mieszankę paliwa (niski poziom tlenu w spalinach).

    Napięcia +0.3 V i mniej wskazują na ubogą mieszankę paliwa (wysoki poziom tlenu w spalinach).]



    Testowanie działania

    Wybierz funkcję VAG "Read measured value block" (function 0 and Display Group 03

    Aby przeprowadzić test temperatura cieczy chłodzącej powinna mieć conajmniej 80 st. C Wartość wyswietlana w strefie 3

    Wybierz funkcję VAG "Read measured value block" (function 0 and Display Group 07

    Strefa 2 pokaże napięcie sygnału z sondy lambda.

    -Jeśli odczyt napięcia sondy lambda zmienia się bardzo powoli, to sprawdzić ogrzewanie sondy lambda
    - Jeśli na wyświetlaczu pojawi się stałe napięcie sondy lambda od 0,45 do 0,50 V, to oznacza, że jest przerwany obwód w instalacji sondy.
    - Jeśli na wyświetlaczu pojawi się napięcie stałe między 0,0 i +0,3 V (mieszanka zbyt uboga), oznacza to, że sonda lambda osiągnęła maksymalną granicę wzbogacenia mieszanki, ale sonda lambda jeszcze rejestruje "Mieszanka zbyt uboga".
    - Jeśli na wyświetlaczu pojawi się odczyt napięcia stałego od +0.7 V i 1,0 (mieszanka zbyt bogata), oznacza to, że sonda lambda osiągnąła maksymalny limit regulacji składu mieszanki w dół, ale sonda lambda jeszcze rejestruje "Mieszanka zbyt bogata".
    - Jeśli sonda lambda działa prawidłowo, sprawdź wartości adaptacyjne dla lambdy.

    Wybierz funkcję VAG "Read measured value block" (function 0 and Display Group 08
    System kontroli składu mieszanki ma zdolność adaptacji, tj. na podstawie sygnałów z sondy lambda ECU może rozpoznać różnice w silniku (wymiana wtryskiwacza, różna kompresja w cylindrach, ciśnienia paliwa, itd.) i kompensuje poprzez adaptację zaprogramowanych czasów wtrysków zapisanych w ECU. Czasy wtrysków są wydłużane lub skracane aby osiągnąc optymalny skład mieszanki "λ = 1 ". Różnica między rzeczywistym czasem wtrysku, a zaprogramowanym czasem zapisana jest w ECU w procentach.

    Dodatnia wartość (+...%): zaprogramowany podstawowy czas wtrysku za krótki, zaadaptowany czas wtrysku ...% dłużej w celu osiągnięcia "λ = 1 ".
    Ujemna wartość (-...%): zaprogramowany podstawowy czas wtrysku za długi, zaadoptowany czas wtrysku ...% krótszy w celu osiągnięcia "λ = 1 ".

    To tak pokrótce

    Pozdrawiam

  4. #54
    Patryś's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kobiela / Nysa / NL
    Auto
    Audi A4
    Model
    A4 B6
    Silnik
    inny
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Troszkę czytania i połapania się jest. Jutro na spokojnie to przeczytam i będę działał. Dzięki wielkie kolego.

  5. #55
    Patryś's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kobiela / Nysa / NL
    Auto
    Audi A4
    Model
    A4 B6
    Silnik
    inny
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez koloboro Pokaż post
    Jeśli na wyświetlaczu pojawi się stałe napięcie sondy lambda od 0,45 do 0,50 V, to oznacza, że jest przerwany obwód w instalacji sondy.
    Takie wartości mam jak jadę spokojnie lub stoję ale gdy przyspieszam wartości spadają.

    Cytuj Oryginalnie napisane przez koloboro Pokaż post
    - Jeśli na wyświetlaczu pojawi się napięcie stałe między 0,0 i +0,3 V (mieszanka zbyt uboga), oznacza to, że sonda lambda osiągnęła maksymalną granicę wzbogacenia mieszanki, ale sonda lambda jeszcze rejestruje "Mieszanka zbyt uboga".
    Więc o to oznacza co mam zrobić?

  6. #56

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    czarne
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Napięcie prawidłowo działającej sondy lambda (po osiągnięciu odpowiedniej temperatury) oscyluje od 0,0...0,3V do 07...1,1V

    Utrzymywanie się napięcia z dolnego zakresu oznacza zbyt ubogą mieszankę tzn za dużo tlenu w spalinach.

    Powody:
    Nieszczelność układu dolotowego za przepływomierzem
    Niewydolność wtryskiwacza -czy
    Awaria sondy

    Należałoby sprawdzić wartości adaptacyjne czy ECU już maksymalnie wydłużył czasy wtrysków.

    Czy zapala się CheckEngine ???

  7. #57
    Patryś's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kobiela / Nysa / NL
    Auto
    Audi A4
    Model
    A4 B6
    Silnik
    inny
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Cytuj Oryginalnie napisane przez koloboro Pokaż post
    Należałoby sprawdzić wartości adaptacyjne czy ECU już maksymalnie wydłużył czasy wtrysków.

    Czy zapala się CheckEngine ???
    Nie nie zapala się. A jak sprawdzić te wartości?

    Teraz obroty w sumie mi opadają i jest w miarę ok ale cały czas mam błąd: 16518 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału

  8. #58
    kamil17932's Avatar
    Data dołączenia
    Mar 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Krakow
    Auto
    Audi A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.8 AGN
    Pomógł
    11 razy
    Podziękował
    7 razy

    Domyślny

    kolego ja proponowal bym podpiac pod polski vag 4.9 tam wejsc w silnik bloki pomiarowe dac start na zapalonym i podajze na 7 i 9 kanale pisze napiecie sondy w v i tam patrzysz jakie jest i czy pod wplywem obrotow zmienia sieQ!

  9. #59
    Patryś's Avatar
    Data dołączenia
    Feb 2009
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    Kobiela / Nysa / NL
    Auto
    Audi A4
    Model
    A4 B6
    Silnik
    inny
    Pomógł
    8 razy
    Podziękował
    8 razy

    Domyślny

    Już to zrobiłem kolego. Pisałem co mi wychodzi niżej.

  10. #60

    Data dołączenia
    Feb 2010
    Płeć
    mężczyzna
    Miasto
    czarne
    Auto
    A3
    Model
    A3 8L 3d
    Silnik
    1.6 AVU
    Pomógł
    16 razy
    Podziękował
    3 razy

    Domyślny

    Pisałem w poprzednim poście o wartościach adaptacyjnych.


    16518 brak aktywności sondy lambda
    sprawdzić kable sonda <-> ECU jeśli ok to może być uwalona sonda

Strona 6 z 14 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Zasady postowania

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •